چه نوع تابلویی برای تابلو قنادی مناسب است ؟

استفاده مناسب و صحیح از تابلو قنادی باعث جذب مشتری خواهد شد به شرطی که تمام فاکتورهایی که برای تابلوی تبلیغاتی وجود دارد را در نظر بگیرید.

در این مطلب به انواع تابلو قنادی اشاره می کنیم که خود از انواع تابلو مغازه است که قابلیت ساخت دارند و مشتری پسند هستند. تابلوها ابزار مناسبی برای تبلیغات هستند و می توانند کسب و کار شما را رونق بدهند.

تابلو قنادی

مناسب ترین تابلو قنادی کدام است ؟ واقعیت این است که صنعت تابلو سازی روز به روز در حال پیشرفت است و شاهد خلق تابلوهای تبلیغاتی زیبا و مشتری پسند هستیم.

اما سوال مهمی که وجود دارد این است که آیا می توان از تمام تابلوها برای معرفی تمام کسب و کارها به مشتری استفاده کرد ؟ قطعا پاسخ منفی است زیرا هر کدام از نمونه های تابلو دارای ویژگی ها , مزایا و معایبی هستند که می توانند تابلو را مناسب یا نامناسب برای معرفی یک کسب و کار دانست. در ادامه مطلب به معرفی بهترین مدل های تابلو برای استفاده به عنوان تابلو قنادی می پردازیم.

استیل

تابلو قنادی استیل یکی از محبوب ترین انواع تابلو محسوب می شود که می توان آن را گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان تابلوی قنادی دانست. استیل دارای مزایای مهمی از جمله مقاومت در برابر رطوبت , زنگ زدگی , تخریب و … است زیرا به دلیل ساختاری که دارد می تواند ماندگاری طولانی مدت را به همراه بیاورد. استیل دارای ظاهری زیبا و براق است که در طولانی مدت جلوه خود را حفظ می کند.

این تابلو کاملا ضد گرد و غبار است و در گذر زمان آلودگی بر روی آن قرار نمی گیرد. استفاده از نوارهای اسفنجی در روند ساخت تابلو استیل متداول است زیرا برای جلوگیری از ورود آلودگی به درون محفظه حروف از نوارهای اسنفجی استفاده می شود.

پلاستیکی

همان طور که گفتیم تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. به طور مثال تابلوهایی که با حروف پلاستیکی ساخته می شوند علاوه بر مزایایی مانند افزایش خوانایی و جلوه جذاب معایبی نیز متوجه آن ها می باشد.

احتمال شکستگی و آسیب پذیر بودن این نوع از تابلو قنادی باعث می شود که شاهد استفاده کمتر از آن باشیم . اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر قصد دارید از این تابلو برای معرفی کسب و کار خود به مشتریان استفاده کنید برای افزایش طول عمر آن ها باید به اصول و نحوه نگهداری از آن آشنا باشید.

اگر بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید خواهید توانست سال های طولانی آن را بر سردرب قنادی داشته باشید. استفاده از رنگ های شاد , طراحی زیبا و مشتری پسند نقش بسیار مهمی در جذب مشتری به کسب و کار شما خواهد داشت.

زیرا تابلوهای تبلیغاتی بیرونی ترین جلوه مغازه هستند و باید به عنوان دکوراسیون خارجی مغازه حساب ویژه ای بر روی آن ها باز کرد. تابلوهایی که با حروف پلاستیکی ساخته می شوند تنوع رنگ و طرح دارند و شما می توانید بنا بر سلیقه خود و مشتریان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

چه نوع تابلویی برای تابلو قنادی مناسب است ؟

چلنیوم

تابلو چلنیوم جزو مشهورترین و فراگیرترین انواع تابلوی تبلیغاتی است که قدمتی بسیار بالا دارد .قدمت این تابلوها بیش از 200 سال است و نمونه های اولیه آن بسیار ساده و محدود در دو رنگ طلایی و نقره ای بودند.

از آن جایی که تابلو سازی تنها یک صنعت نیست و باید آن را جلوه ای دیگر از هنر دانست باید بگوییم که این هنر موجب شده تا صنعت تابلو سازی روز به روز پیشرفت کند و شاهد خلق مدل های متنوعی از این ابزار تبلیغاتی باشیم.

تابلو قنادی چلنیوم به وسیله ورق های پلکسی تولید می شوند که تنوع بسیار زیادی دارند. طرح اولیه در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ پیاده سازی می شود سپس بر روی متریالی مانند ورق پلکسی برش داده می شود.

تابلو چلنیوم قابلیت نورپردازی در حروف و زمینه کار را دارد و امروزه یکی از محبوب ترین ابزار تبلیغاتی محسوب می شود که دوام بالا و اقتصادی بودن از ویژگی های بارز آن محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت تابلو چلنیوم می توانید با ما در تابلوپارسه تماس بگیرید.

پانچ 

حتما تا به حال تابلوهای علامت دهنده چشمک زن را در سطح شهر دیده اید. تابلوهایی که سطح آن پر از سوراخ های ریز است و نور به زیبایی از آن منعکس می شود. متریالی که در ساخت این تابلوها استفاده می شود معمولا فلز و استیل هستند.

زیرا فلزات قابلیت عبور نور را ندارند و در حالت عادی نمی توان از لامپ های اس ام دی برای نورپردازی آن ها استفاده کرد. به همین دلیل یک راه جالب برای استفاده از آن ها برای تابلوی تبلیغاتی وجود دارد و آن هم استفاده از دستگاه پانچ است !

دستگاه پانچ با سوراخ کاری بر روی سطح فلز باعث می شود که نور از سوراخ ها منعکس شود و جلوه ای جذاب و چشم گیر را به وجود آورد. نکته مهمی که در خصوص سوراخ کاری فلز و استیل وجود دارد در نظر گرفتن تراکم سوراخ هاست.

اگر تراکم کم باشد نور به خوبی از آن منعکس نخواهد شد و جلوه تابلو زیبا نمی شود. اگر تراکم زیاد باشد لامپ هایی که در زمینه کار استفاده شده اند نمایان می شوند و کیفیت کار به شدت افت می کند.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می کنیم برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی و تابلو قنادی به سراغ تابلو سازان با تجربه و با مهارت بروید زیرا آن ها به خوبی با فوت و فن کار آشنا هستند.

چه نوع تابلویی برای تابلو قنادی مناسب است ؟

نورپردازی تابلو قنادی 

نورپردازی تابلوهای قنادی مانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی به وسیله دو لامپ اس ام دی و ال ای دی انجام می پذیرد. لامپ های اس ام دی برای نورپردازی حروف و لامپ های ال ای دی برای نورپردازی زمینه کار قابل استفاده هستند.

برای ساخت زمینه کار تابلوهای قنادی از متریال مختلفی می توان استفاده کرد. امروزه کامپوزیت , پی وی سی و چوب ترموود از رایج ترین متریالی است که در این زمینه کاربرد دارد.

سه مرحله مهم در ساخت تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که می توان به طراحی , برش کاری و نورپردازی اشاره کرد. طراحی در نرم افزارهای تخصصی مانند فتوشاپ و توسط گرافیست های حرفه ای انجام می گیرد و سپس بر روی متریال مورد نظر مانند ورق های پلکسی برش داده می شود.

بعد از اتمام برش کاری توسط دستگاه های برش لیزری نوبت به نورپردازی حروف و زمینه کار خواهد رسید.

چوب های ترموود معمولا برای قنادی ها و کسب و کارهایی مناسب هستند که بسیار لوکس و لاکچری می باشند زیرا معمولا قیمت بسیار بالاتری دارند. این نوع از چوب ها که طی فرآیندی خاص پخته می شوند و تمام رطوبت خود را از دست می دهند به طرز چشم گیری در برابر انواع شرایط محیطی و جوی مقاوم می شوند.

ماندگاری آن ها در برابر رطوبت , خوردگی , پوسیدگی و …. موجب می شود که نه تنها در صنعت تابلوسازی بلکه در صنایع دیگر مانند ساختمان سازی نیز از آن ها استفاده شود. اگر دقت کرده باشید ویلاهایی که به طور اختصاصی ساخته می شوند دارای نمایی از جنس چوب ترموود هستند که زیبایی آن ها را چند برابر می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *