ویژگی های منحصر به فرد تابلو فروشگاه

تابلو فروشگاه

استفاده از تابلو فروشگاه بر سردرب فروشگاه ها موجب می شود تا به خوبی در معرض دید مشتری قرار بگیرند. اما سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا می توان از تمام تابلوها برای فروشگاه استفاده کرد؟

آیا ویژگی هایی برای این نوع از تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که آن ها منحصر به فرد کند ؟ در این مطلب به ویژگی های منحصر به فردی که در خصوص تابلو فروشگاه وجود دارد را با یکدیگر بررسی می کنیم، پس تا انتهای این مقاله با تابلوپارسه همراه باشید .

تابلو فروشگاه  انحصاری

چه ویژگی هایی در تابلو فروشگاهی موجب می شود تا منحصر به فرد و خاص باشد ؟ امروزه نصب تابلو در سردرب مغازه و فروشگاه ها یکی از روش های تبلیغاتی است که می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند. اغلب مشتریان توجه زیادی به تابلو فروشگاه می کنند و اگر برای آن ها جذابیت داشته باشد حتما وارد فروشگاه می شوند و اجناس مورد نیاز خود را خریداری می کنند.

اما متاسفانه اگر تابلو نتواند جذابیتی برای مخاطب ایجاد کند نمی توان انتظار رونق کسب و کار را داشت. در طراحی تابلوهای فروشگاهی باید چند عامل را مد نظر داشته باشید تا بتوانید به کمک آن ها یک تابلوی منحصر به فرد را در معرض نمایش مخاطبان خود قرار دهید.

مرتبط با نوع کسب و کار

تابلوهای تبلیغاتی باید بازتابی از نوع کسب و کار و فعالیت شما باشند. زیرا باید به نحوی طراحی شوند که مخاطب با اولین نگاه متوجه نوع فعالیت شما شود. تابلوهایی که به صورت گنگ و نامفهوم طراحی می شوند به هیچ عنوان نمی توانند باعث جذب مشتری شوند. زیرا اغلب مشتریان با بی تفاوتی از کنار آن عبور خواهند کرد.

یکی از بهترین روش هایی که به کمک آن می توانید نوع فعالیت خود را بر روی تابلو نشان دهید استفاده از المان ها و فاکتورهای مرتبط با کسب و کارتان است. به طور مثال تصور کنید که صاحب یک فروشگاه کت و شلوار مردانه هستید، قطعا باید از تصویر کت و شلوار و چهره مردانه در تابلو استفاده کنید.

از مهم ترین دلایلی که در خصوص استفاده از نمادها در تابلو وجود دارد این است که معمولا تابلوهای فروشگاهی ابعاد بزرگی دارند و از فاصله دور نیز قابل دیدن هستند. اگر از نمادهای مرتبط استفاده کنید مشتریان از فاصله دور می توانند شما را تشخیص دهند و به سراغ شما بیایند.

ویژگی های منحصر به فرد تابلو فروشگاه

قابل نمایش از فاصله دور

چند عامل در قابلیت نمایش از راه دور دخیل است. اولین عامل که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم ابعاد تابلو است. اغلب فروشگاه ها از مساحت زیادی برخوردار هستند و تابلویی که در سردرب آن نصب می کنند نیز با مساحت فروشگاه همخوانی دارند. دومین عاملی که می تواند شما را از فاصله دور قابل دیدن کند استفاده از تابلو با حروف برجسته است.

تابلوهای تبلیغاتی در انواع و مدل های مختلف وجود دارند که می توان به چلنیوم , وکیوم , سه بعدی و …. اشاره کرد. این نوع از تابلوها به دلیل دارا بودن حروف برجسته به خوبی می توانند نوع فعالیت و کسب و کار شما را از راه دور به مخاطب نمایش دهند.

اما یکی دیگر از اساسی ترین عواملی که می تواند تابلوی شما را از فاصله دور در معرض دید مشتری قرار دهد نورپردازی آن است. تابلوهایی تبلیغاتی معمولا قابلیت نورپردازی دارند. حروف برجسته به وسیله لامپ های اس ام دی و زمینه تابلو به کمک لامپ های ال ای دی نورپردازی می شوند.

انتخاب نوع حروف برجسته نیز در نمایش تابلو بسیار مهم است. حروفی مانند استیل که به وسیله دستگاه های پانچ سوراخ کاری می شوند نور لامپ را بهتر و زیباتر منعکس می کند و جلوه ای بی نظیر خلق خواهد کرد.

توجه به رنگ ها

گرافیست ها و طراحان تابلوی تبلیغاتی به خوبی می دانند که رنگ ها چه تاثیری در ذهن مخاطب دارند. در دنیای طراحی هر رنگ نشانه کاری است. به طور مثال می توان از رنگ قرمز به عنوان نشانه فروش استفاده کرد. اگر قصد دارید در تابلو فروشگاه علامتی مانند تخفیف و فروش را نشان دهید می توانید از این رنگ استفاده کنید زیرا به سرعت توجه مخاطب را به خود جذب می کند.

یکی دیگر از رفتارهایی که در خصوص استفاده از رنگ ها وجود دارد استفاده از رنگ های متضاد است. رنگ هایی مانند سفید و مشکی , زرد و مشکی به عنوان رنگ های متضاد شناخته می شوند که بکارگیری آن ها در تابلو می تواند برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

شما می توانید از رنگ های مرتبط با نوع کسب و کار خود نیز در تابلو فروشگاه استفاده کنید. به طور مثال صاحب یک فروشگاه اسباب بازی هستید. بکارگیری رنگ های قرمز , زرد و نارنجی باعث افزایش جذابیت تابلوی فروشگاه برای کودکان خواهد شد.

ویژگی های منحصر به فرد تابلو فروشگاه

اشتباهاتی که نباید در طراحی تابلو فروشگاه مرتکب شوید

تصاویر و عنوان نامناسب

به هیچ وجه از تصاویر و عکس های غیر مرتبط در تابلو استفاده نکنید. این کار می تواند نتیجه برعکس بدهد و برای مخاطب دافعه ایجاد کند. از معایب اینکار نیز می توان به این مساله اشاره کرد که مخاطب نمی تواند حوزه فعالیت شما را متوجه شود و به سراغ شما نخواهد آمد. زیرا تصاویر و اشکال حاوی پیام هستند و زمانی که شما نتوانید پیام خود را به درستی به مخاطب منتقل کنید نباید انتظار رونق کسب و کارتان را داشته باشید.

تحت هیچ شرایطی از عنوان نامناسب در تابلو فروشگاه استفاده نکنید. واقعیت این است که مخاطب کمتر از چند ثانیه برای خواندن تابلوی شما وقت می گذارد و اگر در همان چند ثانیه نتوانید نظر او را جلب کنید او شما را انتخاب نخواهد کرد.

مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب عنوان تابلو فروشگاه باید در نظر داشته باشید این است که نوع خدمات و محصولات خود را به او بشناسانید و وجه تمایز خود با رقیبانتان را نشان دهید. از قرار دادن عنوان های طولانی و خسته کننده بپرهیزید و از عنوان های کلیشه ای و تکراری نیز استفاده نکنید.

محل نصب نامناسب

حتما تا به حال در سطح شهر تابلوهایی را دیده اید که علی رغم زیبایی و جذابیتی که دارند در محل نامناسبی نصب شده اند و همین مساله موجب شده تا شما نتوانید به آن فروشگاه جذب شوید.

جا نمایی مناسب و محل نصب صحیح تابلو می تواند بخش مهمی از کار شما محسوب شود. برخی از فروشگاه ها به دلیل ساخت نامناسب بنا اقدام به نصب تابلو در محلی قبل یا بعد از فروشگاه می کنند که این مساله می تواند برای مخاطب ایجاد دافعه کند.

ویژگی های منحصر به فرد تابلو فروشگاهنکته بسیار مهم در طراحی تابلو فروشگاه

در حین طراحی تابلوی فروشگاهی باید چند مورد را در آن لحاظ کنید. درج برند بر روی تابلو و ثبت اطلاعات تماس علاوه بر اعتماد سازی در بین مشتریان موجب رونق کسب و کار شما و اعتبار بخشیدن به آن خواهد شد.

بسیاری از برندهای مطرح در سطح جهان خود را با یک لوگو در ذهن مشتری ماندگار کرده اند. حتما شما هم با شنیدن نام برند ” اپل ” تصویر یک سیب گاز زده در ذهن تان تداعی می شود یا با شنیدن نام برند ” نایک ” تصویر آن در ذهن تان نمایان می شود.

تمام این موارد از نتایج شگفت انگیز استفاده از نماد و لوگو در تابلو است. علاوه بر آن از یک شعار تبلیغاتی جذاب، کوتاه و غیر کلیشه ای نیز در تابلو استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *