تابلوسازی فانتا کروم چیست ؟

تابلوسازی فانتا کروم

تابلوسازی فانتا کروم یکی از تغییر و تحولاتی است که در این صنعت شاهد آن هستیمدر این روش از تابلوسازی به وسیله آبکاری اقدام به تغییر در ظاهر و جلوه حروف برجسته می‌کنند.

حروف برجسته با هر متریالی که تولید شود می‌تواند با کمک دستگاه آبکاری به فانتا کروم تبدیل شوددر این مطلب با تیم تابلوپارسه همراه باشید تا در ادامه به بررسی و معرفی تابلوسازی فانتا کروم بپردازیم.

تابلوسازی فانتا کروم یکی از روش‌های خلق تابلوهای تبلیغاتی زیبا و کاربردی استصنعت تابلوسازی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه استاین صنعت با هنر و خلاقیت در آمیخته و هیچ‌گاه نمی‌توان مرزی برای آن در نظر گرفت.

200 سال پیش که کشور اسپانیا اقدام به خلق تابلو چلنیوم کرد هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که روزی نمونه‌های ابتدایی و ساده تابلو چلنیوم تبدیل به تابلوهایی حرفه‌ای و پیشرفته شوندتابلوسازی فانتا کروم یکی از نشانه‌های خلاقیت در این صنعت و ترکیب آن با علم و هنر است.

فانتا کروم نوعی از ابزارهای تبلیغاتی است که تابلوساز بعد از تولید حروف برجسته با متریال مختلفی مانند رول چلنیوم به وسیله دستگاه آبکاری مخصوص اقدام به آبکاری حروف می‌کند.

یک لایه براق مانند آینه بر روی حروف ایجاد می‌شودیکی از ویژگی‌های جذاب تابلوسازی فانتا کروم این است که هیچ محدودیتی در آبکاری وجود ندارد و می‌توان در تمام سطوح از این تکنولوژی استفاده کردتابلو وکیوم نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است.

تابلوسازی فانتا کروم چیست ؟

دستگاه فانتا کروم 

پیشینه و قدمت تابلوسازی فانتا کروم به حدود 30 سال قبل و کشور ایتالیا بر می‌گرددشخصی به نام ” پیک کارلو ” برای اولین بار اقدام به خلق این روش کرد و توانست آن را جایگزین کروم‌های قدیمی کند.

 حتما تا کنون با دستگاه مخمل پاش آشنا شده‌ایددر مطالب پیشین به این دستگاه‌ها اشاره کردیمدر روش فانتا کروم نیز از دستگاه‌های مخمل پاش استفاده می‌شود با این تفاوت که به جای مخمل نوعی پوشش به نام کروم از آن بر روی سطح مورد نظر پاشیده می‌شود.

دستگاه فانتا کروم که امروزه استفاده زیادی از آن در صنعت تابلو سازی، سفال سازی، کاشی، سرامیک و … می‌شود در بسیاری از کشورها کاربرد داردقیمت این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است و می‌توان مشاغل زیادی را در عرصه‌های مختلف به وجود آورد.

تابلوسازی فانتا کروم چیست ؟

دستگاه فانتاکروم خانگی و صنعتی 

خانگی 

همان طور که نام این دستگاه پیداست برای مصارف خانگی و راه اندازی مشاغل خانگی از آن استفاده می‌شودقطعا دستگاه‌های فانتا کروم خانگی نسبت به دستگاه‌های صنعتی قدرت کمتری دارند و تعداد محدود‌تری از سطوح را می‌توانند پوشش قرار دهنداما به طور کلی اگر قصد دارید کارهای سبک با آن انجام دهید می‌توانید نمونه‌های مختلف آن را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

صنعتی

دستگاه‌های فانتا کروم نه تنها در تابلوسازی بلکه در بسیاری از صنایع کاربرد دارند به همین دلیل قدرت بالایی دارند و توان آن‌ها چندین برابر دستگاه‌های خانگی می‌باشددستگاه‌های صنعتی هیچ محدودیتی در آبکاری سطوح مختلف ندارند و شما می‌توانید از آن برای آبکاری قطعات مختلفی مانند موتور و ماشین نیز استفاده کنیدبسیاری از افراد از این راه کسب درآمد می‌کنند.

مراحل تابلوسازی فانتا کروم

آبکاری تابلو به وسیله دستگاه فانتا کروم را با هم بررسی می‌کنیماینکار شامل سه مرحله مهم است که باید حتما به ترتیب انجام شوند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب از آن داشت.

زیرکاری 

در زیر کاری تابلو و قطعات مختلف از پرایمر استفاده می‌شودپرایمر این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید سطوح مورد نظر را قبل از فانتا کروم مسطح و صیقلی کنیداگر قصد دارید سطوحی مانند شیشه و سرامیک را فانتا کروم کنید نیازی به استفاده از پرایمر بر روی آن نخواهید داشتاما اگر سطح مورد نظر دارای نا‌همواری است باید پرایمر را به صورت پاششی بر روی آن قرار دهید.

 روش دیگری که می‌توانید سطح را صیقلی کنید این است که آن را به طور مستقیم در پرایمر غوطه‌ور سازیداگر تمایل دارید از نقره برای آبکاری استفاده کنید توصیه می‌کنیم که حتما پرایمر را به کار بگیرید زیرا باعث تقویت چسبندگی بر روی سطح خواهد شد و کیفیت نهایی کار به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

آبکاری

در دومین مرحله و بعد از انجام زیر سازی نوبت به فانتا کروم می‌رسددر تابلوسازی فانتا کروم از دستگاهی استفاده می‌شود که دو پیستوله دارد که به وسیله آن‌ها آبکاری بر روی سطح انجام خواهد شدبعد از اتمام کار شاهد ایجاد یک لایه پوششی طلایی یا نقره‌ای بر روی سطح مورد نظر خواهیم بود که زیبایی چشم‌گیری خواهد داشت.

روکاری 

در این مرحله که ” کوتینگ ” نیز نام دارد اقدام به برطرف کردن خط و خش‌های احتمالی می‌شودبا این کار سطح مورد نظر کاملا صاف و صیقلی خواهد شد.

تابلوسازی فانتا کروم چیست ؟

مزایای فانتاکروم

افزایش مقاومت سطوح 

هنگامی که از فانتا کروم بر روی سطح تابلو یا دیگر سطوح استفاده می‌کنید مقاومت آن به مراتب بیشتر خواهد شد و در برابر انواع ضربه ایمن می‌شودتابلوهای تبلیغاتی معمولا در معرض ضربه‌های کمتری قرار دارند اما استفاده از فانتا کروم می‌تواند به شدت کیفیت آن‌ها را افزایش دهدمقاوم شدن سطوح در برابر ضربه موجب بالا رفتن عمر آن‌ها و حفظ جلوه و زیبایی در گذر زمان می‌شود.

سرعت کار

در سال‌های گذشته که شاهد ورود تکنولوژی فانتا کروم به کشور نبودیم آبکاری و کروم کردن سطوح کاری بسیار دشوار و وقت گیر بود که نتیجه چندان جالبی را نیز نصیب افراد نمی‌کرداما امروزه با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان سطوح مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت آبکاری کرد.

عدم پوسیدگی سطوح

یکی از عواملی که موجب تخریب تابلو می‌شود پوسیدگی آن بر اثر عوامل طبیعی استبه روش‌های مختلفی می‌تواند آن را در برابر این عوامل مصون کرد اما یکی از بهترین روش‌ها تابلوسازی فانتا کروم است.

 هنگامی که حروف برجسته یا زمینه کار را آبکاری می‌کنید مقاومت آن را در برابر پوسیدگی و خوردگی افزایش می‌دهید که منجر به طول عمر آن نیز خواهد شد.

تابلوسازی فانتا کروم چیست ؟

مقاوم در برابر حرارت 

شهرها و استان‌هایی که در فصول گرم سال شاهد افزایش دما هستند نگران نباشندزیرا یکی از مزایای تابلوسازی فانتا کروم مقاوم کردن تابلو در برابر گرما و حرارت استزیرا گرما می‌تواند رنگ و جلوه تابلو را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

ضد زنگ

پوشش آبکاری بر روی سطح تابلو می‌تواند آن را ضد زنگ کند در مناطقی که بارش نزولات آسمانی زیاد است احتمال ضد زدگی نیز بیشتر خواهد بوداما تابلوسازی فانتا کروم به راحتی این مشکل را حل کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *