معرفی 14 انواع تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی

معرفی 14 انواع تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی

 

تابلو تبلیغاتی مغازه و فروشگاه می تواند در معرض دید افراد مختلف قرار بگیرد و به عنوان شناسنامه کاری شما عمل کند. تابلوهای تبلیغاتی امروزه دارای نقش مهمی در رونق تجارت و کار مغازه داران دارد.

در صورتی که از تابلویی جذاب و مناسب استفاده کنید می توانید تا میزان زیادی موجب جلب توجه عابران به مغازه خود شوید. تابلو مغازه می بایست به گونه ای باشد که علاوه بر سادگی، توصیف کننده محصولات به افراد باشد.

بنابراین برای طراحی تابلو و انتخاب متن یا تصویر مناسب بر روی تابلو تبلیغاتی، مشورت با افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه بهترین تصمیم می باشد، شرکت تابلوسازی پارسه ، تابلوساز برتر تهران و کشور در تمامی زمینه های تابلوسازی مغازه آماده ارائه ی بهترین محصولات می باشد.

انواع تابلو تبلیغاتی
پرکاربردترین انواع تابلوهای تبلیغاتی عبارتند از :
• تابلو تبلیغاتی چلنیوم
• تابلو پلاستیک
• تابلو فلزی
• تابلو رینگی
• تابلو ال ای دی (LED) ثابت
• تابلو ال ای دی (LED) روان
• تابلو کوچک و راهنمای حکی
• تابلو استیل
• تابلو با لامپ های نئون
• بنر
• تابلو فلکس (بدون نور)
• تابلو سازی فلکس (نور از پشت)
• تابلو سازی بک لایت.
• تابلوسازی کامپوزیت

معرفی 14 انواع تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی

 

در ادامه هر یک از این تابلوها همراه با کاربرد آنها به طور مختصر توضیح داده خواهد شد:

1) تابلوسازی چلنیوم: این تابلو یکی از معروفترین و پرطرفدارترین نوع تابلوهای موجود در بازار می باشد. حروف موجود در تابلو چلنیوم به صورت برجسته می باشند و در آنها نورپردازی اجرا می شود و قابلیت قرارگیری بر روی هر سطحی و به وجود آوردن نمای زیبایی را دارند.

این حروف به گونه ای می باشند که از سطحی پلاستیکی با رنگ دلخواه و لایه ای چلنیوم تشکیل شده اند که قابلیت انتخاب نوع رنگ (مانند نقره ای، طلایی، مشکی و سفید) را در محیط خود دارند. در این نوع از تابلو می توان نورپردازی اضافه ای در زیر حروف آن اجرا کرد تا موجب نمای بهتر و جذاب تری در تابلو تبلیغاتی شود.

2) تابلوسازی پلاستیکی: در این نوع از تابلو تبلیغاتی نیز مانند تابلو چلنیوم ، انواع حروف برجسته کاربرد دارد اما تفاوت آن در این است که برای ساختن حروف، به جای لبه چلنیوم از پلاستیک استفاده می شود و این کار موجب ایجاد روشنایی بیشتر در تابلو و نور بیشتر حروف آن خواهد شد.

البته توجه به این نکته ضروری است که این کار موجب خوانایی کمتر حروف در زمانی که از گوشه به آن نگاه می کنید می شود. در این نوع از تابلو، برخلاف تابلو چلنیوم می توان از هر نوع رنگی جهت لبه کار استفاده کرد. برای زیر سازی آن هر نوع متریالی قابل استفاده است.

3) تابلو فلزی: این تابلو تبلیغاتی نیز دارای حروف برجسته می باشد اما برخلاف تابلو چلنیوم و پلاستیک قابلیت عبور نور را ندارند و به طور کامل با فلز ساخته می شوند. در این نوع از حروف، به علت فلزی بودن متریال حروف، پایه هایی برای نصب آنها بر سطح کاربرد دارد که به طور کامل به سطح موجود پیچ می شوند.

این پایه ها موجب ایجاد فاصله ای می‌شوند که می توان از آن به عنوان محل قرارگیری لامپ های LED و ایجاد نور بیشتر استفاده کرد. در صورتی که نمی خواهید تابلو تبلیغاتی شما دارای نور باشد و این فاصله نیز برای شما جذاب نمی باشد، می توانید از حروف فلزی نر و ماده استفاده کنید تا بتوانند کاملا بر روی یک سطح قرار گیرند.

4) تابلوهای رینگی: در این نوع از تابلو تبلیغاتی، از حروف ترکیبی پلاستیکی و فلزی به صورت برجسته استفاده می شود. این تابلو به صورتی است که حروف آن با فلز ساخته می شوند اما به گونه ای است که لایه ای از جنس پلاستیک نیز در میان حروف به کار برده می شود، این کار موجب به وجود آمدن فضایی جهت عبور نور خواهد شد.

به این ترتیب شما می توانید هم جذابیت فلز و هم زیبایی و روشنایی رنگ را در این تابلو تبلیغاتی داشته باشید. تابلو رینگی نوعی تابلو خاص و شکیل می باشد.

5) تابلوهای ال ای دی (LED) ثابت: ساخت این تابلوها به وسیله ی چراغ های کوچکی از نوع LED می باشد و هر نوع از طراحی می تواند بر روی آنها اجرا شود. تابلو LED دارای تنوع رنگ بسیاری می باشد. در این گونه از تابلو تبلیغاتی می توان ۲ تا ۸ نوع از رقص نور را بر روی LED ها نصب کرد و یا از LED های RGB نیز بهره برد. این نوع از تابلوها دارای جذابیت و زیبایی خاصی می باشند.

6) تابلوهای ال ای دی (LED) روان: تابلوهای LED روان به گونه ای می باشند که در ۲ نوع تک رنگ و مولتی کالر اجرا می شوند. در این نوع از تابلو تبلیغاتی می توان هرگونه طرح یا متن را با تعداد نامحدود و همراه با افکت های جذاب گرافیکی در معرض نمایش گذاشت.

در نوع تک رنگ آن، زمینه ی تابلو، به وسیله ی LED های خاموش مشکی می باشد و رنگ نوشته ها و نقش ها توسط شما انتخاب می شود. اما در تابلوهای مولتی کالر، تلویزیونی کامل در اختیار شما می باشد که می توانید هر نوع تصویر و یا طرحی را در معرض نمایش بگذارید.

7)تابلو های کوچک و راهنمای حکی: این نوع از تابلوها بر روی دیوار نصب می شوند و در نقش تابلوهای راهنما می باشند. در این نوع از تابلوها، شیشه زمینه اصلی بوده و قاب هایی با جنس پلکس جهت قرارگیری نوارهای LED کاربرد دارد و متن مورد درخواست بر روی آن حک خواهد شد. طرح این تابلوها تک رنگ است و برای نورپردازی هرچه بیشتر آن از چهار طرف به آن نور تابیده می شود.

8) تابلوسازی استیل : این تابلو از رایج ترین تابلوها در زمینه ی حک کردن نام مجموعه و قرارگیری در ورودی فضا می باشد. این نوع از تابلوها دارای قاب یا ساده هستند و قابلیت حک متن مورد نظر یا برش آن توسط پلکسی موجود می باشد. حروف استیل آن می توانند نقره ای یا طلایی باشند.

9) تابلو سازی با لامپ های نئون: این نوع از تابلو تبلیغاتی از دیرباز کاربرد داشته است. در این تابلوسازی از لامپ های نئون استفاده می شود که دارای رنگ های متنوع و جذاب است.

10) تابلوسازی بنر: ساده ترین نوع تابلو تبلیغاتی می باشد که اسکلت فلزی دارد، طرح و متن مورد نظر بر روی آن چاپ شده و نصب می شود. در این نوع از تابلو به دلیل چاپ توسط دستگاه می توان از هر نوع طرح یا رنگی در تابلو استفاده کرد و بدون هیچگونه محدودیت طرح خود را انتخاب کنید. در چاپ بنر می توانید از چاپ های متنوع و با کیفیت های مختلف بهره برد.

11) تابلو سازی فلکس (بدون نور): این نوع از تابلو نیز مانند تابلو فلکس بوده اما دارای چاپ، جنس و رنگ هایی با کیفیت بالاتر می باشد. در این نوع از تابلو، هیچ گونه محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ وجود نخواهد داشت. در این نوع از تابلو تبلیغاتی، فلکس بر روی شاسی آهنی و قاب ورق گالوانیزه قرار می گیرد و می توان نوع و میزان روشنایی آن را به وسیله ی پروژکتور تامین کرد.

12) تابلو سازی فلکس (نور از پشت): در این تابلو تبلیغاتی نیز فلکس بر روی تابلو تبلیغاتی قرار می گیرد اما قاب آن عمق بیشتری دارد و لامپ های مهتابی یا SMD می توانند در آن قرار بگیرن که این موضوع موجب دید و جلب توجه بهتری خواهد شد. این نوع از تابلو یکی از انواع پر طرفدار تابلوهای تبلیغاتی است.

13) تابلوسازی بک لایت: تابلوهای بک لایت، تابلوهای موجود در فضای بسته هستند که دارای کیفیت نمایش تصویری عالی می باشند و موجب ایجاد زیبایی منحصر بفردی در محیط کاری می شوند.

این نوع از تابلو تبلیغاتی اصولا دارای قاب بوده و نور از پشت کار آن تابیده می شود. قاب کار قابلیت حذف شدن را نیز دارد. در این نوع از تابلو نیز هیچ گونه محدودیتی در انتخاب طرح و تصویر مورد نظر وجود نخواهد داشت.

14) تابلوسازی کامپوزیت: تابلو کامپوزیت از روش های مدرن در ساخت تابلو می باشد. ساخت بدنه این نوع از تابلو توسط ورق های کامپوزیت است و جهت ایجاد پیام های تبلیغاتی بر روی آن، حروف برجسته کاربرد دارد. تابلو کامپوزیت می تواند به صورت ساده و یا تلفیقی از چند نوع رنگ متنوع و ترکیبی از متریال های مختلف باشد.

معرفی 14 انواع تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *