تابلو چلنیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

با ورود چلنیوم به صنعت تابلوسازی با یک تحول بزرگ در دنیای تابلوسازی روبرو شدیم. از ورود آن به حرفه تابلوسازی چند سالی بیشتر نمی گذرد، با این وجود طرفدارای بسیاری را برای خود پیدا کرده است. اما پیش از اینکه بخواهیم به دنبال پاسخ سوال چلنیوم چیست باشیم، بهتر است که ابتدا در رابطه با تاریخچه چلنیوم اطلاعاتی را بدست آوریم.

در اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت اسپانیایی ام سی آی با تکنولوژی های برتر روز دنیا توانست آلومینیوم را به شکل براق و مانند آیینه با انعطاف پذیری بالا در آورد که مانند استیل به نظر برسد.

بعد از گذشت زمان اندکی کشور تایوان از این روش استفاده کرد و محصول مشابه آن را با کیفیتی متمایزتر با نام تجاری آلوباند به بازار عرضه کرد. سپس کشور چین متعاقبا با کمی دخل و تصرف در صنعت محصول مورد نظر لبه های چلنیوم را در عرصه تبلیغات برای ساخت حروف و اشکال به بازار عرضه نمود. این بخشی از تاریخچه چلنیوم است. حال که بخشی از پاسخ چلنیوم چیست را متوجه شدید، در ادامه در رابطه با تابلو چلنیوم صحبت می کنیم.

روش ساخت تابلو چلنیوم
روش ساخت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم چیست ؟ تابلو چلنیوم در اصل به حروف و تابلو های گفته می شود که لبه حروف آن از جنس چلنیوم باشد. لبه حروف به این معنی که جایی از حروف که سبب برجستگی آنها می شود و اغلب دارای رنگ های طلایی و نقره ای هستند. لبه چلنیوم مهم ترین بخش تابلو است که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که به اختصار به آن چلنیوم گفته می شود.

این تابلو ها دارای جذابیت و چهره منحصر به فردی هستند، چرا که هم در روز با نور آفتاب بازتاب خیره کننده ای دارند و در شب در مکان های کم نور توسط نورهای اس ام دی جلوه زیبایی به کار می دهند.
لایه بالایی تابلو چلنیوم و بخش که نور را عبور می دهد بخش بسیار مهمی به شمار می آید که لازم است حتما به دست متخصصین با سابقه این امر صورت بگیرد به این خاطر که طراحی و ساخت آن بسیار حساس است و به دقت بالایی نیز است.

جنس لایه رویی تابلو چلنیوم پلکسی گلاس است و برای زیرسازی تابلوهایی که نور اس ام دی بر روی آن سوار می شود از پلاستیک های فشرده تحت عنوان پی وی سی استفاده می کنند. تابلو چلنیوم به دلیل تنوع رنگی و استحکام بالا یکی از پرطرفدارترین تابلوهایی حروف برجسته در تابلوسازی می باشد.

مزایای تابلو چلنیوم چیست؟

در جواب سوال چلنیوم چیست می توان گفت که این تابلوها در تابلوسازی دارای مزایایی هستند و از جمله مزایای این تابلو ها به این شرح است:
• یکی از مزیت های این تابلو ها بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.
• دارای طول عمر بالایی هستند.
• این تابلوها دارای جذابیت بالا و نور پردازی و چشم اندازی زیبا هستند.
• در ایجاد هرگونه طرح و رنگ و سایز دارای تنوع هستند.
• قابلیت سرویس آسان
• مقاوم بودن در برابر انواع شرایط جوی
• دارای قابلیت شست و شو

انواع تابلو چلنیوم

تابلو سازان مجرب با ایده های خلاقانه اقدام به ساخت انواع چلنیوم کردند که عبارتند از: تابلو چلنیوم ساده، تابلو پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم RGB، تابلو فول کالر، تابلو چلنیوم پانچ یا الماسی، تابلو لبه پانچ، تابلو چلنیوم کریستال جدید. حال پس از دانستن جواب تابلو چلنیوم چیست و آشنایی با انواع آن، می توانید به راحتی هر کدام از انواع آن را که بخواهید را برای کسب و کارتان سفارش دهید.

روش های ساخت تابلو چلنیوم

روش ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی، در این روش تمامی مراحل با دستان حروف سازان و متخصصین این امر به لبه ها حالت داده می شود و تنها بخشی که نمی توان به صورت دستی انجام دارد قسمت رویه آن است که از جنس پلکسی گلاس است و باید با دستگاه لیزر برش داده شود که البته قابل ذکر است که این روش متقاضیان و طرفدارای بیشتری دارد.

روش ساخت تابلو چلنیوم توسط برش با دستگاه: در این روش لبه با دستگاه خم و برش حالت داده می شود و تمامی زوایا و حالت حروف نیز با دستگاه برش شکل می گیرد و تنها توسط حروف سازان و پلکسی گلاس مونتاژی می شود. این روش طرف، دارای زیادی ندارد، چرا که تابلو سازی یک هنر است و باید توسط یک هنرمن طراحی شود و با دقت و ظرافت و حساسیت های هنرمندانه پیاده سازی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *