عوامل موثر رنگ پریدگی در تابلو چلینوم چیست؟

عوامل موثر رنگ پریدگی در تابلو چلینوم

عوامل موثر رنگ پریدگی در تابلو چلینوم چیست؟ تابلوها یکی از روش های تبلیغاتی هستند که اکثر افراد از این وسیله استفاده می کنند . تابلوهای چلنیوم سایز ها و رنگ هایی متفاوتی را دارند که در ادامه با این موضوعات آشنا می شویم. ایضا یکسری عواملی هستند که باعث رنگ پریدگی در تابلو چلینوم می شوند.

با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را  بدست بیاورید.همچنین برای اطلاعات بیشتر به کارشناسان تابلوپارسه نیز میتوانید مراجعه کنید.

بهترین ابزار تبلیغاتی 

تابلوهای چلنیوم مزیت های زیادی را دارند برای تبلیغات بهترین گزینه تابلوهای چلنیوم می باشند علاوه بر این مزیت های گفته شده ویژگی های بسیار زیادی را دارند و همین ویژگی های  تابلو چلنیوم ، تابلو چلنیوم را نسبت به تابلوهای دیگر برتر کرده است تابلو چلنیوم دارای کیفیت بالایی هستند  و این تابلوها در برابر تابش نورخورشید ، گرما و سرما مقاوم هستند .

یکی از ویژگی های مهم این تابلوها نوار اسفنجی است که در لبه های این تابلو استفاده می کنند این لبه های اسفنجی باعث می شود تا هیچ گرد و غباری در داخل تابلو نفوذ نکند . بدنیست بدانید که حروف برجسته دارای روکش های نایلونی است و این روکش های نایلونی حروف را براق و بدون خش نمایش می دهند .

لامپ های  SMD برای نورپردازی استفاده می شوند به دلیل اینکه این لامپ ها طول عمر  بیشتر و هزینه کمتری را دارد این تابلوها بعد از گذشت زمان شدت نورشان کم نمی شود و همچنین ضد آب هستند .

محبوب ترین انواع تابلو چلنیوم 

تابلو چلنیوم طلایی 

در تابلو چلنیوم برای نورپردازی از SMD استفاده می کنند که این SMD ها محصول کشوره کره می باشند و بسیار با کیفیت و مناسب است .

جنس رویه تابلو چلنیوم طلایی همانند دیگر تابلوهای چلینوم از پلکسی گلس است .

جالب است بدانید که  حدود 50 حروف برجسته جهت استفاده در تابلو های تبلیغاتی از جنس انواع : استیل، پلاستیک، چلنیوم و لترمکس و …. استفاده می شود .

تابلو چلنیوم الماسی 

به دلیل دارا بودن اشکال مختلفی مانند ستاره و دایره که روی پلکسی گلس قرار دارند توسط  دستگاه برش لیزری برش می خورند و نور SMD از انجایی که برش داده شده است عبور می کند و این باعث زیبایی های بسیار زیادی در این تابلو شده است و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است .

عوامل موثر رنگ پریدگی در تابلو چلینوم چیست؟

رنگ پریدگی تابلو چلنیوم 

رنگ پریدی تابلو چلنیوم به عوامل مختلف بستگی دارد که در ادامه به عوامل مهم آن می پردازیم .

آنادایز تابلو چلنیوم 

آنادایز یا آنودایز چلنیوم نوعی آلومینیوم به شمار می روند که طی فرآیندی لایه اکسید به ضخامت 10 تا 20 میکرون روی آلومینیوم قرار می گیرند و این فرآیند مقاومت  در برابر خوردگی ها و شرایط جوی مانند تابش مستقیم نور آفتاب ، بارش برف و باران و …. روی آلومینیوم قرار می گیرند و ایجاد این فرآیند باعث رنگ پذیری با ماندگاری بالاتر این متریال خواهد شد .

جالب است بدانید یکی از عوامل موثر در رنگ پریدگی تابلو این است که د رفرآیند تابلو سازی تابلو ها رو آنادایز یا انودایز نمی کنند البته این فرایند فقط طول عمر آن را بالا میبرد و به عوامل دیگر هم مربوط می شود که در پایین به آن ها اشاره می کنیم .

رول تابلو چلنیوم   

رول چلنیوم در انواع مختلف و رنگ های متفاوتی در صنعت تابلوسازی موجود است و هر کدام از آن ها تغییرات بسیار زیادی بر روی قیمت تابلوها خواهند داشت .

رول چلنیوم نقره ای تنها رنگ تابلو چلنیوم است که قیمت پایین تری نسبت به تابلوهایی به رنگ : طلایی ، سورمه ای ، مشکی را دارد .

همانطور که در متن بالا مشاهده کردید متوجه  شدیم که رنگ تابلو چلینوم تاثیر مستقیمی با انودایز چلنیوم دارد .

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های مرغوب نیز به دوام و ثبات این رنگ ها می افزاید و یکی از عوامل موثر در رنگ پریدگی تابلو چلنیوم می تواند باشد که باید برای جلوگیری از این مشکل از رنگ های مرغوب استفاده کنید .

با توجه به مطالب  و عناوین گفته شده در یک نتیجه گیری کلی باید گفت که استفاده از رولهای چلنیوم مرغوب با برند های معتبر در مجموعه ها یا یک کارگاه تابلو سازی مجرب و شناخته شده می تواند تضمینی محکم در رابطه با ساخت و نصب این تابلوها همراه یا ماندگاری و ثبات رنگ بالا به شمار می رود .

عوامل موثر رنگ پریدگی در تابلو چلینوم چیست؟

عوامل موثر در رنگ پریدگی در تابلو چلینوم 

  • نوع تابلوسازی و تعیین چهارچوب کلی و مناسب برای آن .
  • رنگ آمیزی و انتخاب رنگ مناسب .
  • نورپردازی زیبا و استفاده از برند های مرغوب .
  • حجیم سازی تابلوسازی و استفاده از زمینه های خاص .
  • استفاده از پلکسی گلاس در تابلوهای مغازه باعث رنگ پریدگی این دو متریال بعد از گزر زمان شود .
  • استفاده از SMD ممکن است بعد از مدتها به رنگ ها آسیب جدی وارد کنند .

از مواردی که در ساخت تابلو چلنیوم اهمیت زیادی را دارد نوع حروف برجسته آن است که از نوع پلکسی گلاس ، رول چلنیوم و SMD به کار رفته در آن می باشد .

جالب است بدانید که برای ساخت تابلو زیبا با ماندگاری بالا توصیه می شود که از برندهای مرغوب استفاده کنید .

بد نیست بدانید که استفاده از برند های مرغوب باعث می شود تا هزینه های زیادی برای شما پیش آید .

از تابلوهای جدید که اخیرا پا به عرصه تابلوسازی و حروف چلنیوم فعالیت می کنند می توان به تابلو چلنیوم کریستال ، تابلو چلنیوم پانچ ، تابلو نوراندریک و موارد دیگر اشاره کرد که تماما در دسته جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی قرار می گیرند و از قیمت های متفاوتی برخوردارند .

با این عناوین گفته شده باید عنوان کرد که انتخاب بهترین تابلو چلنیوم جدا از نوع متریال مصرفی ، کاملا به نوع سفارش مشتری بستگی دارد .

چه نکاتی در ساخت تابلو چلنیوم اهمیت دارد؟

پس از اینکه به عوامل رنگ پریدگی در تابلو چلنیوم اشاره کردیم نوبت به این می رسد که به برخی از جوانب تولید این نوع از تابلوها بپردازیم. قواعد و اصول خاصی در طراحی و تولید ابزارهای تبلیغاتی وجود دارد که فقط منحصر به تابلو نمی شود. بلکه باید این قواعد را در تولید انواع بنرهای تبلیغاتی نیز رعایت کنید تا پروسه جذب مشتری به بهترین نحو انجام شود.

رقابت ، عنصر اصلی کسب و کارها

رقابت یکی از اصلی ترین عناصر در کسب و کار محسوب می شود. رقابت فقط در خصوص مشاغل فیزیکی نیست. بلکه انواع فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها نیز در حال رقابت با رقبای خود هستند.

اما قطعا شیوه تبلیغات در دنیای دیجیتال با دنیای واقعی متفاوت است. به طور مثال در دنیای فیزیکی و واقعی باید اصول و قواعدی را بکار برد که چشم و ذهن مخاطب درگیر شود و با استفاده از المان های مختلف اقدام به جلب اعتماد او کنیم. در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که رقابت شما را با سایر همکاران تسهیل می کند.

تولید زیبایی بصری

در مطالب قبل بارها و بارها به اهمیت تولید زیبایی های بصری و مرحله طراحی تابلو اشاره کردیم. طراحی به عنوان اولین مرحله در تولید ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود و بسیار مهم است. اگر این مرحله با شیوه ای غلط انجام شود قطعا تولید تابلو با گران ترین و بهترین متریال هم نمی تواند احساس خوبی در مخاطب ایجاد کند.

یک طراح حرفه ای به خوبی می داند که سبک های تبلیغاتی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت هستند و باید خود را با آن ها وفق دهیم. یک طراح موفق می تواند به عنوان یک مشاور نیز عمل کند و به سفارش دهنده تابلو که معمولا صاحب کسب و کار است نکات لازم را گوشزد کند.

عوامل موثر رنگ پریدگی در تابلو چلینوم چیست؟

تناسب تابلو با نوع کسب و کار

بهتر است نوع تابلو با کسب و کار شما تناسب داشته باشد. به طور مثال اگر صاحب یک اسباب بازی فروشی هستید نباید از تابلوهایی با رنگ تیره و زمینه ترموود استفاده کنید. زیرا زمینه تابلو نقش مهمی در طراحی آن دارد. کودکان معمولا به رنگ های شاد و سرزنده جذب می شوند. تناسب تابلو با نوع شغل جزو آن دسته از مواردی است که برخی از افراد بی توجه از کنار آن عبور می کنند.

زیباسازی با انتخاب رنگ مناسب

یکی دیگر از مولفه های موثر در تابلوسازی انتخاب رنگ مناسب است. انتخاب رنگ ایده آل نه تنها در زمینه تابلو مهم است بلکه در حروف برجسته نیز از اولویت زیادی برخوردار می باشد.

مخاطب در ابتدا به رنگ تابلو دقت می کند و اگر به درستی آن را انتخاب کرده باشید جذب آن خواهد شد. طراح گرافیک در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای تابلو به سراغ چرخه رنگ می روند.

در این چرخه رنگ های مکمل ، متضاد ، اصلی و … وجود دارند و به عنوان مهم ترین ابزار کار آن ها شناخته می شود. انتخاب رنگ توسط طراحان با مشورت صاحب کسب و کار انجام خواهد شد. پروسه تولید باید با بالاترین کیفیت انجام شود تا از رنگ پریدگی در تابلو چلنیوم جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *