آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری در رشت

با ورود دستگاه های پیشرفته حروف ساز، ساخت تابلوهای تازه و مدرن زیادی نسبت به گذشته مرسوم شده است. دستگاه برش لیزری و دستگاه سی ان سی سبب شده که ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری سریع تر و بدون ایجاد لبه های نوک تیز و موج دار در کوتاه ترین زمان ممکن شود.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری در رشت

انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری

با پیشرفت تکنولوژی، ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری مرسوم شده است و زیربنای اصلی بیشتر آنها بر مبنای حروف برجسته می باشد که برای کاربردهای متفاوتی استفاده می شود که عبارتند از:

تابلو مغازه ،تابلو فروشگاهی ، تابلو شرکتی و همین ها هم دارای انواع دیگری با تفاوت جنس هستند تابلو فلکسی تابلو چلنیوم تابلو چلنیوم ستاره ای تابلو چلنیوم الماسی تابلو چلنیوم کریستالی تابلو چلنیوم طلایی تابلو برجسته چلنیوم تابلو سه بعدی وکیوم تابلو حروف برجسته سه بعدی تابلو فلزی تابلو استیل تابلو استیل بدون نور تابلو استیل دوغی و تابلو استیل نور اندریک

که در ادامه هر یک را توضیح مختصری می دهیم تا با انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری آشنایی کامل پیدا کنید.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری در رشت

انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری

تابلوسازی یکی از مهمترین صنعت برای شرکت ها و کمپانی ها و صنایع است برای تبلیغات های مختلف یا معرفی خود و یا حتی نشان دادن راهنمایی های مختلف که محصولات آنها در سطح شهر ها و کشور ها پخش می باشند برای همین زمانی که صحبت از تابلو می شود می توان گفت چقدر تابلوسازی اهمیت دارد. تابلوهای تبلیغاتی تنوع بسیاری دارند که در ادامه به صورت مختصر شما را با انواع آن آشنا می کنیم.

تابلوهای پشت بامی

این نوع تابلوها برای نصب در نقاط مرتفع و پشت بام ها مناسب است و به دلیل اینکه تابلوهای پشت بامی در ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی هستند، آسیب پذیرند. بنابراین برای زیرسازی این نوع تابلو ها از پروفیل آهن استفاده می شود.

حروف های برجسته ای که در تابلوهای پشت بامی استفاده می شود از جنس چلنیوم، پلکسی و استیل ساخته می شوند.

تابلو فلکسی

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری تابلو فلکسی است. در این تابلو، می توان رویه فلکسی را به راحتی تعویض کرد و در صورتی که بعد از مدتی، نیاز به تغییر طرح این تابلو داشته باشید به راحتی می توانید طرح آن را تغییر داده و بروز کنید.

عموما به صورت سالیانه مهتابی های استفاده شده در این نوع تابلو را تعویض می کنند. از این تابلو برای سردرب مغازه های و شرکت ها، فروشگاه ها و بیلبوردها استفاده می کنند. تابلو فلکسی یکی از انواع تابلوهای چاپی است و شما می توانید هر گونه محتوا و یا تصویر را بر روی این تابلو به نمایش بگذارید.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از تازه ترین و پرمخاطب ترین تابلوها در تابلوسازی می باشد. این تابلو به شیوه های متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود:

سپس که حروف و لبه چلنیوم برای چسباندن را آماده سازی نمودید، حروف را با استفاده از آهنربا و چسب های مخصوص به پلکسی گلاس می چسبانیم. در این مرحله می توان گفت که روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ و ساخت حروف به اتمام رسیده است.

تابلو چلنیوم ستاره ای

برای ساخت تابلو چلنیوم ستاره ای از دو ورق پلکسی گلس برای ساخت حروف، ورق پی وی سی برای ساخت زیرساز تابلو، لامپ های اس ام دی برای نورپردازی تابلو، منبع تغذیه و کنترلر استفاده می شود.

تابلو چلنیوم الماسی

می توان گفت که تابلو چلنیوم الماسی و ستاره ای هر دو یک تابلو هستند اما روش نورپردازی آنها سبب می شود که تابلو نور متفاوتی از خود منتشرک ند و به همین دلیل با نام های متفاوت شناخته می شود.

کار ساخت این تابلوها به این صورت است که تابلوساز از دو پلکسی گلس در ساخت تابلو استفاده می کند و در هنگام ساخت تابلو، برش هایی بر روی پلکسی دوم ایجاد می کنند که این برش سبب شکسته شدن نور شده و آن را با توجه به نوع برش به شکل ستاره یا الماس به تصویر می کشد.

تابلو چلنیوم کریستالی

تابلو کریستالی مانند تابلو الماسی و تابلو ستاره ای ساخته می شود اما علاوه بر ایجاد برش هایی برای شکست نور، تابلوساز دانه های کریستالی را بر روی پلکسی می پاشد که سبب می شود بعد از روشن شدن تابلو، تیکه های شیشه ای مانند کریستال به چشم مخاطب منعکس شود.

تابلو چلنیوم طلایی

در ساخت تابلو چلنیوم طلایی از پلکسی گلس طلایی رنگ با نورهای طلایی استفاده می شود. این تابلو مانند طلا درخشان است و نظر هر مخاطبی را از را دور نیز به خود جلب می کند.

تابلو برجسته چلنیوم

در ساخت تابلو چلنیوم از رویه پلکسی گلاس و لبه های چلنیوم استفاده می شود. لبه های چلنیوم از جنس آلومینیوم است و دارای زیبایی فوق العاده ای می باشد.

این نوع تابلو ها را با دستگاه های تمام اتومات و توسط دستگاه های سازنده حروف چلنیوم و دستگاه لیزر و سی ان سی می سازند. جنس آلومینیومی این حروف سبب شده به راحتی بتوان هر نوع طرحی را بر روی آن پیاده سازی کرد.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری در رشت

تابلو سه بعدی وکیوم

تابلو وکیوم به همه حروف برجسته اطلاق می شود که با استفاده از حرارت بر روی پلکسی و در قالب چوبی پرس می شود. در ساخت این تابلوها از رنگ های متنوع و طرح های فانتزی استفاده می شود و از جمله “انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری” به شمار می رود.

تابلو حروف برجسته سه بعدی

در ساخت این نوع تابلو می توان هر گونه حالت و یا انعطافی که تمایل دارید را بر روی حروف برجسته سه بعدی اجرا و پیاده سازی کنید.

تابلو فلزی

هنگامی که ساخت تابلو با استفاده از آلیاژهایی مانند مس، آهن، روی و برنز ساخته شود، تابلو فلزی نامیده می شود. فلزات مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و تیرگی رنگ ندارند، به همین دلیل از ورقی به نام استیل رونمایی شد تا علاقمندان به سفارش تابلو فلزی بتوانند تابلویی بدون تغییر رنگ را سفارش و خریداری کنند.

با این وجود هنوز نیز افرادی هستند که تابلو فلزی را نسبت به دیگر تابلوها ترجیح می دهند، هم به دلیل مقاومت بالا در مقابل شرایط جوی و هم به دلیل قیمت مناسب.

تابلو استیل

انواع مختلفی از حروف استیل مانند استیل طلایی براق، طلایی خش دار، نقره ای براق، نقره ای خش دار، مس و دودی موجود است.

در گذشته آلیاژی از جنس برنز یا برنج برای ساخت تابلو فلزی استفاده می شد، برنز و برنج به مرور سیاه می شوند و نیاز به پرداخت دارند، اما در حال حاضر از استیل برای حروف برجسته این نوع تابلو، به دلیل عدم تیرگی و تغییر رنگ استفاده می شود.

ورق استیل در طرح ها و رنگ های متعدد تولید و روانه بازار می شود. با پیشرفت هایی که در زمینه ساخت تابلو استیل فراهم شده است، اکنون تابلوهای استیل به سه شکل متفاوت قابل اجرا می باشند:

تابلو استیل بدون نور

در این مدل از تابلو امکان استفاده از نور نیست و تنها حروف استیل به شکلی برجسته بر روی زیرساز که می تواند نوع کامپوزیت، ترموود یا پی وی سی باشد، اجرا شود. این مدل از تابلو استیل مناسب برای مکان هایی است که محیط نور کافی برای نمایش تابلو را دارد و از انواع تابلوهای تبلیغاتی شهری محسوب می شوند.

تابلو استیل دوغی و تابلو استیل نور اندریک

برای ساخت این تابلو از پلکسی مات یا دوغی به شکلی تلفیقی با ورق استیل استفاده می شود.

نور اندریک یا نور مخفی خاصیتی است که سبب تابش نور کم رنگ به زمینه تابلو می شود. با اجرای این روش حروف برجسته علنا نوری از خود منتشر نمی کنند بلکه نور از زیر حروف به زمینه تابلو می تابد و این مدل نورپردازی به دلیل جاسازی لامپ های اس ام دی بین حروف و زمینه تابلو استیل می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *