ماژول تابلو روان چیست ؟ + کاربرد های آن

در جواب این سوال که ماژول تابلو روان چیست باید گفت که ماژول تابلو روان بلوک هایی آماده ای است که برای ساخت نمایشگر های ال ای دی موسوم به تابلو روان یا تلوزیون شهری استفاده می شود.

ساختمان این ماژول ها به گونه ای طراحی شده است که بتوانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و ساخت تبالوهای بزرگ را میسر می کند. چینش این ماژول ها در کنار هم شبیه مکعب های خانه سازی اسباب بازی است. بخش اصلی تابلو را یک برد مدار چاپی یا PCB تشکیل می دهد.

در ادامه ی پاسخ به سوال ماژول تابلو روان چیست باید گفت که در یک طرف این برد ال ای دی های نشانگر ماژول قرار گرفته که وظیفه اصلی ماژول یعنی نمایش را بر عهده دارند. در طرف دیگر ماژول نیز قطعات الکترونیکی و ارتباطات قرار گرفته است.

مجموعه این قطعات بر روی یک قابل پلاستیکی به عنوان بدنه قرار می گیرد. این قاب علاوه بر حفظ ساختمان فیزیکی ماژول، برای نصب آسان ماژول و همچنین محافظت از قطعات ال ای دی ها را بر عهده دارد.

بر روی این قاب تعدادی محل پیچ برای اتصال ماژول به قاب فلزی اصلی تابلو وجود دارد. در ادامه ی این مقاله از تابلوساز پارسه به بررسی کامل این موضوع که ماژول تابلو روان چیست می پردازیم. پس همراه ما باشید.

ماژول تابلو روان چیست ؟ + کاربرد های آن

ماژول تابلو روان چیست

حال که دانستید ماژول تابلو روان چیست، مناسب است که بدانید که ماژول های تابلو روان یا تلویزیون شهری بلوک های آماده برای ساخت نمایشگرهای ال ای دی هستند.

طراحی ماژول ها مانند چیدمان مکعب های موجود در بازی های رایانه ای کنار یکدیگر است، این ماژول ها در تابلوسازی برای ال ای دی یا تلوزیون شهری کنار یکدیگر قرار می گیرند تا بتوانند تصاویر، ویدئوها و نوشته های متحرک زیبا را به معرض نمایش در بیاورد.

هسته مرکزی تابلوهای روان حاوی یک برد یا مدار چاپی است که یک طرف برد را قطعات الکترونیکی و مدار های ارتباطی تشکیل می دهند و طرف دیگر را ال ای دی های نشانگر ماژول، که این ال ای دی ها وظیفه نمایش اطلاعات مدنظر مشتری را در ساخت تابلو تبلیغاتی بر عهده دارند، تمام این تشکیلات بر روی یک قاب پلاستیکی که حکم بدنه را دارد تعبیه می شود.

ماژول تابلو روان چیست ؟ + کاربرد های آن

ماژول های تابلو چلنیوم بر اساس رنگ هایی که تولید می شوند به سه دسته تقسیم می شوند:
1. ماژول تک رنگ تابلو ال ای دی: این نوع ماژول ها تنها یک رنگ تولید می کند

2. ماژول سه رنگ تابلو روان: در این نوع ماژول ها در هر نقطه به جای یک چراغ ال ای در از دو چراغ ال ای دی استفاده می شود. برخی از ترکیب دو چراغ ال ای دی قرمز و سبز برخی دیگر به صورت ترکیب دو چراغ ال ای دی قرمز و آبی می باشد.

3. ماژول های هفت رنگ و تمام رنگ: در این ماژول ها از ترکیب سه رنگ آبی، قرمز و سبز در واقع ایجاد طیف نور ترکیبی از هر سه چراغ طیف های مختلفی از نور ها ایجاد می شود که می تواند متناسب با تراکم چیپ ها تا 16 میلیون رنگ تولید کند.

جنس ماژول

جنس ماژول تابلو روان چیست ؟جنس ماژول های به کار رفته در تابلوی تبلیغاتی ال ای دی به سه دسته قابل تقسیم است که قیمت ماژول تابلو روان با توجه به جنس آنها متفاوت است:
۱.In Door
۲.Semioutdoor
۳.Outdoor
جنس ماژول Outdoor خیلی عالی و با کیفیت است و کاملا ضد آب و قابل شستشو است و امکان نفوذ آب به داخل آن غیر ممکن است. برای همین قابل نصب در هر مکانی است، اما جنس ماژول های Indoor و Semioutdoor ضد آب نیستند و برای محیط های بسته مقرون به صرفه تر و بهتر است.

همانطور که گفته شد ماژول ها بلوک هر لامپ هستند که زمانی که روشن می شود می توانید عملکرد آنها را ببینید. این ماژول ها دستور نمایش رنگ، متن، تصویر و افکت ها را به تابلوی روان می دهد. این قطعات خیلی گسترده هستند و در سه نوع شبه بیرونی، بیرونی و دوربین تقسیم می شوند.

نوع بیرونی در محیط های باز، استفاده می شود و عموما ضد آب و ضد ضربه است. همچنین این تابلوها در گرما و سرما به راحتی کار خود را انجام می دهند و هیچ اختلالی در آنها ایجاد نمی شود.

نوردهی این نوع ماژول در روز و شب قابل تنظیم است و نور خوبی را در روز دارد اما باید این را نیز بدانید که قیمت این نوع ماژول از دیگر ماژول ها گران تر است.

ماژول تابلو روان چیست ؟ + کاربرد های آن

دات پیچ چیست و چه نقشی را در تابلو روان دارد

حال که دانستید که “ماژول تابلو روان چیست”، مناسب است که کمی به مطعلقات این تابلوها بپردازیم. امروزه رقابتی بین همه کسب و کارها نسبت به گذشته ها بیشتر شده و در صنعت تابلوسازی نیز رقابت بیش از پیش شده است و شرکت و موسسات طراحی و اجرای تابلو تبلیغاتی گسترش پیدا نموده که برای ساخت تابلو تبلیغاتی مناسب است دقت بالایی به عمل آید تا نتیجه مدنظر حاصل شود.

ماژول ها از پیکسل ها تشکیل شده اند که فاصله مرکز تا مرکز پیکسل های ماژول دات پیچ نامیده می شوند. هر پیکسل تشکیل دهنده در ماژول های تک رنگ حاوی یک ال ای دی، در ماژول های دوال حاوی دو ال ای دی و در ماژول های فول کالر حاوی سه یا چهار ال ای دی می باشند.

اگر می خواهدی بعد از ساخت تابلو تبلیغاتی، کیفیت بهتر داشته باشید مناسب است که از دات پیچ ماژول های ال ای دی کوچک استفاده کنید. چرا که هر اندازه در ماژول ها، پیکسل های به کار رفته به هم نزدیک تر باشد و در واحد سطح تعداد پیکسل های بیشتری جای داده شوند کیفیت بالاتر خواهد بود.

ماژول تابلو روان چیست ؟ + کاربرد های آن
در این مقاله دانستید که ماژول تابلو روان چیست و همچنین از جنس این تابلو و انواع آن نیز آگاه شدید و متوجه شدید که از این تابلو نیز مانند تابلو چلنیوم برای تبلیغات استفاده می شود و شما می توانید با مراجعه به تابلوسازی این تابلو را سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *