تابلو روان چیست و چه کاربردی دارد؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تابلو روان چیست و چه کاربردهایی دارد؟ می توان گفت که استفاده از این تابلو در ده سال اخیر خیلی زیاد شده است و در این روزها در جلوی بیشتر مغازه ها دیده می شود.

افراد بسیاری از این تابلوها برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده می کنند همانطور که از تابلو چلنیوم برای تبلیغات استفاده می شود. در تابلو روان می توانید متن دلخواه را وارد دستگاه کرده و بعد از چند ثانیه شاهد نمایش آن با افکت های مختلف باشید. در ادامه بیشتر با این تابلو آشنا خواهید شد.

تابلو روان چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو روان چیست

اگر به دنبال پاسخ به سوال اینکه تابلو روان چیست می‌گردید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. تابلو روان یک وسیله الکترونیکی است که یک متن، تصویر و فیلم بر روی نمایشگر آن اجرا می شود.

در این تابلو می توان تعداد بسیاری متن و افکت را برای نمایش بارگذاری کرد. پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن این تابلو سبب شده است که محتوای تبلیغاتی به صورت سریع و متغییر و با کیفیت بالا منتشر شود.

در سال های اخیر انواع افکت هایی که می توان در تابلوهای روان استفاده کرد نیز بیشتر شده اند و رنگ های استفاده شده در آنها نیز افزایش یافته است. از دیگر پیشرفت هایی که در تابلو روان رخ داده است، کمتر شدن وزن این تابلوها می باشد.

کاربرد این نوع تابلو به تبلیغات محدود کسب و کارها نمی شود و از تابلوی روان نیز همانند تابلو چلنیوم می توان برای اطلاع رسانی های مختلف نیز استفاده کرد. مثلا در بزرگراه های شهری و ادارات و سازمان ها برای پخش پیام های اطلاع رسانی کاربرد دارد.

همه چیز درباره تابلو روان

تابلو روان چیست و چه کاربردی دارد؟

اجزای تشکیل دهنده تابلوهای روان

برای اینکه بدانید تابلو روان چیست خوب است که با اجزای داخلی آن نیز آشنا شوید. آشنایی با این قطعات سبب می شود تا زمانی که در استفاده از این تابلو به مشکل بخورید، بتوانید مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

تابلوهای روان از قطعاتی کمی تشکیل شده اند: ماژول، مدار الکتریکی، لامپ ال ای دی، منبع تغذیه و برد کنترل از مهم ترین قطعاتی می باشند که در ساخت تابلوهای روان در تابلوسازی ها از آنها استفاده می شود.

تابلو روان چیست و چه کاربردی دارد؟

ماژول

تعداد این قطعه در تابلو بستگی به سایز و اندازه آن دارد. ماژول ها بلوک هر لامپ ال ای دی هستند که هنگامی که روشن می شوند، می توانید عملکرد آنها را ببینید. این ماژول ها دستور نمایش رنگ، متن، تصویر و افکت ها را به تابلو روان می دهند.

این قطعات خیلی گسترده هستند و در سه نوع شبه بیرونی، بیرونی و درونی تقسیم می شوند. نوع بیرونی در محیط های باز استفاده می شود و معمولا ضد آب و ضد ضربه است.

همچنین این تابلوها در گرما و سرما به راحتی کار خود را انجام می دهند و هیچ اختلالی د رآن ها ایجاد نمی شود. نوردهی این نوع ماژول در روز و شب قابل تنظیم است و نور خوبی را در روز دارد اما قابل ذکر است که این نوع ماژول دارای قیمت گران تری می باشند.

ماژول دیگری که خیلی کاربردی است، ماژول شبه بیرونی است. این ماژول خیلی نوردهی خوبی را از خود هم در شب و هم در روز نشان می دهد اما این نوع ماژول در مقابل آب مقاوم نبوده است و احتمال خرابی آن زیاد است. قیمت این نوع ماژول از نوع بیرونی ارزان تر است.

ماژول درونی که در فضاهای بسته نصب می شوند، ارزان ترین نوع ماژول می باشند که برای استفاده در داخل سالن ها، فروشگاه ها و مکان های دیگر مناسب هستند.

منبع تغذیه

منبع تغذیه در تابلوهای روان، کار تبدیل ولتاژ را انجام می دهد. بیشتر افراد می دانند که برق شهری ولتاژ بالایی دارد و در دستگاه های مختلف باید به ولتاژ مورد نیاز دستگاه تبدیل شود.

ماژول های تابلو روان نیاز به برق DC دارند و منبع تغذیه باید برق AC را به آن تبدیل کند. می توان گفت که ولتاژ مورد نیاز تابلوهای روان معمولا 4.5 ولت است.

برد کنترل

برد کنترلی همان برد اصل یا مادربرد است و ارسال و دریافت اطلاعات به ماژول ها از وظایف آن است که اطلاعات محتوایی که پخش می شود، در این قطعه قرار می گیرد.

در این برد یک دکمه روشن و خاموش و ریست وجود دارد، این تابلوها در دو نوع آفلاین و آنلاین وجود دارند که در نوع آفلاین آن اطلاعات مستقیما به برد داده می شود و در برد آنلاین می توان اطلاعات را در ثانیه تغییر داد و این کار با کمک یک نرم افزار انجام می شود. آگاهی از کارایی این قطعه درک شما را از اینکه “تابلو روان چیست” افزایش می دهد.

 

تابلو روان چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای تابلو روان چیست

می توان گفت که تابلوهای روان مزایای زیادی دارنذ که این تابلوها را منحصر به فرد کرده است. توجه نمایید که ممکن است مزایای هر تابلو با توجه به کیفیت ساخت و مدلش متفاوت باشد.

عدم نیاز به ولتاژ بالا و مصرف برق پایین

دارای عمر زیاد در صورت استفاده صحیح

شدت نور و کیفیت کافی در روز و شب

قابل نصب در محیط های باز و بسته

قابلیت پخش سه بعدی در برخی تابلوها

قابلیت استفاده از انواع رنگ ها

معایب تابلو روان چیست

بدیهی است که هر کالایی در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز می باشد. معایبی که در ادامه ذکر می شود در برخی از تابلوهای روان وجود دارد:

برخی از تابلوها تک رنگ هستند

هزینه نگهداری از آنها زیاد می باشد.

نصب کردن آنها به سختی انجام می شود.

لامپ های ال ای دی تابلوها زود به زود خراب می شوند.

استفاده از آنها در فضای باز امکان پذیر نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *