چاپ مش چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد

مش برای مصارف خاص استفاده می شود، چاپ مش در دو نوع پشت چسب دار و معمولی وجود دارد. در پاسخ به سوال چاپ مش چیست باید گفت که چاپ مش متریالی است که منافذ ریزی بر روی خود دارد.

نوع پشت چسب دار مش معمولا بر روی شیشه ها استفاده می شود، چرا که این امکان را می دهد که شیشه به طور کامل پوشیده نشود و دید آن از بین نرود، شما در عین حالی که کار چاپی خود را بر روی شیشه چسبانده اید، تمامی همه فضای شیشه را نپوشانده اید و دید خود را از بین نبرده اید.

درضمن نور داخل را نیز تا حدودی حفظ کردید. نوع بدون چسب مش عموما برای مصارفی مانند تبلیغات روی استند برای محصولات ویژه چاپ می شود، هنگامی که شما نیاز به کار خاصی دارید و می خواهید محصولی را با تبلیغات خاص چاپ کنید می توانید از مش استفاده کنید.

این محصول مانند تابلو چلنیوم که از جمله تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شود نیز از انواع محصولات تبلیغاتی به شمار می رود. در ادامه بیشتر متوجه می شوید که چاپ مش چیست. در نتیجه در ادامه با ما همراه باشید.

چاپ مش چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد

چاپ مش چیست

برای اینکه بهتر بدانید که چاپ مش چیست، مناسب است که با انواع آن نیز آشنا شوید. مش به دو صورت عمده توزیع می شود. مش چسب دار و مش بدون چسب که در بازار ایران موجود است. مش بنر برای مکان هایی که باد بنر را پاره می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

مش بنر به خاطر سوراخ هایی که دار بار از آن عبور کرده و دیگر احتمال خراب شدن و پاره شدن کار دیگر از بین می رود و دوم اینکه از مش بنر برای ایجاد سایه و غیره در جلو پنجره ها نیز استفاده می کنند. اما متاسفانه مش بنر زیاد در ایران مورد استقبال قرار نگرفته است.

با این حال می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون و خیرمقدم باشد. این نوع مش بنر و در صورت کلی خانواده مش ها دارای دانه بندی های می باشد. سوراخ مش در سایز متفاوتی از جمله چاپ مش چیست و سوراخ ریز و مش سوراخ درشت و مش سوراخ متوسط موجود است.

سایز این سوراخ ها و به اصطلاح سیدبندی این مش ها دارای استاندارد خاصی نیست و هر کارخانه با توجه به دستگاه هایی که خود، این مش ها را تولید می کند. مش استیکر نیز از شرایط بالا پیروی می کند.

مش ها دارای دو حالت کالی مش پشت سفید و مش پشت طوسی می باشند. مش بنرها غیر از مدیا های قابل چاپ که دارای روی سفید می باشند دارای رنگ های متنوعی نیز می باشند که بسته به نوع استفاده از رنگ های خاص آن استفاده می کنند.

اما با توجه به اینکه اکثر دستگاه های “چاپ مش چیست” دارای رنگ سفید نیستند؛ بیشتر مش های رنگ سفید مورد استفاده در صنعت چاپ لارج فرمت است. مش استیکر های به کار رفته در صنعت چاپ ایران دارای روی سفید و پشت طوسی و یا پشت سفید می باشند.

لازم به بیان است که مش های مخصوص چاپ باید حتما دارای لایه محافظ باشند تا در موقع چاپ اپراتور با دردسر رنگی شدن پلیت روبرو نشود. همچنین چاپ به خاطر جمع شدن رنگ روی پلیت خراب می شود و رنگ جمع شده روی پلیت کار را خراب می کند.

چاپ مش چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد

حال بعد از تمام شدن پروسه چاپ در تابلوسازی اگر از مش بنر به کار برده باشید لایه محافظ زیرین را جدا می کنیم و از مش بنر استفاده می نماییم. برای مش استیکر هم همین روش است اما با این تفاوت که مش استیکر را روی سطح مختلف می چسبانند و روش چسباندن مش استیکر همانند خانواده استیکرها می باشد با این تفاوت که کار کمی راحت تر است زیرا دیگر از حباب خبری نیست.

سطح مورد نظر را کاملا تمیز کنید و با حوصله چسب پشت مش استیکر را بردارید. به خوبی آن را با آب و کمی شوینده های مورد استفاده در آشپزخانه خوب خیس کنید و سپس سطح مورد نظر را نیز به خوبی خیس کرده و از بالا به پایین شروع به چسباندن مش استیکر می کنیم و کاملا آب زیر آن را با کاردک لاستیکی خالی می کنیم.

چاپ مش چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد

نصب چاپ مش شیشه

تا اینجا دانستید که چاپ مش چیست اما در ادامه روش نصب آن را نیز برای شما بیان می کنیم. طریقه نصب مش پشت چسب دار حدودا مانند استیکر است.

حتی می توان گفت که کمی از آن راحت تر است، چرا که به دلیل وجود سوراخ های متعدد روی آن زمان چسباندن روی شیشه، دیوار یا سطوح مختلف عموما بدون حباب چسبیده می شود اما با وجود این توصیه می شود این متریال را نیز همانند استیکر با آب بچسبانید تا در صورتی که نیاز به جابجایی آن داشتید بتوانید آن را به راحتی جابجا کنید.

نوع دیگری از انواع مش، برای تابلو چلنیوم نوع خود چسب آن می باشد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مش خود چسب تولید شده از بهترین نوع pvc خالص و به کار گیری کوتینگ خاص، چاپ درخشانی دارد. همچنین به دلیل خاصیت ضد کشش آن، بدون تغییر شکل، به راحتی بر روی شیشه و سطوح شیشه ای نصب می شود و به راحتی آن را می توان از سطح جدا کرد.

چاپ مش چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد

تفاوت چاپ مش و استیکر

حال که دانستید که چاپ مش چیست، خوب است که با تفاوت چاپ مش و استیکر نیز آشنا شوید. چاپ مش از جمله چاپ هایی است که در تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. نوع ماده به کار برده شده در این نوع از چاپ، وینیل است که سبب بالا بردن اثر چایی و ضد آب بودن و در نهایت زیبایی چاپ می شود. در این نوع چاپ ، سوراخ هایی در متریال چاپ وجود دارد.

این نوع چاپ به دلیل همین ویژگی کاربرد خاصی را ایجاد کرده است. در چاپ استیکر از جنس پی وی سی استفاده می شود که همین عامل سبب بالا بردن کیفیت کار چاپ می شود.

البته در این نوع از چاپ هم ماده اصلی استفاده شده، وینیل می باشد. در واقع این یکی از شباهت های چاپ مش روی شیشه و چاپ استیکر می باشد.

استیکر دارای دو نوع شیری و شیشه ای است که نوع شیشه ای آن دارای دید از دو طرف است و در نوع شیری به این دلیل که زمینه سفید است، مخاطب تنها قادر است که یک طرف را ببیند. این نوع از چاپ پشت چسب دار می باشد و برای مکان هایی چون بدنه اتومبیل و اتوبوس ها گزینه مناسبی است.

اما بعد از این آشنایی در مورد انواع چاپ مناسب است به این سوال خیلی از طرفداران چاپ مش و استیکر پاسخ دهیم که این دو نوع چاپ چه تفاوتی دارند و چه چیزی سبب تمایز این دو از یکدیگر می شود و در اصل برای تبلیغات چرا از این دو نوع چاپ با وجود تفاوت هایشان استفاده می شود؟

آنچه سبب تفاوت در این دو نوع چاپ شده است قطعا در نوع ساخت و ویژگی منحصر به فرد چاپ مش و استیکر است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم وجود سوراخ های ریز در ساختار مش سبب شده است که مش خاصیت عبور نور و روشنایی خود را داشته باشد، اما در استیکر چنین چیزی نیست.

این عامل سبب تفاوت عمده این دو نوع چاپ است. مش به دلیل همین سوراخ هایی که در خود دارد سبب کاربرد فراوان آن در محیط هایی که به نور نیاز دارد، شده است. از طرفی به مراتب قیمت استیکر و چاپ مش به دلیل همان تفاوت های ساختاری آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

چاپ مش چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد

کاربرد ها و ویژگی های چاپ مش

کاربردهای چاپ مش چیست

1. شیشه های مراکز اداری و تجاری
2. مکان هایی که از دو سمت دید دارند
3. شیشه های ساختمان ها
4. شیشه اتومبیل و اتوبوس
5. فضای داخل و فضای بیرون

ویژگی های چاپ مش چیست (مش خود چسب)

1. ضد کشش و پارگی
2. لایه پی وی سی در دو طرف
3. جدا شدن راحت از روی سطح
4. بدون ایجاد لکه چسب بر روی شیشه
5. قبلیت چسبیدن بر روی تمامی سطوح شیشه ای
6. قابلیت چاپ با تمامی دستگاه های چاپ بنر رو فلکسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *