زیبایی در تابلوسازی به چه عواملی وابسته است؟

عوامل موثر بر زیبایی در تابلوسازی

زیبایی در تابلوسازی یکی از مهم ترین فاکتورها محسوب می شود. زیرا تابلو بیرونی ترین جلوه هر کسب و کاری است که اگر در ساخت آن معیارهای مناسب را در نظر داشته باشیم در جذب مشتری موفق خواهیم بود. اما چه عواملی بر زیبایی در تابلوسازی موثر واقع می شوند؟ در این مطلب تیم تابلوپارسه به بررسی جوانب مختلف این پرسش خواهد پرداخت.

هم چنین برای پرسش در مورد انواع تابلوها مانند تابلو چلنیوم می توانید با مشاوران ما درتماس باشید.

زیبایی در تابلوسازی به چه عواملی وابسته است؟

زیبایی در تابلوسازی 

عوامل بر زیبایی در تابلوسازی چیست و چگونه می تواند موجب جذب مشتری شود ؟ با پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه ها علاوه بر افزایش کارآیی در تمام جوانب زندگی شاهد زیباتر شدن آن نیز هستیم .

یکی از صنایعی که هر روز در حال توسعه و کاربردی تر شدن است صنعت تابلوسازی می باشد. از این صنعت استفاده های مختلفی می شود که مهم ترین آن معرفی کسب و کار , محصولات و خدمات است. امروزه کارگاه های زیادی در سطح کشور وجود دارند که کار تولید تابلو را به خوبی انجام می دهند.

تابلو چلنیوم یکی از انواع پرطرفدار تابلوی تبلیغاتی است که ریشه آن به کشور اسپانیا و 200 سال قبل بر می گردد. در سال ها ابتدایی شاهد تولید این تابلو در طرح های ساده و رنگ های محدود بودیم اما در ادامه و با نفوذ این تکنولوژی به کشورهای دیگر شاهد تلفیق دانش و هنر و خلق تابلوهایی با زیبایی و جذابیت بالا هستیم.

در کشور ما نیز این اتفاق افتاد و هنرمندان و استادکاران با استفاده از علم و ترکیب آن با هنر تابلوهایی را خلق می کنند که زیبایی چشم نوازی را به مخاطب هدیه خواهد کرد. اما تنها علم و هنر در خلق یک تابلو موثر است ؟ مهم ترین عوامل در زیبایی در تابلوسازی چیست و چگونه می توان از این ابزار تبلیغاتی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد ؟

چه عواملی در زیبایی تابلو موثر است؟ 

زیبایی در تابلوسازی مدیون عوامل مختلفی است که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. حتما برای شما هم این مساله پیش آمده که چندین مغازه یا فروشگاه را در یک ردیف بازار دیده اید و قصد خرید یک محصول را داشته اید.

اما به طور ناخودآگاه وارد فروشگاهی شده اید که تابلوی زیباتر , دکوراسیونی جذاب تر و محیطی دلنشین تر داشته است. واقعیت این است که در دنیای پر زرق و برق امروز نمی توان زیبایی در تبلیغات را نادیده گرفت.

زیرا زیبایی با حافظه بصری و چشمان مشتری در ارتباط است و مشتری به طور ناخودآگاه به سمت آن جذب خواهد شد. تابلوی تبلیغاتی بیرونی ترین جلوه یک کسب و کار است که باید در انتخاب آن دقت زیادی کرد. در مطالب پیشین به بررسی جوانب مختلف تابلوسازی اشاره کرده ایم.

زیبایی در تابلوسازی به چه عواملی وابسته است؟

رنگ 

در عرصه تبلیغات رنگ ها ارتباط مستقیمی با ذهنیت افراد برقرار می کند. حتی گاهی فرد از این تاثیر اطلاع چندانی ندارد. آیا تا کنون برای شما این مساله پیش آمده که نسبت به یک تبلیغ احساس خوشایندی نداشته باشید؟ یکی از عواملی که باعث به وجود آمدن این احساس می شود استفاده از رنگ های نادرست در تبلیغ است.

اگر شخصی از دانش رنگ شناسی سررشته داشته باشد به سرعت می تواند ریشه احساس ناخوشایند خود را بیابد اما اگر فردی این دانش را نداشته باشد به طور غیر مستقیم این تبلیغ را پس می زند و برای او دافعه ایجاد می کند.

در تبلیغات هر چه رنگ ها زنده تر و شاداب تر باشند موجب افزایش زیبایی و جذابیت می شوند. زیبایی در تابلوسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. طرح تابلو قبل از تولید در نرم افزاری مانند فتوشاپ و اتوکد انجام می شود.

طراحان گرافیک حرفه ای به خوبی می دانند که رنگ های هم خانواده چه تاثیر خوبی در برقراری ارتباط با مخاطب دارند. مورد مهمی که باید در انتخاب رنگ به آن توجه داشته باشیم طیف سنی مخاطب است.

اگر در حال طراحی تابلویی برای محصولاتی مثل بستنی هستید باید از رنگ هایی مانند قرمز در آن استفاده کنید زیرا اغلب مشتریان شما از طیف کودکان و جوانان هستند.

نوع تابلو 

قطعا می دانید که تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. امروز تابلوهای چلنیوم نسبت به تابلوهای نسل قدیم طرفداران بیشتری دارند. تابلوهای قدیمی با استفاده از یک چارچوب فلزی و بنر ساخته می شدند که در مقابل عوامل طبیعی مانند تابش مستقیم نور خورشید , بارش باران و برف , باد و طوفان مقاومت بالایی نداشتند و بعد از گذشت مدت زمانی شاهد رنگ پریدگی و پارگی آن ها بودیم .

اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود تابلوهای چلنیوم به کشور این صنعت دستخوش تغییرات اساسی شد. تابلوهای چلنیوم انواع مختلفی دارند و می توان در ساخت آن ها از ورق های پلکسی , چوب ترموود , پلاستیک و ….  استفاده کرد.

حتما این سوال برای شما پیش آمده که بهترین متریال برای ساخت تابلوی تبلیغاتی چیست و زیبایی در تابلوسازی با استفاده از کدام مواد بیشتر خواهد بود؟ با انجام مشاوره به پاسخ این سوال خواهید رسید.

بسیاری از شرکت های تابلوسازی دارای یک تیم حرفه ای جهت مشاوره هستند که به شما کمک می کنند تا با توجه به نوع شغل خود یکی از بهترین متریال را انتخاب کنید. در مطالب پیشین به معرفی 5 شرکت برتر تابلوسازی در سال 98 پرداختیم که با مراجعه به آن می توانید دیدی بازتر در انتخاب شرکت داشته باشید.

زیبایی در تابلوسازی به چه عواملی وابسته است؟

نحوه نورپردازی

همان طور که اشاره کردیم تابلوهای نسل قدیم مانند تابلوهای بنری دارای معایب زیادی بودند. به طور مثال این تابلوها قابلیت نورپردازی نداشتند و فقط در روشنایی روز دیده می شدند. این مساله موجب می شد تا در شب مشتریان نتوانند به خوبی تابلوی فروشگاه یا مغازه شما را ببینند.

اما امروزه می توان از نورپردازی یکی از عوامل موثر زیبایی در تابلوسازی است استفاده کرد و با انجام نورپردازی به زیبایی تابلو کمک کرد. یکی از مزایای استفاده از نور و افکت در تابلوسازی این است که حتی در شب نیز تابلو دیده می شود و به نوعی بازاریابی خودکار برای شما انجام خواهد شد.

اغلب لامپ هایی که در نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود لامپ های LED و SMD است. از لامپ های LED برای نورپردازی زمینه تابلو و از لامپ های SMD برای نورپردازی حروف برجسته استفاده خواهد شد.

تابلوهای چلنیومی که به عنوان تابلو پانچ شناخته می شوند به این دلیل که از ورق های فلزی در ساخت آن ها استفاده می شود قابلیت عبور نور را ندارند به همین دلیل با استفاده از دستگاه مخصوص آن ها را پانچ کاری و سوراخ کاری می کنند تا با نصب لامپ های SMD نور از آن ها عبور کند.

برجسته سازی حروف تابلو

زیبایی در تابلوسازی تنها محدود به نورپردازی , رنگ و … نمی شود بلکه زیباسازی حروف نیز تاثیر مستقیمی در افزایش کیفیت کار و جلب نظر مشتریان دارد. یکی از مواردی که به کمک آن می توان به برجسته سازی حروف کمک کرد استفاده از نور برای بعد دادن به کار است. استفاده از زمینه های مناسب نیز می تواند تاثیر خاص و زیبایی در تابلو بر جای بگذارد.

انتخاب صحیح تمام مواردی که در بالا گفتیم تنها با مشورت قابل دستیابی است. اگر بدون مشورت با تیم های حرفه ای و استادکاران دست به انتخاب تابلو بزنید ممکن است تمام هزینه و تلاش شما هدر برود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *