آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

تابلوهای تبلیغاتی تنوع زیادی دارند و هر کدام برای تبلیغات کسب و کار شما می شود استفاده کرد. آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی به شما کمک می کند تا در انتخاب بهترین تابلو راحت تر انتخاب کنید.

از این رو ما در ادامه شما را با انواع تابلوهای تبلیغاتی آشنا خواهیم کرد از این رو در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

انواع تابلوهای تبلیغاتی

 یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی تابلوهای پشت بامی است. این نوع تابلوها برای نصب در نقاط مرتفع و پشت بام ها مناسب است و به دلیل اینکه تابلوهای پشت بامی در ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی قرار دارند، آسیب پذیرند.

بنابراین برای زیرسازی این نوع تابلوها از پروفیل آهن استفاده می شود. حروف برجسته ای که در تابلوهای پشت بامی استفاده می شود از جنس چلنیوم، پلکسی و استیل ساخته می شوند. می‌توان گفت در صنعت تابلوسازی انواع تابلوهای مختلف با جنس های مختلف تولید می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

همه چیز در مورد انواع تابلوهای تبلیغاتی

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

نورپردازی در تابلوهای پشت بامی

نورپردازی تابلوهای پشت بامی باید به گونه ای باشد که به دلیل ارتفاع زیاد، بتواند چشم هر بیننده ای را به خود جذب کند. از این رو باید با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید . از ترکیب رنگ های زننده که از دوردست نیز می توان دید استفاده کنید.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

ابعاد و اندازه تابلوهای پشت بامی

به این دلیل که تابلو پشت بامی در مسافت و ارتفاع بالایی نصب می شود، باید دارای اندازه و ابعاد بزرگتری باشد از این رو هر چه ارتفاع بیشتر باشد باید سایز تابلو نیز با توجه به آن افزایش یابد چرا که با بیشتر شدن ارتفاع، اجسام ریزتر دیده می شوند.

قوانین و استانداردهای تعریف شده برای نصب تابلو پشت بامی

توسط شهرداری و آژانس های تبلیغاتی یک سری آئین نامه برای نصب تابلوهای تبلیغاتی مصوب شده است که این آئیین نامه ها بیشتر تاکید بر تابلوهای نصب شده در فضای شهری و تابلوهای پشت بامی دارند.

کیفیت تابلوهای پشت بامی

استفاده از ابزارهای با کیفیت و متریال های مناسب در ساخت تابلو سبب شفافیت تابلو و افزایش میزان انتشار نور آن خواهد شد. به طور مثال نوع لامپ های نورپردازی، زیرساز پروفیل آهنی و زمینه اصلی تابلو که می تواند با استفاده از کامپوزیت، ترموود و چوب پلاست باشد. جنس حروف برجسته می تواند از نوع حروف برجسته استیل، حروف برجسته وکیوم ، حروف برجسته پلاستیکی و حروف برجسته چلنیوم باشد.

تابلو فلکسی

یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی تابلو فلکسی است. در این نوع تابلو رویه فلکسی به آسانی تعویض می شود و در صورتی که بعد از یک مدت نیاز به تغییر طرح این تبالو داشته باشید به راحتی می توانید طرح آن را تغییر داده و به روز نمایید.

عموما به صورت سالیانه مهتابی های استفاده شده در این نوع تابلو را تعویض می کنند. از تابلو تبلیغاتی فلکسی برای سر درب مغازه و شرکت ها، بیلبوردها و فروشگاه ها استفاده می شود. تابلو فلکسی یکی از انواع تابلوهای چاپی است و شما می توانید هر گونه محتوا و با تصویر را بر روی این تا بلو به تصویر بکشید.

در روشی تازه بین محتوای تبلیغاتی چاپ شده و زمینه ی فلزی فاصله ای ایجاد می شود که در آن فاصله لامپ های اس ام دی جاساز شده و تابلو فلکسی به صورت تابلو نور اندریک به اجرا در می آید.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از تازه ترین و جدید ترین و همچنین پر مخاطب ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی است. تابلو چلنیوم به شیوه های متفاوت همچون موارد زیر اجرا و پیاده سازی می شود:

تابلو چلنیوم ستاره ای

برای ساخت تابلو چلنیوم ستاره ای از دو ورق پلکسی گلس برای ساخت حروف، ورق پی وی سی برای ساخت زیرساز تابلو، لامپ های اس ام دی برای نورپردازی تابلو، منبع تغذیه و کنترلر استفاده می شود.

تابلو چلنیوم الماسی

یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی تابلو چلنیوم الماسی است. تابلو چلنیوم ستاره ای و الماسی هر دو کی تابلو هستند اما نحوه نورپردازی در آنها سبب می شود تابلو نور متفاوتی از خود انتشار دهد و به همین دلیل با نام های متفاوتی شناخته می شود.

کار ساخت این تابلوها به این صورت است که تابلوساز از دو پلکسی گلس در ساخت تابلو استفاده می کند و در هنگام ساخت تابلو، برش هایی بر روی پلکسی دوم ایجاد می نماید که این برش سبب شکست نور شده و آن را با توجه به نوع برش و به شکل ستاره و یا الماسی به تصویر می کشد.

تابلو چلنیوم کریستالی

تابلو کریستالی نیز مانند تابلو الماسی و تابلو ستاره ای ساخته می شود اما علاوه بر ایجاد برش هایی برای شکست نور، تابلوساز دانه های کریستالی را بر روی پلکسی می باشد که سبب می شود که بعد از روشن شدن تابلو، تیکه های شیشه ای مانند کریستال به چشم مخاطبان منعکس شود.

آشنایی با انواع تابلوهای تبلیغاتی

تابلو چلنیوم طلایی

در ساخت تابلو چلنیوم طلایی از پلکسی گلاس طلایی رنگ با نور های طلایی بهره می برد این تابلو مانند طلا درخشان است و نظر هر مخاطبی را از دوردست به خود جذب می کند.

تابلو سه بعدی وکیوم

تابلو وکیوم به همه حروف برجسته ای اطلاق می شود که با استفاده از حرارت بر روی پلکسی و در قالب چوبی پرس می شود. در ساخت این نوع تابلوها از رنگ های متنوع و طرح های فانتزی استفاده می شود.

تابلو حروف برجسته سه بعدی

در ساخت این نوع تابلو می توان هر گونه حالت و یا انعطافی که تمایل دارید را بر روی حروف برجسته سه بعدی اجرا و پیاده سازی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *