پی وی سی در تابلو چیست؟

در صنعت تابلوسازی، برای اینکه شما برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی احتیاج دارید که از متریال های زیادی استفاده کنید. همواره در انواع متریال ها و تنوع در تابلوهای تبلیغاتی افزوده می شود.

با ورود دستگاه های مدرنی که در زمینه ساخت تابلو فعالیت می کنند از جمله دستگاه حک، دستگاه پی وی سی در تابلو، دستگاه آبکاری، دستگاه چاپ و دیگر دستگاه ها، صنعت تابلوسازی پیشرفت زیادی کرده است و تابلوسازان توانستند در ساخت تابلو حروف برجسته در ابعاد و اشکال مختلف، به راحتی عمل کنند.

متنوع بودن تابلوها سبب شده است که افراد در انتخاب تابلوی تبلیغاتی برای تابلو شرکتی یا تابلو مغازه یا فروشگاهی سر در گم شوند و ندانند که کدام نوع تابلو می تواند برای کسب و کار شان بهتر باشد، از این رو مناسب است که با انواع تابلوهای تبلیغاتی آشنا شوید و خصوصیات هر کدام را بدانید و این چنین به راحتی می توانید از بین تابلوهای متنوع انتخاب کنید. در ادامه شما را با تابلو پی وی سی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پی وی سی در تابلو چیست؟

پی وی سی در تابلو

می توان گفت که از جمله متریال هایی که در صنعت تابلوسازی استفاده زیادی دارد، پی وی سی است. پی وی سی مخفف عبارت Poly Vinyle Chloride است به معنی پلی وینیل کلراید و از دسته پلیمرهای ترموپلاست می باشد.

با توجه به نوع موادی که در زمان ساخت و فشرده سازی به پی وی سی اضافه می شود، می توان انعطاف پذیری یا سختی آن را کم و اضافه کرد و زمینه استفاده از ورق را برای کاربردهای فراوان فراهم ساخت.

پی وی سی در تابلو به خصوص در تابلوهایی همچون تابلو چلنیوم کاربردهای فراوانی دارد و به عنوان زیر ساز در انواع حروف برجسته کاربرد دارد. لامپ های smd بر روی ورقهای پی وی سی به شکل موازی یا سری قرار می گیرد و در پشت حروف واقع می شود.

در کل می توان گفت که پی وی سی نوعی ورق فشرده می باشد که از خرده های چوب و پلاستیک سخت درست شده است که با ترکیب کردن برخی مواد روان کننده، انعطاف پذیر و نرم می شود. از پی وی سی در صنعت های بسیاری مانند دکوراسیون داخلی، ساختمان سازی، تابلوسازی، چوب و دکوراتیو، و غیره به کار می رود.

پی وی سی در تابلو چیست؟

کاربرد پی وی سی در تابلوسازی

از پی وی سی در تابلو جهت تولید انواع تابلو حروف برجسته استفاده می شود و نصب لامپ SMD در پشت حروف به این شرح است:

تابلو نئون پلاستیک

این تابلوها کاربردهای فراوانی در صنعت تابلوسازی دارد و جنس حروف که در این تابلو درج شده است از نوعی پلاستیک به نام نوعی پلاستیک به نام پلکسی می باشد. این تابلو از تابلوهایی است که قابل نورپردازی می باشد و این امکان را دارد که نور را از رویه حروف برجسته به شکل یکنواخت انتشار دهد.

عموما برای زیرساز تابلو نئون پلاستیک، از پی وی سی به کار می برد. در صورتی که مشتریان خواسته باشند می توان به جای پی وی سی از متریال های دیگر مانند چوب ترموود، سنگ و شیشه نیز استفاده کرد.

پی وی سی در تابلو چیست؟

تابلو برجسته فلزی

 همانطور که از نام این تابلو معلوم است جنس حروف برجسته این تابلو از نوع فلزاتی می باشد مانند مس، آهن، آلومینیوم و غیره. فلزات توانایی ندارند که نور را از خود عبور دهند.

به همین خاطر تابلوهای فلزی در قدیم به شکل تابلوهای بدون نور استفاده می شدند اما به تازگی با ایجاد فاصله بین حروف و زمینه تابلو، می توان نور مخفی ایجاد کرد. نور مخفی نوری می باشد که از زیر حروف به زمینه تابلو که همان پی وی سی است، تابیده می شود.

تابلو استیل

 این تابلو نیز نوعی فلز گفته می شود و جزء تابلوهای فلزی محسوب می شود. جنس این تابلوها از استیل نگیر ساخته می شود که دارای ظاهری برق و منحصر به فرد می باشد. ورق استیل در طرح های خش دار و بدون خش و در رنگ های مختلف ساخته و تولید می شوند. چرا که زیرسازی حروف و امکان نصب تابلو از ورق پی وی سی استفاده می شود.

تابلو ال ای دی

 این تابلو نیز تلفیقی از دو تابلو ال ای دی روان و ال ای دی ثابت می باشد. برای جاسازی ماژول ها و کابینت ها تابلو ال ای دی از ورق پی وی سی استفاده می کنند.

پی وی سی در تابلو چیست؟

تابلو راهنما

 از جمله پرکاربردترین قسمت های مورد استفاده از ورق “پی وی سی در تابلو” راهنما می باشد. این نوع در تابلو در انواع مختلفی مانند تابلو راهنمای سالنی، تابلو راهنمای طبقات، تابلو خروج اضطراری، تابلو اسامی، تابلو بخش ها و غیره ساخته می شود. تابلو خروج اضطراری نیز از تابلوهایی می باشد که در مکان های عمومی و خصوصی جهت خروج در زمان های اضطراری راهنمای خوبی برای افراد می باشد.

تابلو لایت باکس

این تابلو یک نوع جعبه نوارنی است که پیام تبلیغاتی بر روی آن درج می شود و از ورق های پی وی سی به عنوان زیرساز تابلو استفاده می شود. قاب چوبی این تابلو را می توان از نوع روق های پی وی سی یا ام دی اف ساخت.

تابلو چلنیوم: می توان گفت که این تابلو از پر کاربردترین و خاص ترین تابلوهای تبلیغاتی امروزی می باشد که انواع متعددی دارد. تابلوساز بعد از طراحی حروف و سپس برش آن و چسباندن لبه های حروف پلکسی از ورق های پی وی سی به جای پس زمینه تابلو استفاده می کند.

سخن پایانی

در این تابلو استفاده های pvc در تابلوسازی بیان شد و همچنین طریقه استفاده از آن در انواع تابلوها از جمله تابلو استیل، فلزی، چلنیوم، لایت باکس و غیره نیز بیان شد و دانسته شد که پی وی سی در تابلوسازی بسیار قابل اهمیت و مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *