چگونگی تمیز کردن تابلو مغازه

لازم به ذکر است، که فقط نصب تابلو تبلیغاتی در بالای مغازه برای تبلیغات مغازه شما کافی نیست، و نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که تابلو را کاملا تمیز و براق نگهدارید.

در شهرهایی که آلودگی هوا زیاد است، تابلوهای مغازه نیاز به شستشو و تمیز کاری دارند. تمیز کردن تابلو مغازه روش های مختلفی دارد که در ادامه برای شما روش های آن را را بیان خواهیم کرد.

چگونگی تمیز کردن تابلو مغازه

تمیز کردن تابلو مغازه

پس از آن که تابلوسازی، تابلو شما را طراحی و نصب کرد؛ لازم است هر چند وقت یک بار آن را تمیز کنید.

یکی از روش های شستن و تمیز کردن تابلو مغازه، شستن دستی است و روش دیگر استفاده از راپل کاران که هر یک از این روش ها معایب و مزایایی دارد که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

چگونگی تمیز کردن تابلو مغازه

صفر تا صد تمیز کردن تابلو مغازه

شستشوی تابلو مغازه

شستن و تمیز کردن تابلو مغازه تاثیر بسزایی در جذب مشتری و افزایش زیبایی دارد.

برای مثال فکر کنید که شما یک تابلو چلنیوم بالای مغازه خود نصب کرده‌اید؛ پس از تمیز کردن تابلو مغازه و درخشش آن، مشتری های شما افزایش خواهند یافت.

در شهری های شلوغ و بزرگ که در هوا آلاینده های زیادی وجود دارد، تابلوهای تبلیغات که در بالای درب مغازه ها قرار می گیرد خیلی زود تغییر رنگ می دهد و آلوده می شوند.

بدیهی است که هر کس با دیدن یک تابلو کثیف و رنگ و رو رفته، حس بدی دریافت می کند و احتمال خرید از چنین مغازه ای بسیار پایین می آید.

چگونگی تمیز کردن تابلو مغازه

نحوه شستن و تمیز کردن تابلو مغازه

همانطور که در بالا نیز گفته شد برای تمیز کردن تابلو مغازه از دو روش استفاده می شود که روش اول دستی و روش دوم راپل است که جزو مرسوم ترین روش ها به حساب می آیند.

روش دستی

در این روش لازم است که خودتان مشغول به تمیز کردن تابلو شوید و به این جهت لازم است که یک دستمال یا طی خیلی نرم را تهیه کرده و آن را به مواد شوینده آغشته کنید و سپس مشغول به تمیز کردن تابلو شوید.

البته لازم است که در زمان تمیز کردن تابلو با دست به چند نکته توجه داشته باشید.

رقیق کردن مواد شوینده

برای تمیز کردن تابلو مغازه تان با دست خوب است که از ماده های شوینده کم قدرت استفاده کنید. مثالا مایع های ظرفشویی می تواند یک گزینه مناسب باشد.

مایع ظرفشویی با این وجود که در مقابل تابلوهای تبلیغاتی می تواند یک گزینه کم قدرت به حساب بیاید اما با این وجود لازم است که قدرت آن را کمتر کنید که برای کم کردن قدرت آن لازم است که آن با آب رقیق کنید.

مقداری از مایع ظرفشویی را در سطل پر از آب بریزید و سپس به خوبی مخلوط کنید زمانی که کف کرد می توانید با استفاده از یک دستمال که به کف آغشته کردید، شروع به تمیز کردن تابلو کنید.

چگونگی تمیز کردن تابلو مغازه

وارد نکردن فشار به تابلو

زمانی که با استفاده از روش دستی شروع به تمیز کردن تابلو مغازه تان می کنید لازم است که حواستان باشد که به سطح آن فشار وارد نکنید.

در تابلوسازی برای ساخت بیشتر تابلو ها مانند تابلو چلنیوم از موادی استفاده می شود که سبب ضد خط و خش بودن تابلو می شود که در صورتی که به درستی نگهداری نشود، می تواند سبب آسیب رسیدن به تابلو شود.

از این رو لازم است که در زمان تمیز کردن تابلو مغازه، حتما حواستان باشد که به تابلو فشار اضافی وارد نشود.

دستمال مناسب

در انتخاب طی یا دستمال توجه کنید که از دستمال های زبر و خشن استفاده نکنید چرا که امکان دارد تاثیر منفی بر ظاهر تابلو بگذارد.

دستمال های نرم می توانند گزینه مناسبی برای تمیز کردن تابلو مغازه باشد؛ چرا که برخی از تابلوها حساس و آسیب پذیرند و رعایت نکردن نکات مهم می تواند سبب ایجاد خرابی در تابلو شود.

چگونگی تمیز کردن تابلو مغازه

روش راپل

اما روش دومی برای تمیز کردن تابلو مغازه کمک گرفتن از راپل کاران است. راپل کارانی که امورات و کارهای نماشویی را انجام می دهند برای شستشوی تابلو مغازه نیز مناسب می باشند.

تخصص این افراد کار کردن در ارتفاعات است و می توانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند. امروزه بیشتر سازمان ها و ارگان ها جهت شستن تابلوهای سردر از راپل کاران کمک می گیرند.

اگر شما هم می خواهید که تابلو مغازه شما براق و تمیز بماند لازم است که هر چند ماه یک بار آن را تمیز کرده چرا که آلودگی هایی مانند دوده که بر سطح تابلو می نشینند سبب می شوند که تابلو ظاهری نامناسب پیدا کنند و کدر و تیره شوند.

اگر به تمیز کردن تابلو مغازه تان توجهی نداشته باشید بعد از گذشت مدتی مجبور به تعویض تابلو می شوید که این خود لازمه پرداخت هزینه های اضافه می باشد.

نکات ضروری در شستن تابلو مغازه

در تمیز کردن تابلو مغازه لازم است که به این نکات توجه کنید تا در زمان انجام کار به مشکلی نخورید.
• در زمان تمیز کردن تابلو حواستان به اتصالات برقی باشد. پاشیدن آن به قسمتی که برق در آن جریان دارد خیلی خطرناک است و ممکن است که خطر برق گرفتگی را به همراه داشته باشد.

از این رو برای پیشگیری از این مشکل مناسب است که برق تابلو را قطع کرده و سپس کار خود را شروع کنید.
• در صورتی که تابلو مغازه شما از نوع ضد زنگ نمی باشد، مناسب است که جهت شستن از راپل کاران کمک بگیرید چرا که این افراد مهارت و تخصص کافی در این زمینه دارند.
• شما علاوه از مایع ظرفشویی میتوانید از اسپری شیشه شوی و چند منظوره استفاده کنید، اما استفاده از این محلول ها هنگامی توصیه می شود که تابلو مغازه دچار آلودگی زیاد مانند چربی شده باشد.

البته محلول ایزوپروپیل الکل هم در این مواقع می تواند به شما کمک کند در غیر این صورت شستن آن استفاده از مایع ظرفشویی تنها، کافی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *