آشنایی با تکنیک ها و نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

یکی از مواردی که در زمان سفارش تابلو چلنیوم به تابلو سازی، درباره اش صحبت می شود، قیمت تابلو است. ممکن است شنیده باشید که محاسبه قیمت تابلو چلنیوم پلکسی و استیل طبق متر محیط حروف است.

به دست آوردن متراژ تابلو چلنیوم روش های خاص خود را دارد. در ادامه این مطلب درباره نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم  مطالبی را بیان خواهیم کرد. برای محاسبه قیمت تابلو چلنیوم به این صورت است که ابتدا اجزای حروف برجسته را بررسی می کنیم.

یک حرف ساخته شده با چلنیوم از چندین قسمت تشکیل شده است. پس برای فهمیدن این تکنیک های محاسبه قیمت تابلو چلنیوم با تابلو ساز پارسه تا آخر این مقاله همراه شوید.

آشنایی با تکنیک ها و نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

رخ حروف که در تابلوهای پلکسی و چلنیوم از جنس پلکسی ساخته می شود، قابلیت عبور نور را دارد و در رنگ بندی های متنوع موجود است پس در نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم تاثیر دارد.

رخ کار در تابلوهای استیل از جنس استیل است و نور را عبور نمی دهد، به همین دلیل در تابلو استیل نور به سمت پشت تابلو تابانده می شود. همچنین ظاهر کار می تواند از دو لایه پلکسی با دو رنگ متفاوت باشد و یا توسط لیزر دارای سوراخ هایی باشد.

بخش دوم برای “محاسبه قیمت تابلو چلنیوم” این است که لبه حروف است که سبب می شود حروف ما برجسته باشد. لبه های از جنس چلنیوم یا پلکسی هستند و به صورت استاندارد عرض 7، 9، 11 سانتی متری دارند.

لبه های چلنیوم را در تابلوسازی به صورت رول تهیه می کنند و دور تا دور نوشته ها و حروف را می چرخند و به قولی کادر می گیرند. بخش سوم پشت کار است که از جنس ورق های پی وی سی است و SMD که همان لامپ های بلوکی و ریز هستند روی لایه پی وی سی قرار می گیرند.

آشنایی با تکنیک ها و نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

نحوه محاسبه متر محیط حروف برجسته

به صورت تجربی برای محاسبه قیمت تابلو چلنیوم متراژ قسمت دوم یعنی لبه چلنیوم مبنای قیمت تابلو مغازه قرار گرفته است. مثلا متر محیط حرف L را به این صورت اندازه می گیرند. به این صورت که فرض کنیم یک حرف L انگلیسی در یک فضای 25*40 سانتی-متر قرار دارد. مجموع ضلع های تشکیل دهنده حرف L، یک متر و بیست سانتی متر است.

این همان متر محیط حرف L است که در قیمت تابلو ضرب می شود. به طور کلی محاسبه قیمت تابلو چلنیوم با حروف بیشتر و نوشته های طولانی تر به صورت دستی خیلی زمان بر خواهد بود و در برخی مواقع غیر ممکن است.

به طور مثال نوشته فارسی و یا فونت انگلیسی که سرهم نویسی می کنند به صورت دستی قابل محاسبه قیمت تابلو چلنیوم نیستند، اما برای محاسبه قیمت تابلو چلنیوم نرم افزارهای خاصی وجود دارد که یکی از آنها نرم افزار کورل است. با دادن طرح مورد نظر به نرم افزار کورل و تعریف ابعاد فضای نصب می توانیم متر محیط و همچنین قیمت تابلو مغازه را اندازه بگیریم.

یکی دیگر از مواردی که در زمان ساخت و محاسبه قیمت تابلو چلنیوم حروف برجسته مهم است، اندازه قطر قلم است که قطر قلم حرف L 10 سانتی متر است.

حروف برجسته چلنیوم، پلکسی و استیل برای نور دار شدن باید حداقل 5 سانتی متر قطر قلم داشته باشد تا بتوان قطعات اس ام دی را داخل آنها قرار داد. قیمت تابلو مغازه با حروفی به قطر قلم بین 5 تا 12 سانتی نتر ثابت است ولی قطر قلم بالای 12 سانت مشمول افزایش قیمت در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم می شود.

اگر فونت مورد نظر کارفرما به صورتی باشد که قطر قلم کمتر از 5 سانت باشد، می توانیم به حروف برجسته دورگیری بدهیم. در این صورت هم اصالت فونت حفظ می شود و هم قطر قلم مناسب به دست می آید.

از آنجایی که متراژ حروف بستگی به فونت و نحوه جای گذاری حروف در تابلو دارد، محاسبه قیمت تابلو چلنیوم تنها از راه نرم افزار هایی مانند Corel Draw امکان پذیر است.

آشنایی با تکنیک ها و نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

دلیل تفاوت قیمت تابلو چلنیوم با وجود ابعاد یکسان

گاهی ممکن است که برای شما سوال پیش بیاید که چرا محاسبه قیمت تابلو چلنیومنمای یک مغازه با ابعاد طول و عرض یکسان، متراز حروف متفاوت است؟ و یا اینکه چرا قیمت تابلو مغازه در تابلوسازی های مختلف متفاوت است؟

باید در جواب گفت که اگر تفاوت اجناس مصرفی و کیفیت ساخت را در نظر نگیریم عامل دیگری که سبب تفاوت قیمت در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم می شود، نحوه طراحی، جایگذاری حروف برجسته و فونت حروف است که بسیار مهم است. با توجه به محاسبه قیمت تابلو چلنیوم مناسب است که به خوبی از تابلو نگه داری کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

شرایط محیطی محل نصب تابلو چلنیوم

یکی از مهم­ترین موارد در زمانی که بحث محاسبه قیمت تابلو چلنیوم و افزایش طول عمر به میان می آید این است که تابلو در کجا و چه مکانی نصب می شود. به همین دلیل لازم است تا در زمانی که تابلو خود را سفارش می دهید به خوبی اقلیم و محیط نصب تابلو را در نظر بگیرید.

البته در کل تابلوهای چلنیوم از مقاومت بالایی در مقابل عوامل محیطی برخوردار است که سبب می شود تا در زمان نصب دغدغه کمتری داشته باشید.

آشنایی با تکنیک ها و نحوه محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

از روی دیگر در صورتی که شرایط محیطی را برای نصب تابلو چلنیوم با توجه به محاسبه قیمت تابلو چلنیوم در نظر بگیرید می توانید بازدهی بالای تابلو خود اطمینان کافی داشته باشید. کیفیت جنس تابلو چلنیوم از مواردی است که با انتخاب درست می توانید در افزایش طول عمر تابلوی خود بردارید.

شما در زمان سفارش تابلو خود، حتما به کیفیت تابلو دقت نمایید. البته این از جمله موارد است که در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم نیز موثر است اما با وجود این هم بهتر است که با پرداخت هزینه بیشتر، مدت زمان بیشتری از تابلو استفاده کنید.

رطوبت یکی از مواردی است که می تواند سبب تخریب زود هنگام تابلو چلنیوم شود. از این در زمان خرید بهتر است که از تابلوهای ضد آب انتخاب کنید. چرا که به هر حال از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند و از عوامل موثر در افزایش عمر تابلو چلنیوم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *