ویژگی پلکسی گلاس شفاف چیست؟

پلکسی گلاس شفاف چیست؟ این سوالی است که بیشتر کاربران اجتماعی در گوگل بیش از صد بار جستجو کرده اند و به جواب کاملی نرسیده اند ما در این مقاله به خوبی در مورد پلکسی گلاس شفاف صحبت کرده ایم.

پلکسی گلاس در واقع اکرلیک شفاف است که به نام تجاری پلکسی گلاس شناخته می شود پلکسی گلاس از سال 1982 توسط یک شرکت المانی تولید شده است و در همان سال های اولیه در جنگ جهانی دوم برای ساخت پنجره هواپیما و سایبان ها از ورق های پلکسی گلاس شفاف استفاده کردند.

امروزه در رنگ های مختلف پلکسی گلاس شفاف تولید شده است که در هر اندازه ای موجود است این ورق ها ب مقاومت و شفافیتی که دارد در بیشتر مکان کاربرد دارد پس با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد پلکسی گلاس شفاف چیست صحبت کنیم.

ویژگی پلکسی گلاس شفاف چیست؟

مزایای استفاده از پلکسی گلاس شفاف چیست؟​

همانطور که دانسته اید ورق های پلکسی گلاس شفاف کاربرد زیادی دارد اما در این بخش می خواهیم به طور کامل شما را با مزایای ورق های پلکسی گلاس شفاف آشنا کنیم.

• پلکسی گلاس شفاف در برابر نور می تواند حدود 90 درصد آن را عبور دهد و مکان را نورانی کند.

• در برابر شرایط اقلیمی منعطف است و میتواند در فضای های باز به دلیل مقاومت که دارد مقاوم باشد.

• حمل راحت آن یکی از بهترین مزایای ورق های پلکسی گلاس شفاف است

• از مزایای دیگر ورق های پلکسی گلاس شفاف می توان به برش راحت آنه اشاره کرد و شما می توانید با روش های لیزری و اره دیسکی این ورق های را برش دهید.

• از مزایای برش لیزری میتوان به دقت بالای آن اشاره نمود همچنین در این روش بدون نگرانی و به راحتی میتوان خطوط منحنی،اشکال درشت و ریز را برش زد.

• از ورق پلکسی گلاس به عنوان عایق UV ، عایق حرارتی و عایق صوتی نیز استفاده می شود.

• تنوع رنگی این ورق ها باعث شده است که شما هر رنگی را که بخواهید استفاده کنید.

ویژگی پلکسی گلاس شفاف چیست؟

ورق پلکسی گلاس شفاف چیست و چگونه ساخته می شود؟

همانطور که در سطر پیشن گفته ایم پلکسی گلاس در واقع همان اکریلیک یا هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف می باشد که آن را با نام تجاری پلکسی گلاس شفاف می شناسند این ماده شگفت انگیز جایگزین خوبی برای موادی که از پلی کربنات تهیه می شود مناسب است.

پلکسی گلاس انواع مختلفی دارد که هر کدام از انواع این ورق های پر کاربرد در مکان هایی مفید است.

پلکسی گلاس اینه ای
یکی انواع پلکسی گلاس آینه ای است این ورق ها جایگزین خوبی برای شیشه ها است و کاربرد بیشتری نسبت به شیشه ها دارد زیرا در برابر ضربه مقاوم است و می توان از این ورق ها به عنوان شیشه در مکان هایی همچون خانه،مدارس،زندان ها و…. اشاره کرد.

از دیگر مزایای این نوع پلکسی میتوان به مقاومت زیاد آن در برابر انفجار اشاره نمود.همچنین نصب پلکسی آینه ای بسیار آسان است.

پلکسی گلاس مات
پلکسی گلاس مات در مکان هایی کاربرد دارد که بازتاب نور اثری در محیط ندارد و کسانی که میخواهند مکانی در دید مردم نباشد میتواند از ورق های پلکسی گلاس مات استفاده کند.

پلکسی گلاس شفاف
پلکسی گلاس شفاف که ما امروز بیشتر در مورد آن بحث خواهیم کرد این ورق های پر کاربرد حدود 95 درصد نور را از خود عبور میدهند و با مقاومت زیادی که دارد می توان به عنوان شیشه پنجره هواپیما و خانه از آن استفاده کنیم

شیشه ها حدود 90 درصد نور را می توانند از خود عبور دهند اما این شیشه ها با شفافیت که دارد در محیط که به نور زیاد نیاز مند هستند کاربرد دارد همچنین از پلکسی گلاس شفاف در ساخت ماکت،جواهرسازی و لوازم خانگی و… است.

پلکسی گلاس رنگی
از اخرین نوع ورق های پلکسی گلاس به نوع رنگی آن اشاره کرد پلکسی گلاس های رنگی به دوصورت مات و شفاف وجود دارد پلکسی های رنگی به دلیل جذابیت و مقاومت زیادی که دارد در تابلوسازی های تبلیغاتی و تولید حروف برجسته و ساخت تندیس کاربرد دارد.

تابلو سازان برای اینکه بتوانند تابلو های خاصی را تولید کنند از ورق های پلکسی گلاس رنگی استفاده می کنند زیرا به راحتی به هر نوع برشی که بخواهند میتوانند ورق های پلکسی گلاس را برش دهند.

تابلو چلنیوم به دلیل زیبایی زیادی که دارد و همچنین جزء محبوب ترین نوع تابلو های تبلیغاتی محسوب میشود تابلو سازان برای تهیه تابلو چلنیوم از ورق های پلکسی گلاس شفاف رنگی استفاده می کنند در بخش های دیگر شما را به خوبی با مزایا پلکسی گلاس شفاف آشنا می کنیم این بخش را از دست ندهید.

ویژگی پلکسی گلاس شفاف چیست؟

کاربرد ورق های پلکسی گلاس شفاف چیست؟

از پلکسی گلاس می‌توان به عنوان پنجره و نور گیر استفاده کرد.
• یکی از کاربرد های ورق های پلکسی گلاس کاربرد در صنایع مختلف است.
• کاربرد در رباتیک
• داشتن مقاومت زیاد باعث شده است که در سقف های کاذب از آن استفاده کنند.
• در ساخت کابینت، حمام و پاسیو می‌توان از پلکسی گلاس بهره برد.
• در تابلوهای تبلیغاتی و LED ها به وفور از پلکسی گلاس استفاده می‌شود.
• در ساختن آکواریوم استفاده از پلکسی گلاس رایج است.
• استفاده از آن در پارتیشن بندی
• و کاربردهای دیگر …

ویژگی پلکسی گلاس شفاف چیست؟

کلام پایانی

امروز شما به خوبی در مورد اینکه پلکسی گلاس شفاف چیست اطلاعاتی ر کسب کرده اید و همچنین دانسته اید که کاربرد این ورق ها در دنیای امروزی چیست اگر این مقاله مورد پسنده شما واقع شده است وبسایت ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *