نکات طراحی تابلو که باید به آن ها توجه کرد کدام اند؟

بدیهی است که طراحی تابلو تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم باید بروز باشد. اگر نکات طراحی تابلو و ساخت رعایت نشود نتیجه مناسبی از آن نمی توانید دریافت کنید.

انتخاب رنگ مناسب، متریال مناسب، فونت مناسب و غیره همه از نکات طراحی تابلو محسوب می شوند که نقش مهمی در جذب مشتری و رونق کسب و کار شما را ایفا می کند. برای آگاهی بیشتر می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکات طراحی تابلو که باید به آن ها توجه کرد کدام اند؟

مهم ترین نکات طراحی تابلو تبلیغاتی

همچنان که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم طراحی تابلو تبلیغاتی خیلی مهم است چرا که این تابلوها از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شوند  که نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

هم میتواند تابلو چلنیوم باشد یا هر نوع تابلوسازی دیگری در این مطلب سعی شده است تا مهم ترین نکات طراحی تابلو که باید رعایت شوند پرداخته شود. از این رو در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

در نظر گرفتن نوع فعالیت

از دیگر نکات طراحی تابلو این است که باید ابتدا شغل و حوزه فعالیت خود را به درستی بررسی نمایید. شغل شما یک شغل خدماتی است یا فروشگاهی؟ یا اینکه صاحب یک نمایشگاه هستید یا رستوران؟

هر کدام از این حوزه ها به طرح خاصی برای تابلو احتیاج دارد. به هیچ عنوان نمی توان از یک طرح ثابت برای انواع کسب و کارها استفاده کرد. زیرا این مسئله نه تنها هیچ جذابیتی برای مشتری ندارد بلکه دافعه نیز ایجاد می کند که این خود تاثیر منفی بر روی کسب و کار شما خواهد گذاشت.

طراحی تابلوی تبلیغاتی باید به نحوی انجام شود که بیشترین هماهنگی و تناسب را با حوزه فعالیت شما داشته باشد و مشتری بتواند با آن ارتباط برقرار نماید.

نکات طراحی تابلو که باید به آن ها توجه کرد کدام اند؟

عدم شلوغ کردن تابلو

در طراحی تابلو تبلیغاتی توجه کنید که آن را خیلی شلوغ نکنید. شلوغ بودن تابلو سبب می شود تا مشتری سردرگم شود و نتواند به راحتی با آن راتباط برقرار نماید.

بهترین طرح برای تبلیغ کسب و کار شما یک طرح ساده، زیبا است که مشتری بتواند در عرض کوتاه ترین زمان با آن بیشترین ارتباط را برقرار نماید.

استفاده از عناصر مرتبط با شغل

استافده از عناصر مرتبط با شغل یعنی اینکه شما باید بعد از در نظر گرفتن شغل خود اقدام به استفاده از عناصر مرتبط با آن در تابلو کنید. تصور نمایید شما دارای یک رستوارن و فست فود هستید.

اگر به تابلوهای رستوران دقت کنید می بینید که اکثر آنها از تصویر یک غذا بر روی تابلو استفاده کرده اند. مغازه ها و فروشگاه هایی که به فروش لوازم آرایشی مشغول اند حتما یکی از ابزارهای آن را مانند رژ لب بر روی تابلوی تبلیغاتی درج کرده اند تا مشتری به محض دیدن تابلو به نوع کسب و کار و زمینه فعالیت فروشگاه پی ببرد.

 

نکات طراحی تابلو که باید به آن ها توجه کرد کدام اند؟

استفاده از رنگ های مکمل

یکی دیگر از نکات طراحی تابلو  ، استفاده از رنگ های مکمل است. در طراحی تابلو تبلیغاتی علاوه بر اینکه باید از رنگ های جذاب استفاده کنید، باید رنگ های مکمل را نیز در نظر بگیرید.

به طور مثال رنگ سبز و زرد را رنگ مکمل می گویند چرا که در یک طیف قرار دارند و ترکیب آنها با یکدیگر رنگ جذابی را خلق می کند. انتخاب رنگ نیز باید با کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد.

مثالا رنگهایی مانند رنگ قرمز دارای بیشترین جذابیت است و اگر به عنوان تابلو بر سردرب رستوران از آن استفاده شود می تواند اشتهای مشتری را باز کند.

سپس که حروف و لبه چلنیوم برای چسباندن را آماده سازی نمودید، حروف را با استفاده از آهنربا و چسب های مخصوص به پلکسی گلاس می چسبانیم. در این مرحله می توان گفت که روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ و ساخت حروف به اتمام رسیده است.

 

نکات طراحی تابلو که باید به آن ها توجه کرد کدام اند؟

استفاده از نورپردازی

اکثر تابلوهای تبلیغاتی برای افزایش جذابیت از نورپردازی استفاده می کنند. نورپردازی در طراحی تابلو تبلیغاتی از طریق حروف و زمینه کار انجام می شود.

نورپردازی کار با استفاده از لامپ های ال ای دی و نورپردازی حروف با استفاده از لامپ های اس ام دی صورت می گیرد. تابلوهایی مانند تابلو استیل که قابلیت عبور نور را ندارد از لامپ های اس ام دی استفاده می شود.

شعار مناسب

تبلیغات زمانی برای مشتری جذاب است که تازگی داشته باشد. پس در نکات طراحی تابلو تبلیغاتی لازم است به این نکته دقت کنید که شعال و متن مناسب می تواند برای او تازگی به وجود آورد.

عدم استفاده از کلمات تکراری و طولانی بودن متن تابلو از مهم ترین نکاتی است که در این مرحله باید رعایت شود. چرا که مشتری هیچ وقت متن های وطلانی و تکراری را نمی خواند. همچنین خوب می شود اگر یک شعال غافلگیر کننده و عجیب داشته باشید که تا چند لحظه فکر بیننده را درگیر نماید.

استفاده از گرافیست حرفه ای

استفاده از گرافیست حرفه ای و متخصص سبب تولید و طراحی تابلو تبلیغاتی خواهد شد که برای مشتریان بسیار جذاب باشد. در صورتی که همه المان های مورد نظر در طراحی تابلو تبلیغاتی را در نظر گرفته باشید اما طرح مناسبی را برای آن اجرا و پیاده سازی نکنید پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد.

گرافیست ها ذوق هنری بالایی دارند و این مورد سبب می شود بهترین ایده ها برای تابلو را ارائه دهند. از این رو سعی کنید برای این کار به بهترین تابلوسازی مراجعه کنید.

درج لوگو

حافظه دیداری و بصری افراد بسیار قوی است و اگر شما لوگوی کسب و کار خود را بر روی تابلو حک کنید به میزان زیادی در ماندگاری خود در ذهن مشتری کمک کرده اید.

درج لوگو بر روی تابلو تبلیغاتی نه تنها سبب زیبایی و جذابیت آن خواهد شد بلکه مشتری نیز با دیدن آن به سراغ شما می آید. نکته دیگری که می توانید در بهبود طرح تابلو در نظر بگیرید این است که اگر شما دارای سابقه طولانی در این شغل هستید می توانید سابقه خود نیز بر روی تابلو درج کنید.

نصب در محل مناسب

باید بدانید که بهترین مکان برای نصب تابلو، سر در فروشگاه و مکان مورد نظر است. زیرا نصب آن  در مکانی دیگر سبب سردرگمی مشتریان می شود و لازم است که از این کار اجتناب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *