چگونگی آغاز حرفه و شغل تابلوسازی

تا همین چند سال پیش، بیشتر اصناف و فروشگاه ها، با پارچه نوشته، یا بنر و یا حتی نصب کاغذ نوشته روی در ورودی، خود را معرفی می کردند و مشتریان و رهگذاران را متوجه محصولات و شرایط فروش ویژه خود می کردند.

اما اکنون این روش ها منسوخ شده است و تابلوهای پارچه ای یا چاپی خیلی سریع جای خود را به تابلوهای نئون و حالا ال ای دی ثابت و متحرک و تلوزیون شهری می دهد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد چگونگی و شروع شغل تابلوسازی نکاتی را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

چگونگی آغاز حرفه و شغل تابلوسازی

شروع شغل تابلوسازی

این تغییرات فناوری، کسب و کارهای تازه ای هم ایجاد کرده است؛ تابلوسازی های قدیمی با پارچه و رنگ و قلم و یا با آهن و آلومینیوم و غیره سروکار داشتند و حالا با مدار و لال ای دی و برد کنترل و لیزر و اینگونه شد که شروع شغل تابلوسازی نیز استارت خورد. قبل از هر کاری مناسب است که ابتدا انواع تابلوها را بشناسید.

چگونگی آغاز حرفه و شغل تابلوسازی

همه چیز درباره شروع شغل تابلوسازی

تابلوهای ثابت

همان هایی هستند که یک متن یا اسم را با رشته ای از ال ای دی نوشته و روی در نصب می کنند.

چگونگی آغاز حرفه و شغل تابلوسازی

تابلوهای روان

صفحاتی می باشند که متون روی آنها درج می شود و همچنین قابل تغییر هستند

تابلو چلنیوم

از تابلو چلنیوم عموما در سردربها استفاده می شود و حروف برجسته آلومینیومی است که زیر آن از قطعات نورانی استفاده می شود.

البته اگر وارد این حوزه شدید می توانید بعد از یاد گرفتن چم و خم کار و گرفتن مجوزهای لازم و مربوط به هر محصول،  به عرضه محصولات دیگری مانند تلوزیون شهری و تابلو فلکسی و بیلبورد تبلیغاتی و تابلو بنر و ساخت تندیس و انواع پلاک و غیره نیز بپردازید. اما مناسب است که گام به گام و با رعایت اصول حرفه ای شروع شغل تابلوسازی را استارت بزنید.

از کجا شروع کنم؟

برای شروع شغل تابلوسازی باید گام به گام پیش بروید. این کسب و کار کاملا تخصصی و حرفه ای است. اگر تحصیلکرده رشته مهندسی برق یا دوره های مرتبط فنی و حرفه ای نیستید اما به این حوزه علاقه مندید، برای آموزش مهارت های کافی باید وقت بیشتری بگذارید.

ضمن اینکه تحصیلکرده های رشته های مرتبط نیز مهارت های زیادی را باید در عمل با شاگردی یا گذراندن دوره های فنی و حرفه ای بیاموزند. این ابتدای راه است. بعد از کسب آموزش ها و مهارت های لازم می توانید به اتحادیه مراجعه کنید.

اتحادیه از شما آزمون می گیرد و چنانچه بتوانید از 100 نمزه حداقل 75 بگیرید مراحل صدور پروانه شروع می شود. این فرایند شامل استعلاماتی از دارایی، فنی و حرفه ای و اماکن نیز اندکی هزینه برای شما به همراه دارد.

چگونگی آغاز حرفه و شغل تابلوسازی

تجهیزات لازم برای شروع شغل تابلوسازی

برای “شروع شغل تابلوسازی” و پس از گرفتن مجوز وابسته به حوزه فعالیت، هزینه های مختلفی در پیش دارید. اما به طور کلی برای ساخت انواع تابلوها باید دریل، سنگ فرز، دستگاه جوش و برش، کامپیوتر، ابزارآلات برقی و لحیم کاری و ابزارآلات اولیه کارگاهی مانند میزکار و آچارها را فراهم کنید.

می توان گفت که سرمایه لازم برای تجهیز اولیه کارگاه تابلوسازی و شروع شغل تابلوسازی حدود 20 میلیون تومان است. البته این حوزه با تغییرات تکنولوژیک خیلی رو به رو است و البته با تغییر قیمت کالاها نیز می تواند این قیمت بالا و پایین شود.

شما بعد از ورود به این حوزه می توانید برای توسعه کسب و کار خود انواع تجهیزات مانند دستگاه چاپ فلکس و دستگاه لیزر را با قیمت های 50 و 25 میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان برای هر کدام( برای دستگاه های پیشرفته تر یا با ظرفیت بیشتر) بخرید. نیاز به فضای کارگاهی حدودا 25 متر مربع هم دارید که باید اجاره آن را نیز در نظر داشته باشید.

چقدر و چگونه بفروشیم

در گام بعد اگر به روش بازاریابی قوی هم نیندیشید در بازار رقابت، بیکار و بی پروژه خواهید ماند. به منظور بازاریابی، اگر مسیر منطقی آموزش حرفه ای و کسب مجوز را طی نمایید و کارهای با کیفیت و خدمات بعد از فروش ارائه نمایید، می توانید در بازار بمانید و روز به روز نیز پیشرفت نمایید.

ممکن است برخی به این فکر کنند که می توانند در خانه و بدون مجوز با هزینه کم کار را شروع کرده و با گذشت زمان مهارت های لازم را بیاموزند. این کار نه تنها میانبر نیست بلکه ممکن است وقت شما را هم تلف نمایید.

این چنین واحد ها را سیار می نامند و در صورت شناسایی نیز آنها را پلمب می کنند از این رو کار کردن به این روش را به هیچ عنوان انتخاب نکنید و سعی کنید که از همان ابتدا به صورت حرفه ای و درست کارتان را شروع نمایید.

چگونگی آغاز حرفه و شغل تابلوسازی

توصیه مهم

توصیه مهمی که در شغل تابلوسازی به شما دارم این است که حتما و حتما یک نصاب کار بلد داشته باشید و کارهای نصب را به او بسپارید چرا که اگر قرار باشد برای هر نصب شما کارگاه تابلوسازی خود را تعطیل نمایید مطمئنا بیش از حقوق یک نصاب ضرر می کنید. همچنین نصب کارها انرژی زیادی را از شما می گیرد که مطمئنا می تواند جلوی پیشرفت شما را نیز بگیرد.

چرا که هم زمان بر است و هم اینکه باعث می شود که شما زمان برای قبول سفارش جدید نداشته باشید. در این مقاله در رابطه با شروع شغل تابلوسازی صحبت کردیم  و درباره انواع تابلو و همچنین روش شروع تابلوسازی نیز صحبت شد که شما با خواندن این مقاله می توانید به سوالاتتان در این باره خاتمه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *