شیوه های نورپردازی تابلو مغازه

می توان گفت که نورپردازی در تابلو مغازه سبب می شود که این تابلو از دیگر تابلوهای تبلیغاتی متمایز شود. روش های مختلفی برای نورپردازی در تابلو مغازه وجود دارد که در ادامه این مقاله آنها را نیز بیان خواهیم کرد. اگر دوست دارید تا در این رابطه اطلاعاتی کسب نمایید مناسب است که تا آخر مقاله ما را همراهی نمایید.

شیوه های نورپردازی تابلو مغازه

نورپردازی در تابلو مغازه

نورپردازی تابلو مغازه و استفاده از رنگ های مناسب برای این کار، می تواند سبب شود تا تاثیر گذاری تابلو بیشتر شود و سبب جذب مشتریان شود.

حتما در سطح شهر متوجه شدید که برخی از تابلوها دارای جذابیت بیشتری در مقایسه با دیگر تابلوها هستند و هنگامی که به آنها دقت می کنید متوجه نورپردازی صحیح و اصولی آنها می شوید. در ادامه بیشتر با نورپردازی در تابلو مغازه آشنا خواهیم شد.

انواع روش های نورپردازی در تابلو مغازه

شیوه های نورپردازی تابلو مغازه

لامپ های اس ام دی بلوکی

یکی از بهترین روش های نورپردازی در تابلو مغازه استفاده از لامپ های اس ام دی بلوکی است. از اصول مهم در نورپردازی تابلو مغازه پخش یکسان و یکدست نور می باشد. تابلویی که به خوبی نورپردازی نشده باشد به هیچ عنوان نباید از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد.

لامپ هایی مانند اس ام دی یا لامپ هالوژن از قدیمی ترین لامپ ها در صنعت تابلوسازی به شمار می روند که می توانند نوری یکدست را در سطح کار پخش نمایند. استفاده از لامپ های اس ام دی دو مزیت دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

شیوه های نورپردازی تابلو مغازه

قیمت مناسب

بدیهی است که در استفاده از لامپ های متفاوت برای نورپردازی تابلو مغازه قیمت مساله مهمی است. لامپ های اس ام دی جزو ارزان ترین لامپ ها محسوب می شود که در طی سال های اخیر خدمات زیادی به صنعت تابلوسازی ارائه داده اند که می توان جایگاه ویژه ای برای آنها در نظر گرفت.

کاهش مصرف انرژی

استفاده از لامپ های اس ام دی سبب کاهش مصرف برق می شود. اکثر افراد تصور می کنند که نورپردازی تابلو مغازه سبب افزایش مصرف برق می شود در صورتی که این مساله با نوع لامپ ارتباطی مستقیم دارد و لامپ های اس ام دی در طولانی مدت سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند شد.

گاز نئون

نورپردازی در تابلو مغازه به وسیله گاز نئون یکی از روش های منسوخ شده در صنعت تابلوسازی محسوب می شود که البته هنوز هم طرفداران خود را دارد.

نورپردازی به این روش بر روی انواع تابلوهای پلاستیکی و تابلو چلنیوم قابل اجرا می باشد. نور این نوع از تابلوها نیاز به شارژ مدوام دارند و در صورتی که آنها را شارژ نکنید سبب می شود که زیبایی آن تحت الشعاع قرار بگیرد. اما دلیل منسوخ شدن این نوع نورپردازی به این شرح است:

عدم وجود نور یکدست

همچنان که در بالا هم بیان کردیم تابلو نئون باید به طور مرتب شارژ شود و در صورتی که آنها را شارژ نکنید سبب می شود که نور آن از حالت یکدستی خارج شود که این مساله به شدت زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

شیوه های نورپردازی تابلو مغازه

تولید صدا

اکثر تابلوهای نئون در زمان روشن شدن صدایی از خود تولید می کنند و این مسئله سبب شده است تا روز به روز استفاده از آن کمتر شود.

قیمت بالا

همچنین خرید، راه اندازی و نصب این تابلوها هزینه زیادی دارد و قیمت بالا در همه خدمات از جمله نقاط ضعف آن محسوب می شود.

لامپ های اس ام دی اندریک

لامپ های اس ام دی اندریک به عنوان یک سیستم نورپردازی مخفی محسوب می شود. این روش دارای مشتریان زیادی است چرا که زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند. در این روش نورپردازی از زمینه تابلو چلنیوم و به صورت مخفی انجام می شود.

هنگام طراحی فضایی به اندازه چند سانتی متر در زمینه کار در نظر گرفته می شود که بستر مناسبی برای تابش نور محسوب می شود. اکثر تابلوهایی که با این روش تولید می شوند از متریالی به نام پلکسی گلاس استفاده می کنند.

نور اندریک

سیستم نور اندریک اکثر در تابلوهای استیل به کار می رود. همان گونه که در بالا نیز اشاره شد سیستم نور اندریک به عنوان نور مخفی به کار می رود که می تواند زیبایی و جذابیت چشم گیری را ایجاد نماید.

اما چرا این روش در تابلوهای استیل به کار می رود؟ باید گفت که ورق های استیل قابلیت عبور دادن نور را ندارند به همین دلیل برای نورپردازی آنها از روش نور اندریک استفاده می شود.

عموما تابلوهای استیل در دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار موجود است که بهترین روش برای نورپردازی آنها توجه به رنگ است. مثال نوردهی سفید برای هر دو رنگ خیلی مناسب است.

نکات مهم در نورپردازی

برای “نورپردازی در تابلو مغازه” باید نکات مهمی را در نظر داشت تا کیفیت نهایی کار افزایش یابد. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم:

شیوه های نورپردازی تابلو مغازه

موضوع فعالیت

نورپردازی از آن دسته کارهایی است که در زمان طراحی و اجرا باید به زمینه فعالیت و نوع کسب وکار توجه کرد. مثلا اگر شغل به نحوی است که اکثر مشتریان تان از قشر سالمند هستند نباید از نورپردازی های غیر حرفه ای و زیاد استفاده کنید.

ترکیب رنگ ها

یکی دیگر از اصول حرفه ای و مهم در نورپردازی استفاده صحیح از ترکیب رنگ ها و رنگ های مکمل است. ایجاد کنتراست های رنگی نیز سبب افزایش جذابیت نورپردازی خواهد شد.

هزینه

هزینه موضوع مهمی است و برای اکثر افراد و مشتریان مطرح می باشد. امروزه افراد به دنبال خدمات با کیفیت اما ارزان هستند. برای نورپردازی در تابلو مغازه باید روشی را انتخاب نمایید که علاوه بر دارا بودن مزایای زیاد دارای هزینه مناسب نیز باشد. چرا که رضایت مشتری سبب رونق کسب و کار شما می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *