متریال تابلو چلنیوم چیست؟

می توان گفت که زیبایی، قیمت مناسب و ماندگاری بالا از جمله خصوصیاتی هستند که مشتریان را به سمت خرید تابلو چلنیوم سوق می دهد. در این مقاله قصد داریم تا همه ویژگی ها و همچنین متریال تابلو چلنیوم را نام ببریم.

از طراحی تا نصب تابلو چلنیوم و همچنین همه قطعات تشکیل دهنده تابلو چلنیوم را در ادامه برای شما بازگو می کنیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

متریال تابلو چلنیوم چیست؟

متریال تابلو چلنیوم

قبل از اینکه به توضیح متریال تابلو چلنیوم برسیم مناسب است که با خود این تابلو به صورت دقیق آشنا شوید. تابلوهای چلنیوم در صنعت تابلوسازی تحولی بزرگ و مثبت ایجاد کرده اند و در تابلوهای تبلیغاتی تازگی و تغییراتی جدید به وجود آورده اند و در نتیجه از طرفداران زیادی نیز برخوردار هستند.

متریال تابلو چلنیوم متریالی است که شرکت های تجاری در کشورهای مختلف آن را تولید می کنند؛ اسپانیا اولین کشور تولید کننده است که سبب ایجاد پیشرفت و تغییر در صنعت تابلوسازی شده است.

ماده چلنیوم از آلومینیوم است و دارای انعطاف پذیری بالایی است و این خاصیت نرم بودن سبب شکل پذیری بهتر برای ساخت حروف برجسته می باشد. تابلو چلنیوم از سه بخش اصلی تشکیل شده است: قسمت رویی آن از جنس پلکسی گلاس است قسمت زیری آن از جنس پی وی سی است و بخش لبه که به دور پلکسی پیچیده شده که انعطاف پذیری زیادی داشته باشد.

متریال تابلو چلنیوم چیست؟

همه چیز درباره متریال تابلو چلنیوم

خرید تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از درخشان ترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی است و به شکل های متفاوت همچون تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم ستاره ای، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم دوبل، تابلو چلنیوم لترمکس و دیگر مدل، طراحی و پیاده سازی می شود. چیزی که سبب شده است تابلو چلنیوم اسامی مختلفی داشته باشد، نحوه نورپردازی آن است.

رویه حروف برجسته در تابلو چلنیوم با استفاده از پلکسی و لبه ها توسط رول چلنیوم ساخته می شوند. تابلو چلنیوم با نمایی براق و درخشان توانسته جایگاه اول را در تابلوسازی به خود اختصاص دهد.

متریال تابلو چلنیوم چیست؟

پلکسی گلاس

طلق پلکسی گلاس که یک نوع ورق پلاستیکی است که شباهت زیادی به شیشه دارد و ولی نسبت به شیشه مقاوم تر است و در هنگام برش مقاومت کافی دارند.

لبه های چلنیوم

این لبه ها در برابر ضربه و فشار آسیب پذیر است که امکان دارد تغییر حالت دهد و سوراخ شود اما چلنیوم اسپانیایی دارای لبه های مقاوم تر و ضخیم تر می باشند و دارای کیفیت بالایی نسبت به نوع چینی آن می باشند و نوع چینی آن به دلیل نازک بودن برای ساخت حروف کوچک مناسب است لبه های حروف در چلنیوم دارای عمق 9، 7، 11 سانت می باشند که دارای رنگ های متفاوت و متنوعی هستند.

برای نورپردازی در تابلو چلنیوم از لامپ های ال ای دی و ال ام بی استفاده می شود و به دلیل مقاومت بالای این تابلوها و دوام و استحکام آن در برابر نور خورشید و سرما و گرما و بارندگی طرفداران بسیاری دارد و اکثر افراد برای تبلیغات کالاها و خدمات خود این تابلوها را سفارش می دهند.

طراحی و ساخت تابلو چلنیوم

حال که تا حدودی با “متریال تابلو چلنیوم” آشنا شدید در ادامه در رابطه با طراحی و ساخت آن صحبت خواهیم کرد. برای اینکه بتوانیم به یک تابلو با کیفیت دست پیدا کنیم ابتدا باید به یک تابلوسازی حرفه ای مراجعه کنیم، چرا که کیفیت تابلو تا حد بسیاری به سازنده آن هم بستگی دارد و تجربه و مهارت سازنده تابلو دوام آن را چندین برابر می کند.

تابلو چلنیوم حروف برجسته ساده که از اولین نسل تابلوها است که حروف برجسته از جنس آلومینیوم بوده و جنس رویه ی آن از پلکسی گلاس است و با لامپ های اس ام دی نورپردازی در تابلو انجام می شود.

تابلو حروف برجسته پلکسی گلاس تابلو حروف به صورت دو رنگ طراحی و کار شده است. چلنیوم RGB که به دلیل نورپردازی هفت رنگ در این تابلوها به تابلوی هفت رنگ معروف است و از جنس پلکسی گلاس سفید ساخته شده است.

تابلو چلنیوم پانچ که یک تابلو لوکس از این نوع می باشد و در طراحی آن روی تابلو سوراخ های دایره ای شکل و ستاره شکل ایجاد شده که نور به بیرون هدایت می شود و دور حروف هم با یک لایه دیگر نورپردازی می شود و یک نمایش زیبا از تابلو را به وجود می آورد.

یکی از دلایلی که سبب شده این تابلوها محبوب واقع شوند این است که دارای تنوع رنگ بالایی هستند. لبه ی چلنیوم در رنگ های مختلفی مانند چلنیوم طلایی، نقره ای، سفید و مشکی در بازار دیده می شود.

البته رنگ های دیگر نیز موجود است که با توجه به رنگ آن تابلو را نام گذاری می کنند. به طور مثال اگر از رنگ نقره ای در لبه ی حروف برجسته استفاده شود به آن تابلو چلنیوم نقره ای می گویند.

متریال تابلو چلنیوم چیست؟

مراحل طراحی و ساخت

برای مورد آخر متریال تابلو چلنیوم به مراحل ساخت و طراحی آن می‌رسیم. برای ساخت تابلو ابتدا با توجه به سفارش مشتری طراحی اولیه تابلو صورت می گیرد و بعد از رفع ایرادهای احتمالی به تایید مشتری به مرحله ی ساخت وارد می شود و نورپردازی می شود و سپس مشتری از تابلو بازدید می کند .

و در صورت نیاز تغییراتی لازم در آن داده می شود به صورت کلی نظر مشتریان و تایید آن در ساخت تابلو خیلی مهم است و با توجه با خواسته مشتری تابلو طراحی و ساخته می شود.

نورپردازی در تابلوهای چلنیوم سبب محبوبتر شدن بیشتر این تابلوها در بین افراد شده است و نسبت به دیگر تابلوها مانند تابلو فلزی و تابلو استیل که به شکل یک لایت نورپردازی می وشد در تابلو چلنیوم حروف برجسته به شیوه های مختلف نورپردازی می شود که سبب جذب مشتری می شود و نمای جذاب تابلو بهترین جلوه را به خود می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *