نحوه سیم کشی تابلو چلنیوم چگونه است؟

می توان گفت که تابلو چلنیوم یکی از محبوبترین تابلوهایی است که در بازار موجود است. اما یکی از دلایل این محبوبیت قیمت مناسب این تابلو است. طراحی آسان و همچنین نصب راحت این تابلوها نسبت به دیگر تابلوها از دیگر دلایل محبوبیت این تابلو است.

البته نکته ای که خیلی اهمیت دارد این است که سیم کشی تابلو چلنیوم باید به گونه ای انجام شود تا بهترین جلوه را داشته باشد. در ادامه بیشر در رابطه با سیم کشی تابلو چلنیوم صحبت خواهیم کرد.

نحوه سیم کشی تابلو چلنیوم چگونه است؟

سیم کشی تابلو چلنیوم

سیم کشی تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و تزئین آن برای نورپردازی چند مدتی است که از مورد توجه قرار گرفته است.

سیم کشی از این رو اهمیت بالایی دارد که نورپردازی درست و به جای تابلو چلنیوم می تواند باعث شود تا بازدهی شما افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر از “سیم کشی تابلو چلنیوم” به خوبی انجام شود باعث می شود تا در زمان و هزینه نهایی نیز صرفه جویی شود و در نتیجه از هر لحاظ افزایش بهره برداری را شاهد باشید.

خوب است که بدانید که ما در دو صورت ساده و RGB تابلوهای چلنیوم را نورپردازی می کنیم که هر کدام زیبایی خاص خود را برای کسب و کار ما ایجاد می کنند.

در ادامه بیشتر در مورد تابلوهای RGB صحبت می کنیم تا بهتر با این تابلوها آشنا شوید. منظور از این تابلوها، تابلوهایی می باشد که رنگ ها به طور متوالی تغییر می کند و اکثرا حول رنگ های قرمز، آبی و سبز می چرخند.

نحوه سیم کشی تابلو چلنیوم چگونه است؟

همه چیز در مورد سیم کشی تابلو چلنیوم

گام اول سیم کشی تابلو چلنیوم

برای اینکه بتوانید تابلو چلنیوم خود را به بهترین شکل سیم کشی کنید باید در ابتدا اس ام دی های مورد نیاز خود را برای نور تک رنگ و چه آر جی بی ها آماده کنید تا بتوانید به بهترین شکل این نورپردازی را انجام دهید. لازم به ذکر است که هر چه تعداد اس ام دی های شما بیشتر باشد باعث می شود تا مقدار بیشتری آمپلی فایر برای نورپردازی استفاده شود.

نحوه سیم کشی تابلو چلنیوم چگونه است؟

اس ام دی های از چه قطعاتی تشکیل شده اند

می توان گفت که اس ام دی های آر جی بی از چهار بلوک و سیم مثبت و آبی و قرمز و سبز تشکیل شده اند. در ضمن جریان تقریبی مصرفی هر 20 اس ام دی حدودا 5/1 آمپر است. حالا اگر تابلو چلنیوم ما دارای 600 اس ام دی باشد و با فرض دو منبع تغذیه 33 آمپری، یک کنترلر 24 آمپری و یک آمپلی فایر 30 آمپری در اختیار داریم.

گام دوم سیم کشی تابلو چلنیوم

بعد از تهیه اس ام دی ها ضروری است تا آنها را به دو دسته تقسیم کنید. با توجه به این موضوع که ما در این آموزش 600 اس ام دی داریم آنها را به دو دسته 250 و 350 تقسیم می نماییم.

جریان هر کدام از این ها نیز به ترتیب 19 و 26 آمپر می شود. بعد از این کار ضروری است تا اس ام دی ها را طبق رنگ به کنترلر متصل کنید تا بتوانیم آنها را کنترل نماییم.

سیم زرد که نماد + است باید به V+ متصل شود و به ترتیب سیم قرمز به R که حرف اول کلمه RED است و همچنان به این منوال سبز به G و آبی به B باید متصل شود. پس از اینکه سیم کشی این مرحله به پایان رسید برای دسته دیگر که در این آموزش دسته 350 تایی است نیز همین را تکرار می کنیم.

گام سوم سیم کشی تابلو چلنیوم

در گام سوم لازم است تا منبع تغذیه را تامین نماییم. در این بخش ضروری است که تا از یک آداپتور یا برق مستقیم برای منبع تغذیه استفاده نمایی. لازم به ذکر است که به دلایلی مشخصی استفاده از آداپتور صرفه اقتصادی بیشتری دارد و سبب می شود تا از این لحاظ سود نمایید.

البته از طرفی دیگر نیز باید به این نکته توجه کنید که دقیقا چند آمپر برای منبع تغذیه شما مناسب است. چرا که به هر حال منبع تغذیه شما باید آمادگی کافی برای برق رسانی ماژول ها و اس ام دی ها را داشته باشید.

گام آخر برای سیم کشی تابلو چلنیوم

در گام آخر سیم کشی تابلو چلنیوم لازم است تا ال ای دی ها را وصل نمایید. با توجه به نصب اس ام دی ها این بخش کمی راحت تر است. بعد از نصب ال ای دی ها کار تابلو چلنیوم به آخر رسیده است و لازم است تا آن را نصب کنید.

نحوه سیم کشی تابلو چلنیوم چگونه است؟

دستگاه های لازم برای سیم کشی تابلو چلنیوم

دستگاه جوش تفنگی: از وسیله هایی که برای سیم کشی این تابلو احتیاج دارید جوش تفنگی است که برای لحیم کاری استفاده می شود.

خم سریع دستی چلنیوم: یک وسیله دیگر برای سیم کشی این تابلو ابزار خم سریع دستی است که همچنان که از نامش معلوم است برای خم کردن اشیاء به کار می رود.

دستگاه پانچ بادی: دستگاه پانچ بادی نیز از وسایل لازم برای سیم کشی تابلو است. این وسیله برای سوراخ کردن کاربرد دارد و می توان از آن به جای دریل استفاده کرد.

دستگاه کاتر: این وسیله کمک می کند تا بتوانید وسایلی که در سیم کشی تابلو چلنیوم نیاز دارید را ببرید.

در این مقاله درباره سیم کشی تابلوهای چلنیوم با شما صحبت کردیم. و همچنین روش سیم کشی را گام به گام برای شما بیان کردیم و در این مقاله با وسایل مورد نیاز سیم کشی نیز آشنا شدید. امیدوارم این مقاله یک مقاله مفید و کاربردی برای شما باشد و بتوانید از آن کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *