فونت تابلو چلنیوم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

برای تعیین و انتخاب فونت تابلو چلنیوم اگر نوع فونت به صورت صحیح و درست انتخاب شود بر روی مخاطبان بیشتر تاثیر می گذارد. قابل به ذکر است که قبل از انتخاب فونت، این نیز لازم است که نوع فعالیت و شغل خود را در نظر داشته باشید. زیرا فونت تابلو چلنیوم باید بالاترین سازگاری را با نوع شغل و کار شما داشته باشد، از این رو در ادامه به بررسی فونت تابلو چلنیوم و جوانب مختلف آن می پردازیم.

فونت تابلو چلنیوم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

فونت تابلو چلنیوم

در اصل انتخاب فونت تابلو چلنیوم به صورت صحیح سخت است، چرا که فونت های خیلی زیادی وجود خواهد داشت که امکان مورد مناسبی برای تابلو تبلیغاتی شما به حساب بیاید.

به طور مثال شرکت تابلوسازی فونت نستعلیق که بیشترین کاربرد و همچنین زیبایی در میان فونت های دیگر فارسی دارد را انتخاب می کند، ولی این فونت نمی تواند یک گزینه مناسب برای همه تابلوهای تبلیغاتی محسوب شود، زیرا برخی از شغل ها با این فونت هم خوانی ندارند.

فونت تابلو چلنیوم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

عرض قلم در تابلو چلنیوم

از جمله مهم ترین پارامترهایی که در انتخاب فونت تابلو چلنیوم باید در نظر گرفته شود، عرض قلم است که ابتدا مناسب است که عرض قلم محاسبه شود. اکثر تابلوهای تبلیغاتی در ارتفاع بالا نصب می شوند و به خاطر ابعاد و اندازه بزرگی که دارند، امکان دارد عرض قلم آن در مقابل ارتفاع کم به چشم بیاید و این موضوع سبب می شود که مخاطب دید خوبی نداشته باشد.

به همین خاطر قبل از انتخاب فونت تابلو چلنیوم لازم است که عرض آن را بررسی کنید چرا که برخی از فونت ها با عرض قلم بزرگ سازگاری و هماهنگی لازم را نخواهند داشت. از این رو انتخاب چنین فونتی اشتباه خواهد بود پس فونت قلم از عناصر بصری است که لازم است با دید مخاطب کاملا موافق باشد.

فونت تابلو چلنیوم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

انواع فونت تابلو چلنیوم

فونت هایی که در صنعت تابلوسازی استفاده می شوند به جز نوع فونت به سه دسته کلی دسته بندی می شوند و بقیه فونت های فارسی در زیرمجموعه این سه دسته قرار می گیرند. فونت های کلاسیک، فانتزی و هنری را در این زمینه نام می برند که هر کدام از آنها دارای خصوصیات مخصوص به خود می باشند.

فونت کلاسیک

فونت کلاسیک از جمله رایج ترین فونت ها در طراحی و ساخت تابلو چلنیوم می باشد؛ که فونت های سری B فرناز و اصفهان در زیرمجموعه فونت کلاسیک قرار می گیرند از دیگر خصوصیات این فونت خوانا بودن و واضح بودن آن است که سبب می شود تمام بینندگان به هر سطح سوادی بتوانند آن را به درستی بخوانند. در صنعت تابلوسازی از این فونت برای بیشتر تابلوها استفاه می شود چرا که یک فونت عامه پسند می باشد.

فونت فانتزی

فونت فانتزی دارای گروه هایی به نام وحید، کریو و پوستر است که برای در اختیار داشتن آنها از نرم افزار مریم می تواند استفاده کنید. استفاده از فونت های فانتزی در برخی از تابلوهای تبلیغاتی کاربرد دارد.

فونت هنری

می توان گفت که فونت های هنری از جمله فونت های اصلی محسوب می شود که برخی از فونت های زیبا و چشم نواز در زیرمجموعه آن قرار دارد. به طور مثال فونت های محبوب و پرکاربرد نستعلیق و ثلث در زیر مجموعه آن قرار می گیرند.

در انتخاب “فونت تابلو چلنیوم” ضروری است که ویژگی های مهمی داشته باشد و این ویژگی ها داشتن بالاترین هماهنگی بین فونت و کسب وکار شما خواهد بود. در صورتی که می خواهید فونت هنری را به صورت یک جا در اختیار بگیرید باید به نرم افزارهای موجود مراجعه نمایید.

 

این مدل از فونت ها زیبایی خاصی را دارا هستند که به صورت خیل ظریف طراحی و تولید شده اند. اما خوب است بدانید که یکی از معایب این نوع فونت ها این است که مقدار خوانایی آنها در مقابل فونت های کلاسیک مقداری کمتر است و امکان دارد همه افراد با هر اندازه سطح سواد، توانایی خواندن آن را نخواهند داشت. از این رو برای خواندن این فونت ها لازم است تمرکز بیشتری داشته و با دقت بخوانید.

فونت تابلو چلنیوم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

نکات مهم در انتخاب فونت تابلو چلنیوم

بهترین فونت در انتخاب فونت تابلو چلنیوم برای طراحی وسایل تبلیغاتی مانند تراکت، اوراق اداری و سربرگ فونت هایی مانند Broya، Bzar و غیره خواهند بود که در زیرمجوعه فونت های کلاسیک جای دارند؛ بیشتر تراکت ها، برگه های اداری، نامه ها، تابلوها و بنرها با این نوع فونت نوشته می شوند چرا که طراحی این مدل از ابزارهای تبلیغاتی باید به صورتی باشد که بیشترین مقدار خوانایی را دارا باشند.

از دیگر نکات موثر در انتخاب فوت تابلو عرض تابلو است؛ عرض تابلو چلنیوم در انتخاب فونت خیلی ضروری است.

به طور مثال اگر می خواهید از تابلوهای روان مانند تابلو ال ای دی روان و ثابت برای معرفی شغل خود استفاده کنید، ابتدا عرض تابلو را اندازه بگیرید و در صورتی که عرض تابلو از 50 سانت کمتر است از فونت سینا و ترافیک استفاده نمایید اما اگر عرض تابلو از این اندازه بیشتر باشد در انتخاب فونت تابلو محدودیتی نخواهید داشت.

قابل به ذکر است که برخی از تابلوهای تبلیغاتی نمی توانند فونت های فارسی را نمایش و پشتیبانی نماید از این رو ضروری است که ابزار متفاوتی را برای تبدیل و نمایش این فونت ها استفاده کنید.

در نتیجه ممکن است که گمان کنید که طراحی تابلو فقط شامل تکنیک می باشد اما می توان گفت که این کار را می توان ترکیبی از هنر و تکنیک دانست که نوآوری و ایده پردازی در آن از جایگاه مخصوصی برخوردار است و با استفاده از این دو شما می توانید به جایگاه های خیلی بالا در صنعت تابلوسازی دست یابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *