تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

اگر شما نیز دوست دارید که بدانید که تابلو یونولیت چیست، باید گفت که برای ساخت تابلو یونولیت از نوعی یونولیت با دانه های ریز استفاده می شود که به آن یونولیت فشرده گفته می شود.

عموما حروف برجسته تابلو را با یونولیت فشرده می سازند و آن را بر روی زمینه کار نصب می کنند. زمینه کار از متریال متفاوتی مانند کامپوزیت، چوب ترموود و پی وی سی است که انتخاب آن بستگی به نوع کسب و کار و سلیقه مشتری زیباترین دارد.

تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

تابلو یونولیت چیست

در ادمه جواب تابلو یونولیت چیست باید گفت در صنعت تابلوسازی از متریال مختلفی می توانیم برای ساخت حروف برجسته استفاده کنیم. ورق های پلکسی، استیل، چلنیوم و غیره از بارزترین و شناخته ترین متریال برای ساخت حروف برجسته هستند که تابلو چلنیوم محبوب ترین آنها محسوب می شود. اما در ادامه می خواهیم به شما را بیشتر با تابلو یونولیت و نحوه تولید آن آشنا کنیم.

همه چیز درباره تابلو یونولیت

تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

یونولیت چگونه تولید می شود

قبل از اینکه بفهمید تابلو یونولیت چیست باید بدانید چگونه تولید می‌شود. در ابتدایی ترین مرحله از ساخت ورق های یونولیت مواد اولیه آن که عموما از نوع پلی استایرن هستند توسط دستگاه های مخصوص منبسط می شوند که به این مرحله پخت گفته می شود.

بعد از اتمام مراحل پخت به سراغ مرحله خشک سازی و فشرده سازی آن می رویم و بعد از اتمام فشرده سازی قطعات یونولیت در اندازه های مورد نیاز برش داده می شود.

تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

انواع حروف برجسته یونولیتی

حال که تا حدودی دانستید که تابلو یونولیت چیست و با روش ساخت آن نیز آَشنا شدید مناسب است که با انواع حروف برجسته یونولیتی نیز آشنا شوید.

یونولیتی ساده

این نوع یونولیت برای ساخت روف ساده استفاده می شود. اگر مشتری دوست داشته باشد از حروفی با رنگ ساده و ظاهری معمولی استفاده کند، باید به سراغ این نوع متریال برود.

تابلوهایی که با یونولیت ها ساخته می شوند نسبت به مدل های دیگر آن از وزن کمتر و مراحل ساخت ساده تری برخوردار هستند. همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن این نوع تابلو نیز از ویژگی های تابلو یونولیتی ساده است.

یونولیتی استیکری

تابلو یونولیتی استیکری از جذابیت بالایی در صنعت تابلوسازی برخوردار است. در ساخت این نوع از تابلوهای تبلیغاتی استیکرهای مورد نظر توسط دستگاه های برش شبرنگ یا کاترپلاتر بریده می شود.

استیکرها بعد از برش بر روی یونولیت های مورد نظر چسبانده می شود. برخی از آنها شب رنگ و برخی دیگر نیز روز رنگ می باشند. یکی از ویژگی های مثبت این مدل علاوه بر رنگ بندی متنوع قابلیت درج شماره تمای، حک کردن لوگو و برند بر روی آن است.

تابلو یونولیتی پلکسی

در این مدل از تابلوهای یونولیت شاهد استفاده از ورق های پلکسی در کنار یونولیت هستیم. ورق های پلکسی دارای جذابیت و براقیت بالایی هستند و می توانند به عنوان مکمل در کنار تابلو یونولیت قرار بگیرند و زیبایی آن را دو برابر کنند.

حروف پلکسی توسط دستگاه سی ان سی و یا برش لیزری به سرعت برش داده می شود و توسط چسب های مخصوص بر روی حروف یونولیتی چسبانده می شوند.

برای برش دادن یونولیت نیز می توان از دستگاه های برش لیزری استفاده کرد. چرا که این دستگاه ها که در سال های اخیر وارد کشور ما شده سرعت و دقت بالایی دارند و کیفیت نهایی کار را به شدت افزایش می دهند.

تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

مزایای تابلو یونولیت

برای اینکه بیشتر با “تابلو یونولیت چیست” آشنا شوید باید مزایای آن هم بدانید. از جمله مزایای این تابلو می توان به این موارد اشاره کرد:

قابل بازیافت

امروزه محیط زیست در معرض خطرات متفاوتی قرار دارد. استفاده از پلاستیک و مواد تجزیه ناپذیر یکی از این تهدیدات محسوب می شود. به همین دلیل هر روز شاهد تولید محصولاتی هستیم که قابل تجزیه در محیط هستند و به آن آسیب نمی رسانند.

یونولیت به دلیل ساختاری که دارد به سرعت تجزیه می شود و به کربن فعال تبدیل خواهد شد. خوب است که بدانید که از کربن فعال در فیلترهای تصفیه کننده آب استفاده می شود.

عایق

تابلو یونولیت و استفاده از ورق های یونولیت به صورت عایق نیز عمل می کند. استفاده از عایق حرارتی و برودتی در محیط سبب می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی و از هدر رفتن آن جلوگیری شود.

همچنین یکی دیگر از کاربردهای یونولیت عایق صوتی است. شما می توانید از ورق های بزرگ یونولیت در محیط های پر سروصدا استفاده نمایید و از شنیده صداهای ناهنجار و یا تولید آن پیشگیری کنید.

سبک

سبک وزن بودن این ورق ها سبب می شود تا حمل و نقل آن آسان باشد. به همین دلیل معمولا تابلو یونولیت وزن خیلی کمی نسبت به انواع دیگر تابلوهای تبلیغاتی مانند چلنیوم، استیل و غیره دارد. نصب این نوع از تابلوها به مراتب آسان تر و دارای هزینه کمتر است.

مقاومت در برابر اشعه های مضر

یکی از مشکلاتی که تابلوهای تبلیغاتی سنتی داشتند این بود که در برابر عوامل محیطی مانند اشعه های مضر خورشید و تابش نور مستقیم آن مقاومت چندانی نداشتند و بعد از گذشت مدت زمانی که از نصب تابلو، شاهد رنگ پریدگی آن بودند.

اما تابلو یونولیت به دلیل ساختاری که دارد در مقابل تابش مستقیم نور خورشید دوام زیادی از خود نشان می دهد که این مساله سبب مقرون به صرفه بودن آن در دراز مدت است.

تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

مقرون به صرفه

همچنان که بیان شد تابلوهای یونولیتی نسبت به دیگر ابزارها و تابلوهای تبلیغاتی از هزینه پایین تری برخوردار است. به همین دلیل برخی از مشتریان تصمیم می گیرند که آن را برای سردرب مغازه ها و یا فروشگاه ها انتخاب کنند. ارزان بودن تابلو یونولیتی به خاطر عدم کیفیت آن نیست بلکه به دلیل پیشرفتی است که در صنعت تابلوسازی شاهد آن هستیم.

مناسب برای فضاسازی های موقتی

یونولیت به دلیل سبک بودن گزینه مناسبی برای ساخت فضاهای موقتی محسوب می شود. مثلا اگر قصد برگزاری مراسمی را دارید و نمی خواهید که هزینه زیادی برای آن پرداخت نمایید، شما می توانید از یونولیت های استیکری در ابعاد و رنگ های و مدل های دلخواه استفاده کنید.

قابلیت طراحی لوگو

می توان گفت که از دیگر مزایای تابلو یونولیتی این است که این ابزار تبلیغاتی زیبا و جذاب قابلیت حک کردن انواع برند و طرح های مختلف را بر روی خود داراست و شما می توانید برند کسب و کار خود را برای شناساندن به مشتری بر روی آن قرار دهید.

بزرگ ترین عیب تابلو یونولیت چیست

می توان گفت که بزرگ ترین عیب تابلو یونولیت ضربه پذیر بودن است اما اگر به خوبی از آن مافظت شود می تواند با دوام و ماندگار باشد. خوب است که از این تابلو در مکان هایی استفاده کنید که احتمال بروز ضربه و مشکلاتی از این قبیل به حداقل برسد؛ چرا که ترمیم پذیر نیست و در صورت بروز هر گونه باید سریعا تعویض شود.

انواع یونولیت

حال که تا اینجا دانستید که “تابلو یونولیت چیست” مناسب است که با انواع آن نیز آشنا شوید. همچنان که بیان شد یونولیت ها انواع متفاوتی دارند که در ادامه بیان می کنیم.

یونولیت فشرده

همچنان که از نامش معلوم است، این نوع یونولیت خیلی فشرده است، وزن بالایی دارد و در موارد زیر قابل استفاده است:

ساخت سقف خانه ها

ساختن خودروها

ساخت قالب

بسته بندی ها

صنایع غذایی

و غیره

یونولیت سقفی

به شکل تیرچه بلوک مستطیلی ساخته می شود و در میان تیره های سقف ساختمان قرار می گیرد و در آخر بتن ریزی بر روی آنها انجام می شود.

یونولیت تیرچه

یونولیت تیرچه برای تیرچه های فلزی در ساختمان سازی کاربرد دارد.

تابلو یونولیت چیست و ویژگی های آن

یونولیت دیواری

یونولیت دیواری آخرین مورد از تابلو یونولیت چیست است. یونولیت دیواری به شکل دیوارپوش فوم، فوم دیواری تزئینی بر روی دیوار قابل استفاده است. یونولیت ها به چند روش به دیوار چسبیده می شود : با چسب چوب، چسب آکواریوم، میخ، مگنت و چسب اسفنجی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *