کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست؟

تابلوهای نئون یکی از زیباترین و درخشان ترین انواع تبلیغات در فضای باز است. نورهای نئون در تاریکی به شدت توجه رهگذارن را به خود جلب می کند. تبلیغات نئونی را به درستی می توان یکی از بارزترین انواع تبلیغات نامید.

از میان نوشته ها و نقاشی های درخشان نمی توان گذشت. از این رو در ادامه در رابطه با کاربردها و مزایای تابلو نئون صحبت می کنیم.

کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست؟

کاربردها و مزایای تابلو نئون

قبل از اینکه بخواهیم با کاربردها و مزایای تابلو نئون وارد شویم باید با تاریخچه تابلو های نئون آشنا شویم. تابلوهای نئونی برای اولین بار در اروپای دهه 20 روشن شدند. محبوبیت این تابلوها کاملا واضح و غیر قابل انکار است.

آنها با آخرین پرتوهای خورشید روشن می شوند، که یکی از ویژگی های حیاتی زندگی شبانه است. تابلوهای نئون مزایای زیادی دارند. در ادامه تمامی مطالب را در رابطه با نئون برای شما خواهیم گفت.

قبل از اینکه به مزایای تابلوهای نئونی بپردازیم باید نکته ایی را به شما بگوییم. اگر می‌خواهید تابلویی مدرن داشته باشید پیشنهاد ما به شما تابلو چلنیوم است.

کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست؟

همه چیز درباره کاربردها و مزایای تابلو نئون

مزایای تابلوهای نئونی

صنعت تابلوسازی امروزه میزبان گستره زیادی از انواع تابلوها است و همانطور که می‌دانید تابلو نئونی هم یکی از انواع تابلو محسوب می‌شود. در رابطه با کاربردها و مزایای تابلو نئون باید گفت که این تابلوها دارای مزایای فراوانی هستند.

لوله های پر از نئون یا آرگون در دستان یک صنعتگر ماهر به هر شکلی تبدیل می شوند. با شروع از تابلوها و چراغ های خیابانی، پایان دادن به تصاویر کامل همه با استفاده از لوله های نئون قابل دسترسی است. از جمله مزایای تابلوهای نئونی به این صورت است:

-دوام و مقاومت این تابلوها از جمله مزیت های آن محسوب می شود. به طور متوسط، تابلو نئون تا 10 تا 15 سال عمر می کنند. این یک صرفه جویی بزرگ در مقایسه با چراغ ها است.

-این تابلوها توانایی کارکرد در هر دمایی را دارند. لوله های نئون نگران گرما و برف نیستند. تابلو نئون بیش از حد گرم نمی شود و حداکثر دمای گرمایش حدود 40 درجه سانتی گراد است.

-تنوع رنگی در این تابلوها نیز از جمله مزیت های آن محسوب می شود. هر رنگی برای انتخاب با استفاده از لوله های نئون می توانید تقریبا تمام رنگ ها و سایه ها را طراحی کنید.

-قابلیت ترکیب با مواد دیگر از خصوصیات این تابلوها است. آنها با عناصر دیگر ترکیب می شوند. به دلیل دمای پایین گرمایش، امکان ترکیب با پلاستیک، شیشه و غیره وجود دارد.

-درخشش خیلی جذاب این تابلوها نیز بسیار شگفت انگیز است

-به دلیل توزیع یکنواخت گاز، هیچ ناحیه ای تاریکی روی لوله وجود ندارد. به لطف این، رنگ در همه منطقه یکسان است.

-طول عمر بالا

کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست؟

کاربردهای تابلو نئون

بعد از مزایا نوبت به کاربردهای تابلو نئون می رسد. تابلو نئون برای مشاغلی با سبک خاص خیلی محبوب است. این می تواند یک کافه، رستوران باشد که می خواهد ظاهر طراحی فروق العاده ای داشته باشد.

استفاده از تابلو نئون برای خانه

علاوه بر برنامه های تبلیغاتی، تابلوهای نئون در خانه ها و آپارتمان های خصوصی نیز محبوب است. خریداران سبک خاص و رویکرد خلاقانه را دوست دارند. تابلو نئون در اتاق نشیمن، جایی که آشنایان و دوستان دور هم جمع می شوند تا در یک محیط صمیمی با هم وقت بگذرانند، یک انتخاب مناسب است.

همچنین اگر آن را در اتاق خواب یا اتاق کودک آویزان کنید، تابلوی نئون می تواند جایگزین خوبی برای چراغ شب باشد.

چرا هنگام بهبود طراحی داخلی آپارتمان، انتخاب نئون را توصیه می کنیم

منبع نور عنصر دکور: هر طرحی که از نئون ساخته شده باشد نه تنها قفسه یا دیوار را تزئین می کند بلکه به شما امکان می دهد اتاق را با نور ملایم پر کنید و فضای داخلی را کاملا زیبا کنید.

نئون برای مدت طولانی مناسب است: برخلاف چراغ های کلاسیک، نئون حاوی رشته های شدیدی نیست که به طور غیر منتظره ای بسوزد، می توانید یک تابلوی نئون برای اتاق خریداری نمایید و نترسید که چند ماه دیگر باید یک تابلوی تازه سفارش دهید. تابلو نئون بین 10 تا 15 سال عمر می کند.

امنیت تابلو نئون: دمای محصول در شرایط کار از 40 درجه تجاوز نمی کند. بنابراین خطر آتش سوزی ناشی از چنین تزئیناتی کمتر از یک چراغ رومیزی است. هرچند توصیه می‌کنیم در هر شرایطی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

مصرف برق کم است: در مقایسه با لامپ های رشته ای، نئون برای خانه از برق کمتری استفاده می کند.

عدم وجود صدای آزار دهنده در حین کار نور نئون تقریبا بی صدا است. ما به امکان طراحی یک الگوی سبک تقریبا با هر شکل و طولی اشاره می کنیم.

کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست؟

تابلوهای نئونی برای عکاسی

فیلم برداران کاربرد تابلوهای نئونی را برای عکس های خاص و منحصر به فرد کشف کرده اند. با استفاده از این تابلوها می توانند هم عکس های جالبی را خلق کنند و هم کسب و کار خود را تبلیغ نمایند. تا به اینجا متوجه شدید که “کاربردها و مزایای تابلو نئون” چیست.

تفاوت تابلو نئون پلاستیک و تابلو حروف برجسته پلکسی

نئون پلاستیک در قدیم خیلی کاربرد داشت و رنگ آن نیز قرمز بود. ساخت این تابلو مانند تابلو حروف برجسته پلکسی است و تنها تفاوت این دو تابلو در نورپردازی آنها است. برای نورپردازی این تابلو از گاز نئون استفاده می شد که نور خیلی زیادی داشت.

در نتیجه مصرف برق خیلی بالایی نیز داشت و احتیاج به تعمیر و پرکردن گاز هم داشت، اما اکنون تابلو نئون این مشکلات را ندارد و همچنین دارای طول عمر بالایی هستند. امروزه تابلوهای دیگری نیز روی کار آمدند که با استفاده از اس ام دی نور برای نورپردازی حروف برجسته چلنیوم و استیل و غیره کار می کنند.

کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست؟

انواع تابلو نئون

حال که با کاربردها و مزایای تابلو نئون آشنا شده اید، لازم است که با انواع این تابلوها نیز آشنا شوید. انواع تابلوهای نئون عبارتند از:

معمولی

شیشه رنگی

شیشه پودری

رنگ های نئون

طیف رنگ های بسیاری موجود است که می توان به رنگ های قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش، نارنجی، نیلی، صورتی، فیروز ای و غیره اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *