نکاتی در مورد تابلو چلنیوم که نمی دانستید.

می توان گفت که تابلو چلنیوم یک تحول بزرگ در صنعت تابلو سازی می باشد. این تابلو که به صورت حروف برجسته طراحی و تولید می شود، به دلیل نورپردازی قابل توجهی که دارد سبب شده که در میان مشتریان بسیار محبوب باشد و البته می بایست نکاتی در مورد تابلو چلنیوم را قبل از خرید حتما بدانید. با پایدار شدن چلنیوم، تابلوهای تبلیغاتی دچار تغییرات اساسی و مثبتی شدند، و رنگ بوی تازه گرفتند.

در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با تابلو چلنیوم و نکاتی در مورد تابلو چلنیوم صحبت کنیم.

نکاتی در مورد تابلو چلنیوم

ابتدا برای اینکه به نکاتی در مورد تابلو چلنیوم بپردازیم، بهتر است که درباره تابلوسازی نیز اطلاعاتی را بدست آوریم. می توان گفت که چلنیوم متریالی می باشد که ابتدا توسط یک شرکت اسپانیایی تولید شد و پس از آن شرکت­های تجاری دیگری از کشورهای مختلف مانند تایوان و چین نیز به تولید آن اقدام نمودند.

چلنیوم از فلز آلومینیوم ساخته شده است. البته نام درست آن چنلیوم می باشد که به اشتباه به چلنیوم بین مردم رایج شده است.

از جمله نکاتی در مورد تابلو چلنیوم این است که به دلیل انعطاف­ پذیری بالایی که دارد، برای شکل­ پذیری و ساخت حروف برجسته بسیار مناسب است. چراکه ترکیبی از آلومینیوم و دیگر فلزات نرم است.

به طور کلی یک تابلو از سه قسمت اصلی تشکیل می شود؛ اولین قسمت همان رویه حروف برجسته است که عموما از جنس پلکسی گلاس است.

از جمله نکاتی در مورد تابلو چلنیوم این است که قسمت زیرین یا همان زیرساز تابلو که معمولا از جنس پی وی سی می باشد و قسمت لبه به دور پلکسی گلاس پیچیده می شود و حتما باید قابلیت انعطاف­پذیری را داشته باشد.

اگر با ویژگی ها و مزیت ها و “نکاتی در مورد تابلو چلنیوم” آشنا شوید، بیشتر از قبل به استفاده از آن، ترغیب خواهید شد. اولین مزیتی که تابلو چلنیوم دارد، عدم ورود پرد و غبار به داخل حروف است.

اگر لبه حروف روزنه هایی داشته باشد، برای ورود گرد و غبار و آلودگی، پس از مدتی که از نصب تابلو بگذرد، حروف برجسته کثیف شده و ظاهر نازیبایی را ایجاد می کنند. متریال تابلو چلنیوم به گونه ای است که جلوی ورود هر نوع گرد و خاک و آلودگی را می گیرد. مزیت دیگر این تابلو کیفیت بالا و استحکام آن در مقابل نور خورشید و سرما و گرما می باشد.

چلنیوم در برابر شرایط محیطی و جوی مقاوم بوده و تغییر شکل و رنگ نمی دهد.

نکاتی در مورد تابلو چلنیوم که نمی دانستید.
نکاتی در مورد تابلو چلنیوم که نمی دانستید.

اگر چه که این تابلو برای معرفی هر نوع کسب و کاری مناسب است. اما بیشتر به عنوان تابلو مغازه مورد استفاده قرار می گیرد. اولین نکته در بین نکاتی در مورد تابلو چلنیوم این است که برای سفارش یک تابلو چلنیوم باید به آن توجه کرد، انتخاب تابلوساز مناسب است.

چرا که استحکام تابلو علاوه بر متریالی که برای ساخت آن به کار میرود، به سازنده آن هم تا حد زیادی بستگی دارد. پس از اینکه از اعتبار و تجربه تابلوساز مطمئن شدید، باید به سراغ انتخاب نوع تابلو چلنیوم بروید. این نوع تابلو انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

تابلو چلنیوم حروف برجسته ساده

این تابلو جزو اولین نسل تابلوهای مغازه ای می باشد. لبه در تابلو حروف برجسته ساده از آلومینیوم بوده و جنس رویه آن نیز از پلکسی گلاس است. نورپردازی تابلو با لامپ های ال ای دی انجام می شود.

تابلو چلنیوم حروف برجسته پلکسی دوبل

تابلو حروف برجسته پلکسی دوبل از لحاظ متریال به کار رفته در ساختا تابلو همانند تابلوی قبلی می باشد، با این تفاوت که این مدل تابلو در لایه پلکسی گلاس حروف به صورت دو رنگ کار می شوند.

چلنیوم پانچ

اگر به دنبال یک تابلوی لوکس هستید که بتواند نگاه ها را به خود جذب کند، تابلو چلنیوم پانچ می تواند انتخاب مناسبی باشد. جهت ساخت این تابلو باید به نکاتی در مورد تابلو چلنیوم از جمله روی صفحه سوراخ های ستاره ای و دایره ای شکل ایجاد می شود که از آنها نور به بیرون نورافشانی می کند ، توجه کنید.

علاوه بر این یک لایه بیرونی دیگر دور تا دور حروف قرار می گیرد که آنها هم نور را به وسیله لامپ های اس ام دی و آر جی بی نمایش می دهند.

چلنیوم RGB

این تابلوها که به تابلوهای هفت رنگ مشهور است، از جنس پلکسی گلاس سفید هستند. نور پردازی این نوع از تابلوها به صورت هفت رنگ می باشد.

هر کدام از انواع تابلوهای بالا را که برای معرفی برند تجاری، دفتر کار، مغازه و هر مکان دیگری که مد نظرتان است، می توانید انتخاب کنید. البته توصیه می شود از تابلوساز هم در این رابطه، مشورت بگیرید. استفاده از تابلو یک سرمایه گذاری برای شما تلقی می شود چرا که می توانید تا مدت های زیادی از تاثیرات تبلیغاتی آن بهره ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *