تابلو حروف برجسته

ساخت این نوع حروف با دست و یا دستگاه قابل انجام است و از نظر جنس مواد به کار رفته و نوع ویرایش مواد و طرح های مختلف کار شده روی تابلو حروف برجسته به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

تابلو حروف برجسته به تنهایی زیبایی خاصی را ندارد، بلکه جنس و نحوه بکارگیری قسمت زیری تابلو یعنی همان زیرساخت و لایه رویی تابلو که تنوع زیادی دارد باعث زیبا تر شدن تابلوها می شود. این را هم نباید فراموش کرد که خلاقیت در ترکیب بندی رنگی و طراحی حرفه ای فونت نیز در زیبایی بخشی به تابلو حروف برجسته نقش بسزایی دارد.

تابلو حروف برجسته چیست؟

تابلو حروف برجسته به نوعی از تابلو گفته می شود که در آن حروف سطح قاب تابلو بالاتر می باشد. درحال حاضر تابلوهای حروف برجسته یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع تابلوهای تبلیغاتی در کشور می باشد.
به منظور نورپردازی حروف برجسته از انواع لامپ و ماژول های ال ای دی و اسم ام ادی بهره گرفته می شود که به لحاظ کیفیت و ماندگاری بالا ماژولهای اس ام دی بهترین گزینه می باشد.

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

مزایای استفاده از تابلو حروف برجسته

  • تنوع طرح و رنگ
  • قیمت مقرون به صرفه
  • مناسب بودن جهت انواع کاربری ها
  • زیبایی بصری فوق العاده
  • جذب مشتری بالا
  • انواع متریال هایی که تابلو حروف برجسته روی آن نصب می شوند شامل :

    سنگ، کامپوزیت، چوب و  … است که به توضیحاتی درباره پر مخاطب ترین زیرسازی می پردازیم.

    زیر سازی کامپوزیت

    تابلو های کامپوزیت به عنوان بستری برای نصب تابلو حروف برجسته استفاده می شود. با نگاه کردن در سطح شهر شما زیر ساخت های زیادی از کامپوزیت با انواع رنگ ها یا ضخامت ها را می توانید مشاهده کنید.

    کامپوزیت ها از ورق های آماده ی آلومینیوم و پلی اتیلن ساخته می شوند. به این صورت که با قرار گرفتن دو ورق آلومینیومی و قرار گرفتن پلی اتیلن در بین آنها کامپوزیت بوجود می آید.

 

انواع حروف برجسته

حروف برجسته پلاستیک

این نوع از تابلو حروف برجسته توسط پلکسی گلاس ساخته می شوند و برخلاف تابلو هایی با لبه چنلیوم نور را از قسمت لبه های حروف به خوبی عبور می دهند که البته این هم یک مزیت است هم یک عیب ، یکی معایب این تابلو حروف برجسته که از جنس پلکسی ساخته می شوند، ناخوانا بودن آن هنگام دید از زاویه بغل است. اما برتری دیگری که نسبت به تابلو های چنلیوم دارد این است که هم برای زیر سازی هم برای لبه ها می توان از هر جنس متریال و رنگی استفاده کرد.

یکی دیگر از معایب تابلو حروف برجسته پلکسی نداشتن مقاومت کافی این نوع حروف است، که با نصب دقیق و حرفه ای و استفاده از تجهیزات به روز و مواد اولیه مرغوب این مشکل قابل حل است و میتواند طول عمر مفید تری داشته باشد.

تابلو حروف برجسته پلکسی گلاس با نام های دیگری همچون، تابلو برجسته پلاستیک، تابلو نئون پلاستیک یا ال ای دی پلاستیک نیز در بازار شناخته و عرضه می شوند.

حروف برجسته چنلیوم

محبوبیت تابلو حروف برجسته چنلیوم نسبت به سایر تابلو حروف برجسته ها امروزه بیشتر به چشم می خورد و مخاطبان زیادی را جذب خود می کند. از نظر ساختار این تابلو ها معمولا شبیه به تابلو پلکسی گلاس هستند اما با این تفاوت که استفاده از آلومینیوم در ساختار حروف برجسته به جای پلکسی زیبایی منحصر به فردی به این تابلو حروف برجسته می بخشد.

همچنین به دلیل استفاده از آلومینیوم این تابلوها مقاومت بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته دارند. تابلو حروف برجسته چنلیوم با استفاده از لبه های چنلیوم که توسط اسفنج گردگیر کاملا بسته شده اند، مانع از ورود گرد و غبار و آب به داخل آن می شود و طول عمر این حروف برجسته را افزایش می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *