ساخت تابلو چنلیوم در رشت

تابلو چنلیوم چیست؟

حروفی سه بعدی که با استفاده از متریال پلکسی گلاس و آلومینیوم ساخته می‌شود. لبه چنلیوم که اصلی‌ترین متریال تابلو می‌باشد، نوعی آلیاژ آلومینیومی است. این حروف با استفاده از طیف گسترده‌ای از فونتها، رنگها و اندازه‌ها ساخته می‌گردد.

جایگاه تابلو چنلیوم در کشور ما در حال حاضر به دلیل داشتن زیبایی و براقیت فوق العاده ، مدرن بودن ، تنوع رنگ ، تنوع نورپردازی ، داشتن روکش محافظ برای جلوگیری از گرد و غبار به داخل حروف برجسته رتبه یک را به خود اختصاص داده است و در مدل های متعددی همچون تابلو چنلیوم ساده ، تابلو چنلیوم لترمکس ، تابلو چنلیوم ستاره ای ، تابلو چنلیوم الماسی و تابلو چنلیوم کریستالی قابل اجرا و پیاده سازی است که برای زیباتر شدن این مدل ها می توان از دو پلکسی با دو رنگ متفاوت استفاده نمود و یک تابلو چنلیوم دوبل با زیبایی دو برابر به نمایش گذاشت .

تابلو چنلیوم نسل جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی میباشد که چند سالی از ورود آن به صنعت تابلوسازی نمیگذرد. چنلیوم  از دو کلمه ی چنل به انگلیسی یعنی کانال و لیوم که مخفف شده ی کلمه ی آلومینیوم می باشد، تألیف یافته است. تابلوی چنلیوم همان تابلو حروف برجسته است که در آن حروف به شکل برجسته نمایش داده می شوند.

قیمت تابلو چنلیوم با توجه به انواع مختلفی که دارد، دارای ارقام متفاوت و مشخصی می باشد. قیمت این تابلو با دو فاکتور متراژ و متربال ارتباط دارد. علاوه بر دو فاکتور متراژ و متربال ، مولفه هایی از جمله طراحی، پلکسی ساده یا دوبل، لبه پانچ یا ساده، رویه پانچ یا ساده، حمل و نقل، مونتاژ و ارتفاع نصب تابلو، در افزایش و کاهش قیمت تابلو چنلیوم نقش مهمی ایفا می نماید.

ساخت تابلو چنلیوم در رشت
ساخت تابلو چنلیوم در رشت

اجزا تابلو چنلیوم

 لبه چنلیوم: در تابلو چنلیوم استاندارد، عمق هر لبه معمولا ۷ ، ۹ و ۱۱ سانتیمتر می‌باشد. یکی از مزایای لبه چنلیوم نوار اسفنجی آن است که از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته جلوگیری کرده و مانع نفوذ آب به مدار تابلو چنلیوم و سوختن آن می شود.

طلق پلکسی: از طلق پلکسی برای نمای رویه حروف استفاده می شود.

 لامپ SMD: در قسمت داخل حروف برجسته از لامپ SMD استفاده میشود. هر چقدر لامپ SMD کیفیت بالاتری داشته باشد، شدت نور و طول عمر بالاتری نسبت به لامپ های مشابه خواهد داشت.

 ورق PVC: این ورق زیرسازی حروف چنلیوم می باشد که SMD ها روی این قسمت قرار می گیرند.

 ترانس یا منبع تغذیه: وظیفه این منبع تبدیل برق شهری به ۱۲ ولت می باشد.

روش تولید حروف چنلیوم

۱.متن یا شکل مورد نظر توسط نرم افزار کورل دراو (coreldraw) یا اتوکد (autocad) طراحی می شود و بر روی جنس پلکسی گلاس لیزر می شود.

۲. سپس از طرح مورد نظر خروجی DXF میگیریم و توسط دستگاه برش لیزر( فلزات – غیر فلزات ) روی متریال مختلف (استیل ، آهن ، پلکسی و …) برش می دهید.

۳. بعد از برش طرح توسط دستگاه لیزر نوبت به چسباندن لبه چنلیوم می رسد. برخی از کارگاه های تابلو سازی برای چسباندن لبه چنلیوم از دستگاه چنلیوم ساز استفاده می کنند. لازم به ذکر است که این دستگاه ها به دلیل اینکه توسط کشور های اروپایی مخصوص حروف لاتین ساخته شده اند دارای خطاهایی برای ساخت حروف فارسی می باشند. که از این رو بهتر است برای ساخت تابلو چنلیوم حروف فارسی از دست استفاده شود.

برخی از تابلوسازی ها که از دستگاه چنلیوم استفاده می کنند، به ناچار باید برای قسمت های مختلفی از حروف که دستگاه قادر به ساختن آن نیست از دست استفاده کنند.

۴. بعد از ساخت حروف نوبت به بریدن زیر سازی حروف که از جنس PVC است می رسد.

ابتدا حروف چنلیوم ساخته شده را روی PVC قرار داده و بعد دور تا دور حروف علامت گذاری می شود، PVC توسط اره برش داده می شود

۵. برای نصب حروف چنلیوم بر روی تابلو در ابتدا ورق PVC بر روی زمینه تابلو پیچ می شود سپس سیم های لامپ SMD به پشت تابلو برده می شود، حروف چنلیوم بر روی ورق PVC نصب شده و منبع تغذیه در پشت تابلو قرار داده می شود سپس سیم هایی که از جلوی تابلو آورده شده باهم سری شده و به منبع تغذیه وصل می گردد.

ساخت تابلو چنلیوم در رشت
ساخت تابلو چنلیوم در رشت

انواع تابلو چنلیوم

تابلو چنلیوم یکی از انواع حروف برجسته فلزی به حساب می آید. تمام مراحل ساخت چنلیوم در محیط کارگاه تابلوسازی صورت می پذیرد و تنها برای نصب حروف به محل تابلو منتقل می گردد. انواع تابلو چنلیوم از نظر کاربرد با یکدیگر فرق دارند، به علاوه قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. انواع تابلو چنلیوم عبارتند از:

• تابلو چنلیوم ساده
• تابلو چنلیوم ساید لایت و سوپر ساید لایت (لبه پانچ)
• تابلو چنلیوم الماسی
• تابلو  چنلیوم ستاره‌ای
• تابلو چنلیوم دوبل
• تابلو  چنلیوم نوراندریک
• تابلو  چنلیوم کریستالی

تابلو چنلیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده، از نظر قیمت و هم از نظر زیبایی ظاهری در حد متوسط است.

ساخت تابلو چنلیوم در رشت
ساخت تابلو چنلیوم در رشت

تابلو چنلیوم پلکسی دوبل

تابلو پلکسی دوبل، ظاهر ساده ای دارد اما زیبایی و جلب توجه آن بسیار بیشتر از تابلو ساده است، زیرا از رنگهای مختلف پلکسی گلاس در ساخت آن استفاده می شود. انتخاب رنگهای پلکسی گلاس و نحوه ساخت تابلوی پلکسی دوبل، توسط مشتری و طبق سلیقه او انجام می شود. برای ساخت حروف تابلوی چنلیوم، از دو یا چند رنگ متفاوت پلکسی گلاس، ورق های PVC، منبع تغذیه، لامپهای SMD و لبه ساده استفاده می شود.

ساخت تابلو چنلیوم در رشت
ساخت تابلو چنلیوم در رشت

تابلو چنلیوم کریستالی

در ساختار این مدل از تابلو چنلیوم از پلکسی گلاس شیشه ای و دانه های کریستال استفاده می شود البته لازم به ذکر است که از دانه های کریستال می توان در ساخت تمام تابلوهای تبلیغاتی که با استفاده از حروف برجسته ساخته می شود بهره جست.

تابلو کریستال که می تواند یک فضای زیبا ایجاد کند، به طور گسترده ای به عنوان تابلو سردرب، لوگو، لایت باکس، و غیره استفاده می شود. با سبک منحصر به فرد آن، رنگ های مختلف، طراحی شیک، اثر خیره کننده و خلق و خوی نجیب، در صنعت تابلوسازی محبوب تر است. این روش های تابلوسازی کمتر از یک سال است که وارد ایران شده اند.

ساخت تابلو چنلیوم در رشت
ساخت تابلو چنلیوم در رشت

تابلو چنلیوم الماسی

تابلو های چلنیوم الماسی از لبه های با کیفیت عالی به منظور تهیه حروف، استفاده می شود. این نوع تابلو ها در مشاغل کالاهای لوکس و صادراتی کاربرد دارند. به همین دلیل روند تولید در ساخت این نوع تابلو ها از حسایت ویژه ای برخوردار است.

نقاط قوت و ضعف تابلو چنلیوم

در ساخت تابلو چنلیوم ، باید به تابلو و نقش آن در تبلیغات توجه نمود. مزیت های فراوانی موجب شده تا تابلو چنلیوم جایگاه مناسبی را در صنعت تابلو سازی و تبلیغات داشته باشد. از جمله این مزایا می توان به طول عمر بالا و استحکام مناسب این تابلو ها اشاره نمود.

تابلو چنلیوم با استفاده از نورپردازی هایی ویژه ای جذاب تر می شود آن چه که در این تابلو ها اهمیت دارد این است که نور دهی به خوبی انجام شود و نور در تمام حروف یکنواخت باشد. تمامی موارد ذکر شده در ایجاد یک تابلو  ایده ال، تاثیر بسزایی خواهند داشت.

نقاط قوت
• قیمت بسیار مقرون به صرفه نسبت به تابلو استیل و تابلو پلاستیک
• مقاومت بسیار بالا
• تعمیرات ساده
• نصب راحت
• ساخت سریع
• تنوع بسیار بالا

نقاط ضعف
• همه گیر شده و دیگر خاص به حساب نمی‌آید.

تابلوسازی پارسه با استفاده ازمتریال مرغوب و قیمت مناسب تابلو دلخواه شما را آماده میکند. ساخت تابلو چنلیوم با بهترین کیفیت و بهترین متریال انجام می شود. تهیه تابلو خود را به ما بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *