تابلو حروف برجسته در رشت

حروف برجسته :

حروف برجسته به حروفی گفته می شود که با قطر و ضخامت بالاتری نسبت به زیرساز ، بر روی تابلوی تبلیغاتی قرار می گیرند و میزان برجستگی حروف به قدری است که بینندگان با مشاهده تابلو به وضوح می توانند آن را به چشم ببینند .

حروف برجسته یکی از ابزارها و تکنیک های طراحی و پیاده سازی انواع تابلو مغازه ، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی است که امروزه توسط تابلوسازان جهت ساخت تابلوهای تبلیغاتی با حروف برجسته به شیوه های متفاوت همچون حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته چنلیوم ، حروف برجسته فلزی ، حروف برجسته لاسوگاسی مورد استفاده قرار می گیرد .

کارگاه های تابلوسازی تکنیک های ساخت حروف برجسته را مدیون دستگاه های پیشرفته حروف ساز ، دستگاه برش ، دستگاه پی وی سی و دستگاه های سی ان سی هستند . البته ناگفته نماند که پیش از ورود این دستگاه ها نیز امکان ساخت حروف برجسته فراهم بود اما روند کار به کمک دست و به کندی پیش می رفت و ساخت یک تابلو حروف برجسته مستلزم صرف زمان بیشتری بود .

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

تابلو حروف برجسته تبلیغاتی :

تابلو حروف برجسته تبلیغاتی به تابلویی اطلاق می شود که حروف مندرج بر روی آن به میزان خاصی برجسته تر شده اند و عمق قابل ملاحظه ای نسبت به زمینه تابلو دارند که به چشم کاملاً مشهود است .

قیمت حروف برجسته :

حروف برجسته به شیوه های متفاوتی طراحی و پیاده سازی می شود و برای ساخت هر نوع از آن نیاز به متریال ها و ابزارهای خاص آن تابلو است و هر کدام برای ساخت تکنیک ها ، ابزارها و دستگاه های مختص به خودشان را دارند . عوامل متعددی می تواند در افزایش یا کاهش قیمت حروف برجسته دخیل باشند که ما به چند مورد اصلی اشاره خواهیم کرد .

  1. متر محیط
  2. نوع زیرساز
  3. نوع حروف برجسته
  4. ارتفاع تابلو
  5. قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو
  6. نحوه نورپردازی
  7. نوع اس ام دی
  8. نوع ورق های کاربردی در ساخت تابلو مثل ورق پلکسی ، ورق پی وی سی ، ورق کامپوزیت
  9. استفاده از تایمر
  10. استفاده از دستگاه خنک کننده
  11. نوع ترانس
  12. استفاده از لوگو
  13. استفاده از تصاویر و انیمیشن

ساخت تابلو حروف برجسته :

امروزه  استفاده از حروف برجسته غوغایی در صنعت تابلوسازی برای جذب مشتریان بیشتر به راه انداخته است چون استفاده از این حروف برجسته زیبایی تابلوهای تبلیغاتی را چندین برابر می کند . ساخت حروف برجسته با توجه به جنس و نوع مواد مصرفی بکار رفته در تولید به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده اند که این حروف با کمک دست و یا دستگاه چنلیوم ساز ساخته می شوند .

این حروف به تنهایی زیبایی ایجاد نمی کند بلکه ساختاری دو وجهی دارد که در وهله اول حروف برجسته از دیواره یا لبه تابلو تشکیل شده است که این بخش باعث حجیم سازی و برجستگی حروف می شود و بخش دوم رویه تابلو است که  این بخش پوشاننده سطح تابلوست . در واقع تنوع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته به جنس مواد تشکیل دهنده و ساختار دیواره و بدنه بستگی دارد ما  در مبحث به بررسی تنوع موجود در ساخت حروف برجسته خواهیم پرداخت   :

انواع حروف برجسته :

حروف برجسته در حوزه تابلوسازی تنوع بسیار زیادی دارد که برای ساخت هر کدام از متریال های خاصی استفاده می شود .

حروف برجسته پلاستیکی :

در ساخت حروف برجسته نئونی دیواره و رویه این حروف از پلکسی گلس می باشد نه از لبه چنلیوم ، استفاده از پلاستیک باعث نوردهی بیشتر حروف می شود اما در عین حال زمانی که از زاویه بغل به آن نگاه می کنیم  از خوانایی آن می کاهد . برتری دیگری که نسبت به حروف چنلیوم دارد این است که می توانید برای لبه کار ، از هر رنگ و برای زیرسازی از هر متریالی استفاده نمایید .

از معایب استفاده از این نوع حروف می توان به کمبود مقاومتی آنها اشاره نمود اما اگر استانداردهای لازم برای ساخت و نصب این حروف به طور کامل رعایت شود ، می تواند در میزان افزایش دوام و عمر آنها تاثیر گذار باشد .

این نوع حروف با نام های دیگر از جمله نئون پلاستیک ، تابلو برجسته پلاستیک و یا ال ای دی پلاستیک نیز در بازار شناخته شده است و ممکن است شما فقط با یک نام آشنایی داشته باشد و اگر نام دیگری از این تابلو را بشنوید گمان نمایید که نوع دیگری از تابلوهای تبلیغاتی است اما همه این نام های یکسان است . نام دیگر حروف برجسته برجسته نئون پلاستیک ، حروف برجسته تمام پلکسی است زیرا هم رویه و هم لبه های حروف از نوعی پلاستیک شفاف به نام پلکسی ساخته می شوند .

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

حروف برجسته لاسوگاسی :

حروف لاس وگاسی حروفی هستند که در آنها لامپ های اس ام دی با چیدمان منحصر به فردی در کنار یکدیگر جای داده می شوند در واقع فاصله بین لامپ ها نسبت به دیگر تابلوهای تابان کمی بیشتر است و به راحتی می توان برای هر کاراکتر از حروف برجسته لاسوگاسی ، رنگ نور متفاوتی را فراهم ساخت . اگر تمایل دارید در این مورد بیشتر بدانید با مطالعه مقاله زیر با ما همراه باشید .

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

حروف برجسته چنلیوم :

در بازار رقابتی امروز این نوع حروف برجسته کاربرد بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته دارد و شبیه حروف برجسته پلاستیک است اما استفاده از آلومینیوم به جای پلکسی گلاس زیبایی بیشتری به این حروف می بخشد و به دلیل استفاده از آلومینیوم این حروف از مقاومت بالایی برخوردارند و لبه های چنلیوم دارای نوار اسفنجی گردگیر هستند که مانع نفوذ گرد و غبار و آب به داخل حروف می شوند .

همچنین پس از تولید ، روی این حروف را با یک روکش محافظ نایلونی می پوشانند تا مانع هر گونه صدمات ناشی از ساخت و نصب شود و پس از پایان مراحل نصب ، این روکشهای نایلونی توسط تکنسین کار براحتی از روی این حروف جدا می شود .

حروف برجسته چنلیوم ساده :

این نوع حروف منجر به ساخت تابلو چنلیوم ساده می شوند که با استفاده از پلکسی گلاس در رنگ های متعدد طراحی و پیاده سازی می شوند . در این روش رویه حروف کاملا ساده و بدون طرح ساخته می شود و دور تا دور حروف نیز پلکسی چسبانده می شود و برای لبه های حروف نیز می توان از لبه چلنیوم به رنگ های مشکی ، طلایی و یا نقره ای استفاده نمود .

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

 

حروف برجسته چلنیوم کریستالی :

کریستال همچون شیشه های شکسته در هم بر هم است که بسیار شفاف و درخشان است و با استفاده از مواد جامدی که به شکلی منظم و در کنار هم واقع شده اند تشکیل می شود که از جمله آنها ، بلورهای کوارتز آلومینیوم ، سیلیسیم ، اکسیژن، سرب و گوگرد را می توان نام برد و از ترکیب  اکسید سدیم و اکسید پتاسیم نیز در ساخت شیشه های کریستالی استفاده می شود که ماده ای همچون سرب سبب افزایش ضریب شکست نور در شیشه ها می شوند و درخشندگی هر چه تمام را برای محصولات کریستالی فراهم می سازند .

در ساخت تابلو حروف برجسته کریستالی نیز از دانه های کریستال بهره می برند که پس از روشن شدن تابلو تبلیغاتی می تواند جذابترین و درخشنده ترین نور را به چشم مخاطبان متصاعد نماید .

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

حروف برجسته فلزی :

همان طور که از نام این حروف پیداست دیواره و رویه این حروف هر دو از جنس فلز می باشد و خود فلز تشکیل دهنده این حروف نیز از جنس برنج ، مس ، گالوانیزه یا استیل است . در گذشته امکان استفاده از نورپردازی جهت ساخت تابلو فلزی فراهم نبود و این تابلو بیشتر در مکان هایی مورد استفاده واقع می شد که محیط دید کافی را برای نمایش کامل تابلو در برداشت اما امروزه تابلوسازان با بکارگیری ترفندی توانسته اند تابلو فلزی با نورپردازی را به نمایش بگذارند .

روش اجرای این ترفند بدین شکل است که تابلوساز یک فضای یک سانتی متری بین حروف برجسته فلزی و زمینه تابلو ایجاد می کند و در این فضا لامپ های اس ام دی را جاسازی می نماید که پس از نصب و روشن شدن تابلو یک نور مخفی که به اصطلاح تابلو فلزی نور اندریک نام دارد ، بر روی تابلو اعمال می شود .

ترفند دیگری که در ساخت تابلو فلزی جهت اعمال افکت های نوری انجام می پذیرد ساخت تابلو فلزی ترکیبی است ، در این روش برای ساخت لبه ها از فلز و برای ساخت رویه حروف ، از پلکسی گلاس استفاده می شود و به راحتی می تواند نور را به صورت یکنواخت انتشار دهد . تابلو حروف برجسته فلزی  دارای عمر و دوام بلند مدت می باشد .

حروف برجسته استیل :

این نوع حروف از جنس استیل ساخته می شوند و به دلیل جنس استیل آن مزایایی همچون زیبایی و مراقیت خودکار دارد و هیچ گونه گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کند و سطح آن همیشه زیبا و براق می ماند مزیت دیگر آن این است که هیچ گاه رنگ آن مات و کدر نمی شود و با دوام و مقاوم می باشد .

در گذشته به دلیل اینکه ساخت حروف برجسته استیل به کمک دست تکنسین کار صورت می گرفت و برای برش این حروف از قیچی دستی استفاده می شد باعث ایجاد موج در لبه ها  و لکه در سطح استیل می شد اما امروزه مرحله برش با استفاده از برش لیزری و یا دستگاه سی ان سی ، راحت و سریع ، بدون کوچکترین نقص صورت می پذیرد و حروف ساخته شده به صورت کاملا زیبا و بدون خطا قابل نصب و پیاده سازی است .

حروف برجسته استیل با استفاده از ورق استیل طراحی و پیاده سازی می شوند . به طور کل دو نوع ورق استیل در بازار جهت ساخت تابلو استیل عرضه می شوند که عبارتند از استیل بگیر و استیل نگیر . برای ساخت تابلو استیل از ورق استیل نگیر که آهنربا را به خود جذب نمی کند استفاده می شوند . ساخت تابلو استیل در گذشته به صورت بدون نور انجام می پذیرفت اما امروزه به شکل تابلو استیل نور اندریک و یا بک لایت طراحی و پیاده سازی می شود .

تابلو حروف برجسته در رشت
تابلو حروف برجسته در رشت

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

رنگ یکی از نقش های پررنگ و اساسی جهت تاثیرگذاری در کالبد روحی و روانی انسانهاست به همین علت استفاده از رنگ های مناسب در تبلیغات خصوصاً در طراحی حروف برجسته می تواند سبب زیباتر شدن تابلو تبلیغاتی و جذب مشتریان بیشتر شود .

حال می پرسید تاثیر رنگ در تبلیغات و بازاریابی تا چه حدی است ؟

رنگ ها تاثیر نامحسوسی در میزان درک ما از محیط پیرامون دارند و می توانند حس شادابی را نسبت به اشیاء و محیط پیرامون در ما القاء نمایند . حال سوالی که مطرح می شود این است که چگونه رنگ ها می توانند انسان را ترغیب به خرید نمایند ؟

طبق تحقیقات روانشناسان ، رنگ ها تاثیر مستقیمی بر روی تصمیم افراد در رابطه با خرید کالا و یا دریافت خدمات دارند برای مثال رنگ هایی همچون آبی ، قرمز ، نارنجی انسانها را تشویق به خرید می نماید و رنگ آبی می تواند افرادی را که تمایل به خرید اجناس دارای تخفیف هستند خوشحال نماید و رنگ هایی مثل صورتی ، آبی آسمانی برای مغازه هایی که محصولات پوشاک ارائه می دهند گزینه مناسبی است و رنگ های روشن حس پاکیزگی و لطافت را در بانوان القاء کرده و آنها را تشویق به خرید محصولات بهداشتی می نماید .

بنابراین نباید رنگ و اهمیت رنگ و تاثیر آن بر ذهن انسانها را نادیده گرفت ، به همین دلیل است که می بایست نسبت به مشتریان خود و رنگ هایی که به دنبال آن هستند آشنایی داشته باشید و از آن رنگ ها در زمینه تبلیغات نیز بهره ببرید تا تبلیغات شما موثرتر عمل نمایند . تابلوسازی پارسه با سالها تجربه و در نظر گرفتن موارد مذکور آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *