پلاستیک یکی از متریال های پر کاربرد در دنیای امروز بشر به شمار می رود و در بسیاری از صنایع مانند خودرو سازی، دکوراسیون، تولید ظروف پلاستیکی، هوا پیما سازی و مواردی دیگر استفاده می شود که حرفه و صنعت تابلو سازی نیز از جمله همین موارد می باشد و نوع پلاستیک مصرفی در آن با عنوان پلکسی گلاس شناخته می شود که بیشترین کاربرد آن در ساخت حروف برجسته پلاستیکی می باشد.

 

پلکسی گلاس | پلکسی گلاس در تابلو سازی

قبل از پرداختن به مبحث حروف برجسته پلاستیکی لازم می دانیم کمی با متریال کاربردی آن به نام پلکسی گلاس آشنا شویم.

پلکسی گلاس که در تابلو سازی از کاربرد بالایی برخوردار است، نوعی پلاستیک شبیه به شیشه است که در ابعاد و رنگ های متفاوتی در بازار موجود می باشد و به فروش می رسد. این نوع متریال پر کاربرد در تابلو سازی بیشتر به عنوان ساخت تابلو هایی مانند تابلو لایت باکس و انواع حروف برجسته به کار می رود.
حروف هایی از قبیل حروف برجسته چلنیوم، حروف استیل و پلکسی، حروف فلزی و پلکسی و حروف نئون پلاستیک از حروف های قابل ساخت با پلکسی گلاس به شمار می رود که در ادامه به توضیحاتی در مورد حروف برجسته پلاستیکی خواهیم پرداخت.

حروف برجسته نئون پلاستیک

حروف های برجسته در حرفه تابلو سازی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و به عنوان یکی از گزینه های تبلیغات محیطی مورد استفاده قرار می گیرند که می توان به تابلو سردر شرکت ها، کارخانجات، ارگانهای دولتی، خصوصی، تابلو مغازه و دیگر موارد مشابه اشاره نمود.
اما یکی از حروف های برجسته ای که در حرفه تابلو سازی از دیر باز مورد استفاده و توجه مشتریان قرار دارد تابلو حروف برجسته نئون پلاستیک است که توسط متریال پلکسی گلاس ساخته می شود.

تابلو نئون پلاستیک در دسته حروف های برجسته ای قرار دارد که قابلیت روشنایی را دارا می باشد.
روشنایی تابلو نئون پلاستیک در گذشته توسط لامپ های نئون انجام می گرفت که این عمل یکی از مهمترین دلایل نام گذاری این مدل از حروف نیز بشمار می رود.

بعد از گذر زمان و پیشرفت روز افزون تکنولوژی و با ورود لامپ های اس ام دی به حرفه تابلو سازی جایگاه نئون به عنوان روشنایی در حروف نئون پلاستیک کم رنگ شد و می توان گفت تقریبا این شکل از نورپردازی در حروف نئون پلاستیک از بین رفت.
تابلو حروف برجسته نئون پلاستیک که یکی از انواع حروف برجسته پلاستیکی است با توجه به قدمت دیرینه خود کماکان یکی از حروف های زیبا در تابلو سازی به شمار می رود که می توان از محاسن آن به دوام بالا، تنوع رنگ، مصرف برق پایین و تلفیق با دیگر حروف های برجسته اشاره نمود.

ساخت حروف برجسته نئون پلاستیک

هر کدام از حروف های برجسته در تابلو سازی به روش های مختلفی قابل ساخت می باشند که تمامی آنها نیازمند تخصص خواهند بود و به دست حروف سازان همراه با ابزار و یا دستگاه های مربوطه ساخته می شوند.

به عنوان مثال روش ساخت حروف استیل و حروف چنلیوم کاملا متفاوت می باشد.

ساخت حروف نئون پلاستیک نیز مانند دیگر حروف های برجسته نیازمند تخصص خواهد بود که این نوع از حروف نیز توسط افراد متخصص حروف ساز ساخته می شود.

مراحل ساخت حروف نئون پلاستیک به این صورت است که بعد از برش پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر مطابق با طرح مورد نظر و همچنین برش لبه حروف با ابعاد مشخص، حروف سازان توسط ابزار های مخصوص مانند اتو حروف سازی و یا حرارت مبادرت به ساخت حروف می نمایند به این صورت که لبه های برش داده شده را دور تا دور حروف قرار می دهند و حروف با توجه به ابعاد لبه برجسته خواد شد که بعد از ساخت مراحل برش زیر سازی، نصب اس ام دی و در نهایت نصب تابلو نئون پلاستیک انجام می گیرد.حروف برجسته پلاستیک

قیمت حروف برجسته نئون پلاستیک

هر کدام از تابلو های تبلیغاتی به روش های مختلفی از قبیل متر مربع، سانتی، متر محیط و دیگر موارد قیمت گذاری می شوند که حروف های برجسته نیز از این امر مستثنی نیستند و قیمت گذاری آنها با توجه به متر محیط محاسبه می گردد.

منظور از محاسبه قیمت به شکل متر محیط همان متر دور می باشد که بعد از ساخت حروف مبادرت به متر کردن دور تا دور حروف و در نهایت اعلام قیمت با توجه به قیمت مصوب اتحادیه می گردد.
همچنین در مورد قیمت گذاری حروف نئون پلاستیک باید به مواردی مانند قطر قلم حروف، نوع پلکسی، نوع اس ام دی و دیگر موارد کاربردی در آن اشاره نمود.

حروف برجسته پلکسی | حروف برجسته پلاستیک

در مورد حروف برجسته نئون پلاستیک گفتیم که این نوع از حروف دارای روشنایی می باشد و توسط پلکسی گلاس ساخته می شود. اما نکته ای که می بایست در مورد پلکسی گلاس عنوان نمود این است که این نوع از حروف به شکل برش داده شده نیز قابل اجرا می باشد و می توان از آن به عنوان یک تابلو تبلیغاتی بهره مند بود.
همانطور که می دانیم پلکسی گلاس دارای تنوع رنگ بالایی می باشد و در برند های مختلفی نیز در بازار موجود است که هر کدام از رنگ ها و برند ها در ضخامت های متفاوتی نیز به فروش می رسند.

کاربرد پلکسی گلاس به عنوان یک تابلو تبلیغاتی بدون نور به این صورت است که بعد از برش توسط دستگاه لیزر می توان این نوع از حروف را روی نماها و زیمنه های مختلفی مانند چوب، سنگ، سرامیک، کامپوزیت و دیگر موارد مشابه نصب نمود.

قیمت حروف برجسته پلکسی | قیمت برش پلکسی

گفتیم که حوف های برجسته معمولا با توجه به متر محیط قیمت گذاری می شوند که می توان محاسبه قیمت حروف برجسته پلکسی و یا قیمت برش پلکسی را نیز به همین شکل محاسبه نمود. همچنین مواردی دیگر مانند ضخامت پلکسی گلاس، برند پلکسی گلاس، چسب پشت پلکسی گلاس و قطر قلم پلکسی گلاس نیز در محاسبه قیمت از عوامل تاثیر گذار خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *