تابلو پلکسی گلاس چه ویژگی هایی دارد؟

  • ویژگی ها

تابلو پلکسی گلاس بخش عمده ای از صنعت تابلوسازی را در بر گرفته است . تابلو پکلسی گلاس از ورق های پلاستیک که با نام های سامپکس و ییرلانگ ساخت کشور تایوان که دو برند پرطرفدار در تابلوسازی میباشد که با ضخامت های ۲ میلیمتر تا ۲۰ میلیمتر و بیشتر میباشد که با دستگاه لیزر برش داده میشود گفته میشود .

  • ساخت تابلو پلکسی گلاس

    تابلو پلکسی گلاس در دو سبک اصلی ساخته میشود که در تابلو سازی با نام های تخصصی کنشکاف و لبه هندی شناخته شده است. روش اول که در تابلو پلکسی گلاس کنشکاف نام دارم به این صورت است که در لبه حروف شیاری ۳ میلیمتری با دستگاه ایجاد میشود و لایه رویی تابلو پلکسی گلاس داخل شیار قرار گرفته و با استفاده از حرارت منتاژ میشود و اما در روش دوم ساخت تابلو پلکسی گلاس که روش لبه هندی است حروف لب به لب لایه روی تابلو پلکسی منتاژ میشود و هیچ شیار و بیرون زدگی وجود ندارد امروزه تابلو پلکسی گلاس را میتوان با خلاقیت های بسیاری اجرا نمود و بهترین طرح ها را خلق کرد

  • روش های ساخت تابلو پلکسی گلاس

    طراحان تابلوسازی رسام با خلق بهترین طرح ها در تابلو پلکسی گلاس توانایی خود را ثابت نموده اند . تابلو پلکسی گلاس را میتوان به شکل های مختلف اجرا نمود امروزه تابلو پلکسی گلاس در دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است.

    ساخت تابلو پلکسی گلاس نسبت به دیگر متریال تابلوسازی نسبتا سخت تر است و باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام شود .تابلو پلکسی گلاس از قدیم تا امروز جایگاه خود را در صنعت تابلوسازی مدرن حفظ نموده و طرافداران پروپاقرص خود را دارد و این موضوع ثابت کرده که تابلو پلکسی گلاس از مد نیفتاده و روز به روز مدل های جدید و بروز از تابلو پلکسی گلاس اجرا میشود و چشم مخاطبین را مجذوب خود مینماید.

    تابلو سازی در صنعت ایران جایگاه ویژه ای دارد و از دهه های قبل وارد کشور شده است.

    تابلو پلکسی
    تابلو پلکسی

    آغاز فعالیت در حوزه تابلوسازی به دهه چهل باز می گردد. در ابتدای کار برای تبلیغات مورد استفاده قرار نمی گرفت و در واقع می توان به این صورت توضیح داد که تابلوسازی به شکل کنونی نبود و افراد و صاحبان مشاغل مختلف از تمام آن چه که در اختیار داشتند استفاده می کردند تا بتوانند برای مغازه های خود نشانی تهیه کنند. استفاده از کاغذ و مقوا، پارچه، چوب و سایر موارد گزینه هایی بود که در اختیار افراد قرار داشت.

    تابلو سازی در ایران و در سایر نقاط جهان به سرعت توسعه یافت و پیشرفت های فراوانی در زمینه روش های تولید تابلو و متریال مورد استفاده روی داد. از طرف دیگر توسعه هایی که در زمینه ماشین آلات ساخت تابلو صورت گرفت توانست سرعت قابل توجهی به تولید و اجرای تابلو ها بدهند.

    همه این موارد در کنار احساس نیاز به معرفی و تبلیغات و داغ تر شدن بازار رقابت نزد صاحبان مشاغل باعث شد تا تابلوسازی به یکی از پر طرفداران ترین صنایع در داخل ایران تبدیل شود.

    یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این بخش توانسته بود موجب پیشرفت هر چه بیشتر شود توسعه در صنعت چاپ بود. امروزه به نگاهی کوتاه به فضای شهری می توان انواع تابلو های تبلیغاتی را در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده نمود.

    تابلو مغازه و سایر تابلو های تبلیغاتی توانسته اند نمای شهر را دگرگون کنند و همین امر می توان نشان دهنده اهمیت آشنایی با این صنعت را نشان دهد. زیبایی شهری تا حد قابل توجهی به استفاده صحیح از تابلو ها تبلیغاتی و تابلو مغازه وابسته است.

    همان گونه که اشاره شد این صنعت در ایران با استفاده کاغذ و پارچه و چوب آغاز شد اما مراحل توسعه و پیشرفت این صنعت در ایران در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از مدتی که صاحبان مشاغل به اهمیت تابلو سازی و استفاده از تابلو مغازه برای معرفی خدمات و فعالیت های خود پی بردند، توسعه در این صنعت آغاز گردید.

    در واقع می توان تابلو های نئون اولین گام در پیشرفت و توسعه صنعت تابلوسازی ایران دانست. با این حال مشکلات و هزینه های استفاده از این تابلو ها به اندازه ای بالا بود که بسیاری از افراد مجبور بودند از تهیه آن صرف نظر نمایند.

    مشکلات فراوانی که در استفاده از تابلو نئون وجود داشت مواردی بود نظیر شکسته شدن لامپ هایی نئون و همچنین مشکلاتی در زمینه تامین سوخت آن ها و همین موضوع باعث شد تا احساس نیاز به توسعه هر چه بیشتر در این زمینه افراد را به سمت توسعه این صنعت هدایت نماید. پس از ورود تابلو های نئون شیشه ای به صنعت تابلوسازی ایران و مواجه شدن با مشکلات آن، تابلو های نئون پلاستیکی به بازار آمدند.

    اما این تابلو ها نمی توانستند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند و همین امر شرایط را برای ورود تابلو های چلنیوم به بازار فراهم نمود. تابلو های حروف برجسته که ویژگی ها و برتری های فراوانی دارند. پس از این تابلو ها توسعه تابلو سازی در ایران سرعت زیادی گرفت و تابلو هایی نظیر حروف برجسته پلکسی گلاس، حروف برجسته فلزی، حروف برجسته شیشه‌ای، تابلوسازی کامپوزیت و تابلو چوبی ترموود توانستند در بازار جایگاه خوبی پیدا کنند.

    این موضوع باعث شدن تا شرایط برای انتخاب تابلو بر اساس نیاز و بودجه های در نظر گرفته شده فراهم شود. این تابلو ها هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که بر اساس نیاز می توان آن ها را انتخاب نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *