تابلو استیل چیست و چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

در جواب به این سوال که تابلو استیل چیست، می توان گفت که تابلو های استیل از جمله تابلوهای مدرن با زیبایی بسیار است و مانند تابلو چلنیوم از جذابیت زیادی برخوردار است. هم اکنون که بیشتر مردم با مفهوم تابلو استیل چیست آشنا هستند ، مانند قبل از تابلوهای فلزی مانند آهنی، مسی و برنجی استفاده زیادی نمی شود اما حروف های استیل با وجود قدمت بالایی که دارد به دلیل طرح های زیبایی که دارد و همچنین به دلیل داشتن تنوع رنگ های متنوع هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.

در ساخت تابلوی استیل جدیدتر ادغام حروف استیل و ورق پلکسی گلاس سبب می شود که مشتری بیشتر جذب شود.در ادامه این مقاله با تابلوساز  تهران همراه باشید تا همه چیز درباره ی موضوع تابلو استیل چیست را برایتان شرح دهیم.

 

تابلو استیل چیست و چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

تابلو استیل چیست

حال که بخشی از جواب سوال تابلو استیل چیست را متوجه شدید، مناسب است که به ویژگی های ورق های استیل بپردازیم. می توان گفت که استیل در مقابل دماهای بسیار بالا و همچنین دماهای پایین، از مقاومت خوبی برخوردار است. آلیاژی که پایه آن از آهن است و کمتر از ۲ درصد کربن دارد استیل نامیده می شود. بسته به مقدار و نوع دیگر عناصر موجود در آن، دیگر خواص مکانیکی مانند شکل پذیری و سختی نیز مشخص می شود. دو نوع ورق استیل برای تابلوسازی وجود دارد، که برای تشخیص این که “تابلو استیل چیست” و تشخیص استیل اصل، می توان آن را با آهن ربا امتحان کرد.

استیل اصل توسط آهن ربا جذب نمی شود اما ورق استیل که تنها یک لایه استیل بر روی آن قرار دارد، توسط آهن ربا جذب می شود. تابلوهای استیل را به دو صورت ساده و با پایه می توان نصب کرد، در صورتی که قصد نصب آن را با پایه داشته باشند، حروف را با کمی فاصله نسبت به پایه نصب می کنند و پشت آن را لامپ اس ام دی برای نورپردازی قرار می دهند.

حروف برجسته فلزی نور را از خود عبور نمی دهد، از این رو این حروف را از بخش پشت آن نورپردازی می کنند. پس از نصب حروف، نور به صورت سایه و از زیر حروف دیده می شود. بهترین نوع ورق استیل با ضخامت ۱ میلی متر بوده که از کشور اسپانیا وارد می شود.

حال پس از این که دریافتید تابلوی استیل چیست به سراغ ویژگی  های آن می رویم . لبه دور حروف نیز از جنس استیل بوده که با قلع لحیم کاری می شود. امروزه برای برش ورق های استیل از دستگاه های مجهز لیزری که دقت بالایی دارند استفاده می شود و سبب افزایش زیبایی و کیفیت حروف می شود و از به وجود آمدن لبه های موج دار و خط و خش هم مانع می شود.

از جمله مزایای تابلو چلنیوم می توان به طول عمر بالا، زیبایی چشمگیر، مقاومت در مقابل سرما و گرما، بارش باران و نور آفتاب، تمیز کردن راحت و داشتن سطح صیقلی و براق و همچنین عدم مات و کدر شدن نام برد.

تابلوهای زیبای استیل از ورق های طلایی و نقره ای که با دستگاه لیزر برش داده می شود، ساخته می شود.

این تابلوها با دست استادان کار بلد و خلاق ساخته می شود. انجام این کار مستلزم تجربه و مهارت زیادی می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های تابلو استیل را برای پاسخگویی به تابلو استیل چیست را بیان می کنیم.
• ویژگی نورپردازی در تابلوهای استیل به شکل هاله ای استیل در اطراف تابلو با نور ان در یک صورت می گیرد. در تابلوهای رینگی استیل، برای لایه رویی از پلکسی گلاس استفاده می کنند. پلکسی گلاس نور را از خود عبور داده و جلوه زیبایی را به تابلو می دهد. نور پردازی سبب زیباتر شدن این تابلوها در شب می شود.

• ویژگی مقاومت این تابلوها به این صورت است که تابلوهای استیل در برابر باد و باران، و همچنین آفتاب مقاومت بالایی دارند و رنگ تابلو استیل با گذشت زمان کدر و کم رنگ نمی شود.

• ویژگی براقیت و پوشش نوری تابلو استیل به گونه ای است که این تابلوها به دلیل براقیت و انعکاس نوری که دارند می توانند چشم هر بیننده ای را به خود جذب کنند.

• ویژگی صرفه جویی در هزینه و زمان، این تابلوها نسبت به دیگر تابلوها، به دلیل مقاومت در برابر شرایط جوی، به مراقبت کمتری نیاز دارد. تا اینجا به بیشتر پاسخ سوال تابلو استیل چیست را متوجه شدید، در ادامه با انواع حروف و تابلو استیل صحبت می کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *