ساخت حروف لاسوگاسی در رشت

حروف لاسوگاسی

حروف لاسوگاسی یا لترلایت  به نوعی از حروف اطلاق میگردد که لامپ های آن قابل رویت بوده و پوششی از آکرولیک بروی آن ندارد .

لترلایت را می توان با انواع حروف فلزی واستنلس استیل ، آکرولیک وحتی چنلیوم ساخت و لامپ های آن را که از تنوع رنگی کاملی برخوردار است را با فواصلی معین بر روی آن جای داد.

عمدتا فست فودها وشهرهای بازی از حروف لترلایت استفاده میکنند . استفاده از لامپ های فلامینی 220 ولت که متاسفانه خیلی هم مرسوم شده بدلیل مصرف بالای انرژی و شدت نور آن و خطرات ناشی از اتصالی و برق گرفتگی را توصیه نمی کنیم .

نور لامپهای حروف لتر لایت نباید خیلی شدید باشد و چیدمان لامپها بر روی حروف از اصول خاصی تبعیت می کند که عدم رعایت دو مورد مذکور ضمن از دست دادن زیبایی شاید به کارایی آن هم لطمه وارد کند . در صورتی که مایل به ساخت حروف لترلایت و یا لاسوگاسی از جنس فلز هستید حتما به کیفیت رنگ و نوع ساخت توجه ای ویژه داشته باشید.

ساخت حروف لاسوگاسی در رشت
ساخت حروف لاسوگاسی در رشت

تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی به تابلو های حروف برجسته ای گفته می شود که می توان بر روی تابلوهای تبلیغاتی پیاده سازی نمود. حروف برجسته لاسوگاسی یا لترلایت به عنوان یکی از جدیدترین انواع حروف برجسته در صنعت تابلوسازی به شمار می آید که عموما جنس این حروف از فلز آهن است و با رنگ کوره ای, رنگ روغنی و یا الکترواستاتیک در طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شود. برای نورپردازی حروف لاسوگاسی می توان از لامپ های نئون هم استفاده کرد.

در نورپردازی این حروف ظاهر، ابعاد و نحوه نوردهی آنها با یکدیگر متفاوت است. به دلیل وجود تعداد بالای این تابلوها در شهر لاسوگاس آمریکا نام این تابلوها به تابلو لاسوگاسی و یا لترلایت نام گذاری شد.

مراحل ساخت حروف برجسته لاسوگاسی

برای ساخت تابلوهای لاسوگاسی ابتدا باید فواصل لامپها و تعداد آنها را با استفاده از برنامه های رسمی مانند کورل مشخص کنیم. بعد از انجام آن با توجه به درخواست و نوع کار مشتريان، جنس کار انتخاب می شود از جنس پلکسی گلاس، فلز یا استیل باشد.

معمولا برای ساخت تابلو از ورق آهن یا استیل ضد زنگ 6.0 تا یک میلیمتری و آکرولیک لوله ای شیشه است که به یک پلکسی با رنگ درخواستی چسبانده و استفاده میشود. با توجه به سفارش مشتری و نوع تابلو بعد از برش حروف با دستگاه برش لیزر و لبه کار هم بصورت یک تکه فلزی یا استیل با ضخامت های متفاوت توسط تابلوساز ساخته می شود.

در قسمت هایی که در نرم افزار مشخص کردیم برای نورپردازی این حروف و قرار دادن سرپیچ لامپ و بستن لامپها روی آن کارهای سیم کشی را انجام می دهیم و نور بطور مستقیم به صفحه آکرولیک تابیده می شود و روشنایی صفحه حروف را تامین میکند. برای زیرساز حروف از ورق های PVC بهره می برند.

ساخت حروف لاسوگاسی در رشت
ساخت حروف لاسوگاسی در رشت

مهمترین تفاوت حروف برجسته لاسوگاسی با دیگر حروف برجسته

تفاوت در نحوه قرارگیری و تعداد لامپ های حروف می باشد که به دو صورت انجام میشود:

روش اول) لامپ ها میان لبه کار و درون حروف قرار میگیرد.

روش دوم) در این روش لامپ ها بطور برجسته و بیرون زده از سطح حروف قرار می گیرند که رویه کار با لبه ها هم سطح شده و بعد لامپها در آنجا قرار میگیرند.

در نوع کار یکی از این دو روش بنا به خواسته مشتری انجام می شود که هر کدام زیبائی خاص خود را دارد. حروف برجسته لاسوگاسی انواع مختلفی دارد که پر طرفدارترین نوع آن طرح زنگ زده و پتینه روی حروف به شمار می آید. این نوع حروف برجسته بیشترین میزان نور به حروف را می دهد و باعث روشنایی هر چه بیشتر به مغازه یا سر درب فروشگاه ها می شود.

نقاط قوت تابلو لاسوگاسی

  • قدرت جذب مخاطبان با توجه به طرح مدل جالبی که دارد.
  • دارای زرق و برق و زیبایی و جلوه خاص نسبت به انواع حروف برجسته دیگر بدلیل سبک نورپردازی خاص به دلیل به کار بردن لامپ در روی کار این تابلو از نما های دور هم مشاهده می شود.
  • با دوام بودن و مقاوم بودن در مقابل شرایط محیطی مانند آب و خاک و ..
  • در عین حال که پرنور می باشد اما مصرف برق بالایی ندارد.
  • قابلیت بازیافت دارد.
  • با توجه به زیبایی که دارد در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

قیمت تابلو لاسوگاسی

قیمت تابلو لاسوگاسی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه ساخت بدنه تابلو لاس وگاسی بصورت جداگانه و هزینه سیستم نور دهی آن نیز بصورت جداگانه محاسبه می شود.

علت محاسبه جداگانه سیستم نور دهی تابلو لاسوگاسی از بدنه آن چیست؟

علت این است که تعداد لامپ های استفاده شده در طراحی و اندازه لامپ ها به انتخاب مشتری صورت می گیرد و اگر تعداد لامپ ها کم باشد قیمت تابلو کمتر شده و چنانچه تعداد لامپ ها بیشتر باشد هزینه تابلو بیشتر می شود و همینطور اگر از لامپهای با وات بالا استفاده شود هزینه تغییر می کند.

ساخت حروف لاسوگاسی در رشت
ساخت حروف لاسوگاسی در رشت

برای مشاوره و سفارش این تابلو و یا سایر تابلوهای تبلیغاتی با ما تماس حاصل کنید. تابلو سازی پارسه با سالها تجربه بهترین خدمات با مناسبترین قیمت را به شما ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *