ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت

تابلو لاسوگاسی به تابلوهایی که اغلب فلزی هستند، اطلاق می‌شود. به تابلو لاسوگاسی، تابلو لامپی یا تابلو لترلایت نیز گفته می‌شود چون روی بدنه این تابلوها روزنه‌هایی هست که لامپ‌ها در آن قرارگرفته و در تاریکی شب با زیبایی و درخشندگی خود خودنمایی می‌کند.

ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت

دلیل نام گذاری

حتماً در فیلم‌های هالیوودی زیادی نماهایی از شهر لاس‌وگاس آمریکا را دیده‌اید که تابلوهای شهری مراکز تفریحی و رستوران‌ها در آن خودنمایی می‌کنند. دقیقا دلیل نام‌گذاری این حروف در ایران به دلیل شباهت با تابلوها و نشانه‌های شهر لاس‌وگاس است. تابلو لاسوگاسی یا لترلایت تنوع رنگی فراوانی دارند و در این خصوص مشتریان و کارفرمایان در طراحی ساخت تابلو می توانند از تنوع رنگی بسیاری استفاده کنند.

لامپ لاسوگاسی

با پیشرفت صنایع نورپردازی روشنایی مورد استفاده در تابلوهای لاسوگاسی توسط لامپ‌های بسیار کم‌مصرف LED انجام می‌شود. این لامپ‌ها نیز ازنظر ابعاد، شکل و یا نحوه نوردهی مدل‌های متنوعی دارند. مثل تابلوهای قدیمی زنگ‌زده در تابلو لاسوگاسی طرح زنگ‌زدگی و یا پتینه روی حروف تابلو یکی از مدل‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است و حس نوستالژی ایجاد می‌کند. این تابلو روشنایی زیادی را در نمای فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.

ساخت تابلو لاس وگاسی

طراحی و ساخت تابلو لاسوگاسی مغازه، با طیف رنگ و نور متنوع است. نشان‌ها و علامت‌هایی که در این تابلوها به کار می‌رود به نوع فعالیت مغازه و فروشگاه وابسته است و رابطه مستقیم دارد. انواع مدل‌های خوش‌آمد گویی (WELCOME) و نمادهایی مثل ستاره و خورشید، قطب‌نما، غذاهای فست فودی و نوشیدنی‌ها در تابلوهای لاسوگاسی بیشتر قابل‌مشاهده است. تابلوهای لاسوگاسی هم در بزرگراه‌ها با ابعاد خیلی بزرگ برای فواصل دور، هم ابعاد کمی کوچک‌تر برای خیابان‌های فرعی و سردر ساختمان‌ها در ابعاد کوچک‌تر طراحی و ساخته می‌شوند.

ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت

دلایل استفاده از حروف لاسوگاسی

  • مهم‌ترین دلیل استفاده از این تابلوها، قدرت جذب مشتری به دلیل ایجاد جذابیت و تسخیر دیدگان آنان است.
  • تابلو لاسوگاسی در بین صدها تابلو مختلف کاملاً قابل‌تشخیص و تمایز است.
  • تابلو لاسوگاسی آن‌ قدر خاص است که در ذهن مشتری معیار و نشانه‌ای می‌شود برای محل قرار و ملاقات با دیگران و مشتری لوگو و نام فروشگاه و محل فروشگاه را به‌ راحتی حتی در یک خیابان شلوغ، فراموش نمی‌کند.
  • استفاده از تابلو لاسوگاسی در کشور ما کار نو و جدیدی حساب می‌شود و به همین دلیل باعث جلب‌توجه و جذب مشتریان شده و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت.
  • فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای از مشتریان پروپاقرص این مدل تابلوها هستند.
  • دوام تابلوهای لاسوگاسی بسیار زیاد است. با محیط‌ زیست منافاتی ندارد و به نورپردازی آن به‌راحتی قابل تعویض است.
  • حروف لاسوگاسی در نماهای داخلی فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها با نئون‌های شلنگی نیز ساخته و نصب می‌شود و جلوه بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.
  • شکل کهنه و زنگ‌زده آن که تعمداً طراحی و اجرا می‌شود نیز دارای جذابیت منحصربه‌فرد است و طرفداران زیادی دارد.
  • در طراحی ویترین فروشگا‌ه‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت

کاربرد های تابلو لاسوگاسی

عموماً انواع حروف برجسته معمول مانند چنلیوم، تابلو استیل و پلاستیک به‌ عنوان تابلو سردرب مغازه ساخته و استفاده می‌شود؛ اما استفاده از تابلو لاسوگاسی و حروف لترلایت در طراحی دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارد.

حتی لامپ‌های رشته‌ای و قدیمی که در این تابلوها می‌بینیم بسیار کم‌مصرف هستند این موضوع دلیلی برای استفاده رستوران‌ها از تابلوهای لاسوگاسی است زیرا به روشنایی محیط نیز کمک می‌کند. در بسیاری جاها این تابلوها را از سقف آویزان می‌کنند تا محیط روشن شود. بسیاری از مردم در باشگاه‌های ورزشی و یا کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها با حروف لاسوگاسی نصب‌شده دیزاین شده روی دیوار عکس یادگاری و سلفی می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند که این موضوع به گسترش تبلیغات آن کسب‌وکار کمک فراوانی می‌کند.

توصیه ما در تابلوسازی پارسه برای تمام اصناف کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و آتلیه‌های عکاسی سفارش تابلو لاسوگاسی است. به تجربه ثابت شده فروشگاه‌هایی که دارای تابلوهای زیبا و چشمگیر هستند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن توسط مشتریان دارند.

ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت
ساخت تابلو لاسوگاسی در رشت

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *