ویژگی تابلو بک لایت چیست؟

پیش از اینکه به سوال ویژگی تابلو بک لایت چیست بپردازیم مناسب است که ابتدا بدانید که تابلو بک لایت چیست؟ تابلو بک لایت به تابلویی گفته می شود که چاپ آن بر روی متریال خاصی مانند بک لایت پی وی سی، بک لایت طلقی، بک لایت پارچه ای.

چاپ بک لایت با چاپ خاص بر روی متریال هایی است که قابلیت عبور نور را دارد و در درون جعبه هایی قرار می گیرد که لایت باکس نامیده می شود. به این دلیل به این تابلوها بک لایت یا بک لیت گفته می شود که جنس درون آن بک لایت نام دارد.

این نوع چاپ را به نام های چاپ لایت باکس یا چاپ پشت نور نیز می گویند. لایت باکس نام جعبه ای می باشد که در دورن آن نورهای ال ای دی یا اس ام دی کار گذاشته شده و روی آن را متریال بک لایت پوشانده است.

ویژگی تابلو بک لایت چیست؟

تابلو بک لایت چیست

در اصل ماجرا متریال چاپ بک لایت در درون جعبه نوردار یا لایت باکس های مختلف قرار می گیرد و با انتخاب نوع لایت باکس می توانید زیبایی متریال چاپی را دو برابر نمایید.

شما برای داشتن یک تابلو لایت باکس حرفه ای لازم است متریال چاپی شما با بهترین کیفیت چاپ شود. شروع طراحی لایت باکس در تابلوسازی، باعث شد خیلی حرفه ای و مناسب متریال پشت نور طراحی شود. تابلوهای بک لایت دارای چراغ هایی در پشت هستند و به آنها تابلو پشت چراغ دار نیز می گویند.

تا به اینجا دانستید که تابلو بک لایت چیست. اما در ادامه بیشتر با این تابلو آشنا خواهید شد. در چاپ تابلو بک لایت مدیای چاپ شده توسط منبع نور مانند مهتابی، لامپ کم مصرف و یا مجموعه ای از لامپ های ال ای دی یا اس ام دی از پشت روشن می گردد و مانند تابلو چلنیوم تصاویر بر روی آن در شب و روز کاملا واضح دیده می شود. و برای زیباسازی تابلو خوب است که از یک نورپردازی خاص استفاده شود.

مدیاهایی که چاپ بک لایت روی آنها انجام می شود پارچه یا پی وی سی خشک یا نرم می باشند. اگر چاپ بک لایت با دستگاه های اکوسالونت و یووی انجام شود دارای مقاومت بشتر در مقابل گرما، سرما و رطوبت خواهد بود.

در چاپ بک لایت اگر از مدیای پی وی سی خشک یا طلق که دارای جنس خشکی است، استفاده شودم؛ ضد رطوبت نمی باشد و برای فضای داخلی مناسب تر می باشد.

برای اینکه در این نوع تابلو بک لایت ماندگاری بیشتری داشته باشیم می توانیم آن را لمینت کرده و یا از چاپ یووی استفاده کنیم. چاپ بک لایت از نوع چاپ دیجیتال می باشد، و تابلو یک لایت ها را هم می توان برای فضای داخلی و هم خارجی مورد استفاده قرار داد. همچنین یک لایت چاپ شده را می توان در انواع لایت باکس ها مورد استفاده قرار داد.

تابلوهای بک لایت دارای انواع مختلف دیواری، ایستاده، کریستالی، ال ای دی، گردان و آویز می باشد. یک قاب بک لایت دارای انواع متفاوتی مانند پلکسی، چوب و آلومینیوم و غیره باشد.

ویژگی تابلو بک لایت چیست؟

همه چیز درباره تابلو بک لایت

موارد استفاده از تابلو بک لایت چیست

حال که دانستید “تابلو بک لایت چیست” اما در ادامه موارد استفاده از تابلو را بیان خواهیم کرد. بک لایت ها به دلیل درخشان بودن آنها در روز شب در امکان شلوغ و پر رفت و آمد دارای کاربرد فراوان هستند از جمله:

استفاده در همایش ها و سمینارها، درب فروشگاه ها، تبلیغات داخل مراکز خرید و ایستگاه های مترو، استفاده از تابلو بک لایت در اماکن پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها، مراکز خرید، نمایشگاه ها برای اطلاع رسانی، مترو

و همچنین استفاده از تابلو بک لایت در مطب پزشکان، دفاتر کار مهندسی و داروخانه ها، غرفه های نمایشگاهی، لابی هتل ها، سقف کاذب، دکوراسیون داخلی و آسمان مجازی، منوی غذای رستوران ها، فست فود ها و کافی شاپ ها، تبلیغات داخل عطرفروشی و موبایل فروشی ها و عکاسی ها و استفاده از مدیای چاپ شده بک لایت در لایت باکس ها و همچنین مورد استفاده در دیزاین منازل عروس و داماد ها می باشد.

ویژگی تابلو بک لایت چیست؟

مزایای استفاده از تابلو بک لایت

از مزایای تابلو بک لایت می‌توان به قیمت مناسب این تابلو، اثر گذار بودن در تبلیغات، کیفیت بالای تصاویر و چاپ در تابلو بک لایت اشاره کرد.همچنین دارای زیبایی خیره کننده مشابه نمایشگر های تلویزیونی هستند و در طول شبانه روز در معرض دید قرار می گیرند. این تابلوها دارای مقاومت در برابر سرما، گرما و رطوبت و همچنین دوام و طول عمر زیاد می باشد.

نحوه چاپ بک لایت و تفاوت آن

همچنان که گفته شد بک لایت در مکان های مختلف کاربردی داشته، بنابراین نیاز به چاپ بک لایت مختص به همین مکان ها می باشد و نوع و روش چاپ بک لایت متفاوت می باشد. به طور مثال بک لایت موجود در فرودگاه ها لازم است بین دو لایه ورق پلکسی پلاس چاپ شود و یا در بک لایت روی سقف تاکسی ها تصویر باید شفاف و نازک باشد و دو روی ورقه پلکسی گلاس چسبانیده می شود.

از انواع چاپ بک لایت طبق جنس می توان چاپ کاغذی را در نظر گرفت. نوع کاغذی نیازمند لمینت بوده و ورق پلکسی پلاس نیز لازم است. اما خوب است که بدانید که چاپ بک لایت کاغذی از دوام بالایی برخوردار نیست.

نوع جنس دیگری که در چاپ بک لایت استفاده می شود فیلم وینیلی است که وینیل پلیمری بوده و انعطاف بالایی داشته و مقاومت مناسبی نیز در مقابل شرایط محیطی دارد این ماده چسب دار بوده و به آسانی می توان از آن برای ساخت استفاده کرد.

جدا شدن ساده متریال از خصوصیات خوب این نوع می باشد. نوع دیگری از چاپ بک لایت، فیلم های پلی استری است که در میان دو لایه پلکسی گلاس قرار گرفته و حفاظت چاپ افزایش می یابد. استفاده لمینت نیز بر روی چاپ مرسوم است. البته قابل ذکر است که دوام پلی استر نسبت به وینیلی کمتر است.

خوب است که بدانید که همچنان که از تابلو بک لایت می توانید به عنوان یک تابلو تبلیغاتی استفاده کنید از تابلو چلنیوم نیز می توانید برای تبلیغات استفاده کنید و شما با سفارش دادن به تابلوسازی می توانید یک تابلو چلنیوم با کیفیت داشته باشید و از آن برای تبلیغات کار و حرفه خود استفاده کنید.

ویژگی تابلو بک لایت چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *