نکاتی درباره انواع اس ام دی در تابلو سازی

همچنان که مشهود است از جمله مهم ترین مسائل و عوامل در صنعت تابلوسازی و تبلیغاتی، نور  و روشنایی تابلوها می باشد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی از اهمیت بالایی در تبلیغات برخوردار است.

اما نکته ای که مهم است و لازم است که در رابطه با آن صحبت شود این است که تابلو های تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلفی نور پردازی می شود که اکنون یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین آنها لامپ های اس ام دی هستند که به انواع مختلفی تقسیم می شوند. اگر قصد دارید با انواع اس ام دی در تابلو سازی آشنا شوید مناسب است که در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی درباره انواع اس ام دی در تابلو سازی

انواع اس ام دی در تابلو سازی

اس ام دی مخفف عبارت Surface Mounted Device می باشد که معنای آن قطعات نصب سطحی است. در کل لامپ اس ام دی یکی از انواع لامپ های ال ای دی است که به دلیل طول عمر، دوام بالا و منعطف بودن در طراحی از محبوبیت بالایی بین مشتریان برخوردار است که این مورد در صنعت تابلوسازی بسیار مهم است. اما در ادامه انواع اس ام دی در تابلو سازی را برای شما معرفی می کنیم.

نکاتی درباره انواع اس ام دی در تابلو سازی

همه چیز درباره انواع اس ام دی در تابلو سازی

اس ام دی بلوکی در تابلوسازی

اس ام دی بلوکی اولین “انواع اس ام دی در تابلو سازی” است که در این بررسی به آن می‌پردازیم. از جمله پرطرفدارترین اس ام دی ها در حرفه و شغل تابلوسازی می باشد البته این در شکل آن نیز مشهود است که به صورت بلوک ساخته می شود.

به صورت که در ابتدا قالبی از جنس پلاستیک سخت ساخته شده و در آخر اس ام دی ها در درون آن قرار داده می شود و در روی اس ام دی ها محافظی از جنس رزین یا پلاستیک قرار داده می شود.

اس ام دی های بلوکی عموما به دو شکل لنزدار و ساده تولید می شود که نوع لنز دار آن به روز تر است و از شدت نور بالاتری نیز برخوردار است. از عمده کاربرد های اس ام دی های بلوکی در تابلوسازی می توان به ساخت حروف برجسته مانند حروف نئون پلاستیک، حروف استیل، تابلو چلنیوم، حروف فلزی و دیگر موارد اشاره کرد.

البته اس ام دی های بلوکی را می توان در ساخت و تولید تابلوهای تبلیغاتی تدیگر منند تابلوفلکسی فیس و تابلو لایت باکس نیز مورد استفاده قرار داد که مسلما به کارگیری از آنها در ساخت تابلوهای نام برده شده تاثیر بسزایی بر قیمت تابلو خواهد داشت و در اصل باید گفت که سبب افزایش قیمت تابلو ساخته شده می شود.

نکاتی درباره انواع اس ام دی در تابلو سازی

اس ام دی خطی در تابلوسازی

یکی دیگر از انواع اس ام در در تابلوسازی، اس ام دی خطی است. روش ساخت اس ام دی های خطی به این شکل است که اس ام دی ها را روی ورق های آلومینیومی مونتاژ کرده و مبادرت به سیم کشی آنها می کنند.

اس ام دی های خطی عموما به صورت شاخته های یک متری تولید می شود و به فروش می رسد که به صورت کلی در دو نوع لنز دار و ساده موجود است که هر کدام از کاربردهای خاص خود برخوردارند.

اس ام دی خطی ساده

اس ام دی خطی جزو معمول ترین نوع روش ساخت در اس ام دی خطی است که اس ام دی های به کار رفته در آن به صورت ساده روی شاخه آلومینیومی مونتاژ می شود. کاربرد این نوع اس ام دی عموما در ساخت تابلوهای لایت باکس، تابلو فلکسی فیس، تابلو باکس چنلیوم و مواردی مشابه می باشد.

اس ام دی خطی لنز دار

 این نوع از اس ام دی ها نوع جدید و مدرن تر اس ام دی های خطی می باشد و تفاوت آن با نوع معمولی این است که اس ام دی های به کار رفته در شاخه آلومینیوم، مقاوم تر و پر نورتر بوده و روی آن یک پوشش لنز دار برای پخش نور بالاتر قرار داده شده است. از کاربردهای این نوع اس ام دی در تابلوسازی برای ساخت انواع تابلو لایت باکس و فلکسی فیس با ابعاد بزرگ اشاره کرد.

اس ام دی پیکسلی در تابلوسازی

اس ام دی پیکسلی از انواع اس ام دی در تابلو سازی است و بیشترین کاربرد آن مربوط به ساخت تابلوهای پیکسلی و تابلوهای لاسوگاسی که هم اکنون طرفداران زیادی برخوردار است. متداول ترین انواع اس ام دی های پیکسلی عبارتند از اس ام دی پیکسل دایره و اس ام دی پیکسلی مربع که به صورت تک رنگ و تمام رنگ به فروش می رسد.

نکاتی درباره انواع اس ام دی در تابلو سازی

اس ام دی ریسه ای در تابلوسازی

یکی از انواع اس ام دی در تابلو سازی اس ام دی ریسه ای است که صورت ریسه های پلاستیکی تولید می شود شکل تولید آن به این صورت است که ابتدا در اس ام دی ها را روی نوارهای مخصوص نصب و مونتاژ نمده و در آخر توسط دستگاه های مخصوص روکشی از جنس پلاستیک روی آن قرار می دهند.

از کاربردهای اس ام دی ریسه ای در تابلوسازی می توان به مواردی مانند نورپردازی برخی از لایت باکس ها، نورپردازی زمینه تابلو، تزئین تابلوهای تبلیغاتی و غیره اشاره کرد.

در این مقاله در رابطه با اس ام دی های پرکاربرد در تابلوسازی صحبت شد و نکته ای که باید در آخر به آن اشاره کنیم این است که اس ام دی های نام برده شده در رنگ بندی های متفاوتی موجود است که شما می توانید از آنها با توجه به نیازتان در ساخت یک تابلو تبلیغاتی استفاده کنید به این صورت که شما در زمان سفارش تابلو به تابلوسازی مورد نظر می توانید از آنها بخواهید تا با توجه به سلیقه و تجربه اش از این اس ام دی ها استفاده کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *