ماندگاری و طول عمر تابلو چلنیوم چقدر است؟

تابلو چلنیوم یکی از جمله هایی است که به تازگی وارد تابلوسازی شده است و طرفداران زیادی را به طرف خود جلب کرده است. از جمله مزایای مثبتی که این تابلو دارد این است که طول عمر تابلو چلنیوم بالا است.

البته در میان انواع تابلو چلنیوم نیز طول عمر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم، در رابطه با طول عمر تابلو چلنیوم صحبت کنیم. پس با تابلوساز پارسه تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ماندگاری و طول عمر تابلو چلنیوم چقدر است؟

طول عمر تابلو چلنیوم

همانطور که گفته شد، تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلو تبلیغاتی است که به تازگی وارد بازار تابلوسازی شده است و طول عمر تابلو چلنیوم بسیار بالا است و استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد.

تابلو چلنیوم تابلو حروف برجسته است که از چلنیوم و پلکسی گلس ساخته شده است و در مقابل نور خورشید، باد، برف، باران و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است و دچار آسیب هایی مانند زنگ زدگی و رنگ پریدگی نمی شود. طول عمر تابلو چلنیوم به متریال سازنده آن بستگی دارد.

به این صورت که هر چه از ماده اولیه مرغوب تر و با کیفیت برای ساخت این تابلو استفاده شود، طول عمر تابلو بیشتر میشود. از آنجایی که این تابلو اکثر برای تبلیغاتی به کار میرود، اکثر در محیط هایی سر باز و زیر نور مستقیم خورشید و در معرض عوامل طبیعی مانند برف و باران و غیره قرار دارد؛

به همین دلیل لازم است تا تابلو چلنیوم در برابر این عوامل مقاومت کافی داشته باشد که این امر با وجود کیفیت بالای متریال های سازنده آن محقق می شود.

از جمله مواد و لوازم به کار رفته در ساخت تابلو چلنیوم میتوان به رول چلنیوم، پلکسی گلس، پی وی سی، لامپ اس ام دی و منبع تغذیه اشاره کرد، که در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم.

ماندگاری و طول عمر تابلو چلنیوم چقدر است؟

رول چلنیوم

رول چلنیوم یکی از مهم ترین متریال هایی است که برای ساخت تابلو چلنیوم از آن استفاده می شود. رول چلنیوم رد کارخانه ها در برندهای مختلف ساخته می شود. همچنین رول چلنیوم در ضخامت ها و رنگ های متنوع در تابلوسازی تولید می شود که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. و عواملی که بر طوف عمر تابلو چلنیوم تاثیر میگذارد، مواردی مانند نوع برند، آنادایز، ضخامت و رنگ آن می باشد.

آنادایز فرایندی است که در آن تابلو چلنیوم در برابر شرایط جوی مقاوم می شود. در لبه های چلنیوم از نوارهای اسفنجی استفاده می شود. که این نوار از ورود گرد و خاک و آب به داخل حروف برجسته پیشگیری میکند و به سبب افزایش “طول عمر تابلو چلنیوم” می شود.

ماندگاری و طول عمر تابلو چلنیوم چقدر است؟

پلکسی گلس

پلکسی گلس نوعی پلاستیک است که به شیشه شباهت زیادی دارد اما انعطاف پذیری و مقاومت آن در مقایسه با شیشه بیشتر است. از پلکسی گلس در صنایع متفاوتی مانند دکوراسیون و ساختمان سازی استفاده می شود. بیشترین کاربردی که پلکسی گلس دارد در تابلو سازی است و از آن برای ساخت حروف برجسته استفاده می شود.

پلکسی گلس مانند چلنیوم، در کارخانه های مختلفی تولید می شود و کیفیت های متفاوتی دارد. همچنین ضخامت و رنگ های چلنیوم متفاوت است. نوع برند، رنگ و ضخامت در کیفیت پلکسی گلس متفاوت است. هر چه از پلکسی گلس مرغوب تر برای ساخت تابلو استفاده شود، طول عمر تابلو چلنیوم نیز بیشتر می شود.

ماندگاری و طول عمر تابلو چلنیوم چقدر است؟

اس ام دی

از لامپ های اس ام دی در نورپردازی تابلو چلنیوم به کار می رود. این لامپ ها انواع متفاوتی مانند اس ام دی نواری،اس ام دی بلوکی و اس ام دی ریسه ای و غیره دارند، که اس ام دی بلوکی یکی از پرکاربردترین لامپ هایی می باشد که برای نورپردازی استفاده می شود.

لامپ های اس ام دی توسط شرکت های متفاوت در برندهای مختلف تولید می شود که دارای کیفیت های متفاوت و رنگ های مختلفی می باشد. نوع لامپ های اس ام دی بر قیمت و طول عمر تابلو چلنیوم تاثیر می گذارد.

ماندگاری و طول عمر تابلو چلنیوم چقدر است؟

پی وی سی

از دیگر متریال هایی که بر طول عمر تابلو چلنیوم موثر است، پی وی سی می باشد. PVC به عنوان زیرساز تابلو استفاده می شود و لامپ های اس ام دی و حروف برجسته بر روی آن قرار می گیرد. پی وی سی در ضخامت های متفاوتی تولید می شود که عموما از ضخامت های 8 میلی متر و 10 میلی متر برای تابلو سازی استفاده می شود.

منبع تغذیه

وظیفه منبع تغذیه تبدیل برق 220 ولت شهری به 12 ولت است که سبب روشنایی تابلو می شود. استفاده از یک منبع تغذیه مناسب و استاندارد می تواند بر تبدیل برق کنترل داشته باشد و سبب دوام لامپ های اس ام دی و به دنبال آن افزایش طول عمر تابلو چلنیوم شود.

همان گونه که گفته شد، تابلوهای چلنیومی برای تبلیغات استفاده می شوند. یعنی هزینه ای که به ساخت آنها اختصاص داده می شود، برای تبلیغات مصرف شده است؛ در صورتی که عمر تابلو چلنیوم کوتاه باشد، صاحب تابلو بالاجبار مجبور به تعویض تابلو می شود و برای خرید تابلو تازه، باید هزینه ای دیگر را بپردازید که این، اصلا به صرفه نیست.

اما با طولانی بودن عمر تابلو، خریدار می تواند برای مدت طولانی از آن استفاده کند و نیازی به خرید دوباره ندارد. از این رو مناسب است که زمانی که قصد سفارش تابلو را دارید، ابتدا در باره تابلوسازی کاملا تحقیق نمایید تا به شما یک تابلو با کیفیت را تحویل دهد.

البته این نکته نیز وجود دارد که برای خرید یک تابلو با کیفیت شما نیاز است که هزینه بیشتری بپردازید، چرا که ملازم یک تابلو با کیفیت، استفاده از مواد اولیه با کیفیت است و این خود نیاز به پرداخت هزینه بیشتر دارد، در نتیجه شما یک تابلو با کیفیت دارید که می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *