آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم در رشت

یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی که سال های زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرد، تابلوهای چلنیوم است که به تابلوهای حروف برجسته نیز معروف است . امروزه با نور پردازی های متنوعی که توسط ال ای دی در آنها صورت می گیرد، روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم وارد فصل جدیدی شده است.

در نتیجه ما تصمیم گرفتیم که یک مقاله در رابطه با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم را برای شما آماده نماییم تا شما به راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید. پس تا انتهای این مقاله با موضوع روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم همراه با تابلوساز پارسه باشید.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

امروزه هنگام عبور و مرور در معابر همه ما شاهد تابلوهای تبلیغاتی مدرن و با طراحی های خاص و نورپردازی های متنوع هستیم. این تابلوها در سر درب مغازه ها، فروشگاه ها و شرکت ها نصب می شوند تا نام برند تجاری مرتبط با کسب و کار را به عموم مردم معرفی نماید.

ممکن است این گمان کنید که این تابلوها توجه افراد را به خود جلب نمی کند و یک کار بی ثمر است و روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم به درستی اجرا نشده است، اما باید گفت که این تفکر کاملا اشتباه است.

در واقع ما هنگامی به اهمیت تابلو تبلیغاتی پی میبریم که آن تابلو برداشته شود یا تعویض شود. ما به راحتی یک تغییر را در یک تابلو تبلیغاتی که مدام در جلوی چشمان ماست، متوجه می شویم.

این مسئله اهمیت این روش را نشان می دهد. اما در ادامه با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم آشنا می شویم. تابلو چلنیوم از پرفروش ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی حال حاضر می باشد.

به دلیل تنوع، درخشندگی، جذابیت و زیبایی این تابلوها، کسب و کارها برای زیبا سازی نقطه فروش و همچنین تبلیغات ثمره بخش سعی می کنند با صرف کمی هزینه بیشتر به جای تابلو هایی مانند تابلو بنری، تابلو فلکسی، از انواع تابلو حروف برجسته استفاده نمایند.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

طراحی و اجرای حروف برجسته

 

می توان گفت که طراحی و روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم ، ابتدایی ترین کار اندازه برداری است. در این روش تابلوسازی به محل نصب تابلو رفته و بعد از سنجش موقعیت تابلو و قرارگیری آن در زاویه دید مناسب، اقدام به اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع تابلو می کند.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

تعیین قیمت تابلو چلنیوم

در این مرحله با استفاده از برنامه کرل دراو و یا اتوکد حروف برجسته، لوگو، اشکال و هر چیزی که می خواهیم در این تابلو درج شود را طراحی می کنیم. تنظیمات از لحاظ فونت حروف، سایز و ضخامت در این مرحله به کمک نرم افزار طراحی شده، در نهایت قیمت تابلو حروف برجسته توسط نرم افزار مشخص می شود.

سپس با کارفرما بر سر روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ و قیمت تابلو چلنیوم و طرح توافق می کنند و تابلو ساز اقدام به برش حروف برجسته می کند.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

آماده سازی حروف برجسته

حروف برجسته با توجه به روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ و نوع تابلو حروف برجسته و با استفاده از متریال های متفاوت آماده سازی می شود. متریال ها می توانند رول چلنیوم، ورق هایی از جنس اکرلیک و یا پلکسی گلاس، ورق های آهنی یا استیل باشند.

با توجه به نوع متریال برش به سه شکل برش با دست، برش با اره برقی و برش با دستگاه های مختلف لیزر صورت می گیرد. در ادامه به بیان روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم می پردازیم.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

مونتاژ حروف برجسته

حال که قطعات تماما برش خورده است و حروف برجسته آماده شده است، نوبت به مونتاژ حروف در روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ می رسد. در این مرحله تابلوساز لبه چلنیوم را با دقت دور تا دور پلکسی می چسباند، اما اگر این کار توسط دستگاه چلنیوم ساز رخ دهد، همه مراحل خم کاری و ایجاد قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم بر اساس فایل طراحی شده و به صورت کامپیوتری مانند خوراک به دستگاه داده می شود.

دستگاه چلنیوم ساز طبق آن فایل شروع به کار می کند، اما چون این دستگاه تنها برای حروف لاتین طراحی شده است، در طراحی فونت های فارسی دچار مشکل است و نمی تواند مانند دست طرح زیبایی را خلق نماید. قابل به ذکر است که استفاده از این دستگاه ها گاهی موجب ایجاد خط و خش بر روی حروف برجسته می شود.

سپس که حروف و لبه چلنیوم برای چسباندن را آماده سازی نمودید، حروف را با استفاده از آهنربا و چسب های مخصوص به پلکسی گلاس می چسبانیم. در این مرحله می توان گفت که روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ و ساخت حروف به اتمام رسیده است.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

نور پردازی

تمامی حروف برجسته در روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ قابلیت نور پردازی را دارند. در اصل نورپردازی یکی از جلوه های بصری چشم نوازی می باشد که سبب محبوبیت حروف برجسته شده است.

نورپردازی حروف برجسته عموما با استفاده از لامپ های ال ای دی و اس ام دی صورت می گیرد. تفاوت این دو نور پردازی در این است که اس ام دی ها مصرف برق کمتر و درخشندگی بیشتری نسبت به ال ای دی ها دارا می باشند. برای حروف برجسته تابلو لاسوگاسی از لامپ های 12 یا 24 ولتی برای نورپردازی به کار می رود.

حال با توجه به روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ و حروف برجسته لامپ های نورپردازی بر روی پی وی سی به شکل موازی یا بلوکی نصب می شوند و لامپ ها در پشت حروف قرار می گیرند.

برای نور پردازی لبه های حروف برجسته نیز دو حالت پانچی و رینگی وجود دارد. در حالت پانچی لبه ها با استفاده از دستگاه پانچ در فواصل منظم سوراخ می شوند. در حالت رینگی لبه ها با استفاده از دستگاه مخصوص به شکل های مختلف هندسی برش می خورند.

در هر دو حالت نور به شکل زیبایی از لبه های حروف متصاعد می شود و جلوه بصری خاصی را به تابلو می دهد.

آشنایی با روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم

زیر سازی حروف برجسته

در این مرحله از روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم​ نوبت به زیر سازی حروف می رسد. برای زیر سازی حروف برجسته از ورق-های پی وی سی با ضخامت های 8 تا 10 میلی متری استفاده می کنیم.

به این صورت که حروف را بر روی ورق های پی وی سی قرار می دهیم و دور آن را خط کشی کرده و با استفاده از اره برقی دور تا دور آن را می بریم. برای نورپردازی داخل حروف از لامپ های اس ام دی استفاده می کنیم.

در ابتدای مرحله نصب لامپ های اس ام دی، روی سطح پی وی سی را تمیز می کنیم. پشت لامپ های اس ام دی حاوی چسب های محافظ است که آنها را هنگام نصب لامپ ها جدا کرده، پس از جداسازی محافظ، لامپ ها را در فواصل 3 تا 4 سانتی متری در کنار یکدیگر می گذاریم، به گونه ای که تمام سطح پی وی سی به طور کامل پوشانده شود.

رعایت فاصله بین لامپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا که اگر فاصله آنها بیشتر شود سبب به وجود آمدن فضای تاریک و روشن میان حروف می شود که گاهی زیبایی کار را زیر سوال می برد.

در این مراحل حروف آماده پیاده سازی و نصب بر روی سطوح مدنظر می باشد که این سطوح می تواند از جنس کامپوزیت، ترموود یا غیره باشد. تا به اینجا روش ساخت و اجرای تابلو چلنیوم به پایان رسید و شما می توانید در هر مکانی که می خواهید این تابلو را نصب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *