مصرف برق تابلو نئون چقدر است ؟

قبل از اینکه به میزان مصرف برق تابلو نئون بپردازیم، مناسب است که ابتدا با خود تابلو نئون آشنا شویم، تابلو نئون به صورت لوله هایی شیشه ای رنگ است که قطری حدود 10 تا 18 میلی متر دارد و از لحاظ طولی محدودیتی ندارند و بین چند سانتی متر تا چند متر با توجه به سفارش مشتری ساخته می شود و با توجه به اندازه ی تابلو ، مصرف برق تابلو نئون نیز تغییر می کند.

جهت روشن کردن هر متر لوله نئون به ولتاژی بین 3000 تا 5000 نیاز است که باز هم به قطر و طول لوله نئون بستگی دارد. در لوله های مورد استفاده در تابلوسازی به ازای هر 7 متر، یک ترانس 10000 ولت استفاده می شود.

در ادامه بیشتر به موضوع مصرف برق تابلو نئون می پردازیم تا اگر قصد خرید این تابلو را دارید اطلاعات کاملی از آن را در اختیار داشته باشید . همراه تابلوساز پارسه باشید.

مصرف برق تابلو نئون چقدر است ؟

مصرف برق تابلو نئون

در ادامه ی بحث مصرف برق تابلو نئون می توان گفت که برای این که این ولتاژ را به وجود بیاورند، از ترانس های افزاینده استفاده می شود. همچنین کابل مورد استفاده در نئون باید از نوع کابل های خاص و عایق باشد، تا نویز ایجاد ننماید. تابلو نئون در کارگاه های تابلوسازی پس از پلات طرح مورد نظر رو کاغذ، به دست تابلوسازان با استفاده از حرارت شعله گاز و هوا ساخته می شود.

پس از فرم دهی شیشه های نئون مطابق با طرح مورد نظر، مرحله روشنایی نئون کا اصطلاحا الکتروپمپ نام دارد توسط دستگاه وکیوم آغاز می شود، که شامل نصب الکترود و گاز نئون است.

در این مرحله ولتاژ لحظه ای برابر 750 تا 1600 به لوله ها وارد می شود که سبب یونیزه شدن، بخار جیوه، بر قراری جریان برق و در آخر تولید نور دورن شیشه می شود.

در نورپردازی، این قسمت بیشتر تقسیم بندی می شود که شامل روشنایی معمولی خانه، روشنایی جاده ها و بزرگراه ها، علائم نئونی برای تبلیغات تجاری و غیره می باشد. امروزه، در چند سال اخیر، صاحبان مشاغل به تابلوهای LED نئون برای استفاده در مشاغل خود علاقه مند شده اند و این تغییری را در بازار تابلوهای نئون سنتی ایجاد کرده است که تمایل به از دست دادن قسمتی از بازار را دارند.

دلیل واضحی وجود دارد که برخی از افراد ممکن است به علائم نئون LED بیشتر از علائم نئون معمولی علاقه مند شده شوند. تابلوهای LED نئون برای مصرف انرژی خیلی کار آمد هستند.

از لحاظ آماری، یک فوت نور نئون معمولی حدود 20 وات برق در ساعت مصرف می کند. در مقابل، ضخامت و طول یکسان لوله نئون ال ای دی را می توان در مدت زمان مشابه تا 2/1 وات مصرف کرد.

مصرف برق تابلو نئون چقدر است ؟

از برق کشیدن تابلو نئون خوب است یا خیر

تابلو نئون را از برق جدا نکنید، خواه یا ناخواه بهتر است که تابلو نئون همیشه وصل باشد، مگر اینکه بخواهید آن را تمیز کنید یا تعمیر نمایید. با خاموش و روشن کردن زیاد تابلو نئون، احتمالا سبب ساییدگی و پارگی ترانسفورماتور تابلو نئونی می شوید.

نئون یک نوع نورپردازی خیلی کارآمد است. میانگین هزینه کارکردن یک تابلو نئون همانند تابلو چلنیوم در 24 ساعت شبانه روز کمتر از 100 تومان در روز است یا حتی کمتر از هزینه راه اندازی یک چراغ 75 ولتی. و چون این تابلو گرم نمی شود، روشن ماندن آن خطر آتش سوزی را ندارد. تابلو نئون ال ای دی اکثر از تابلو نئون معمولی عمر می کند.

مصرف برق تابلو نئون چقدر است ؟

طول عمر تابلو نئون

طول عمر و مصرف برق تابلو نئون در تابلوهای نئون سنتی حدود 30000 ساعت است. همچنین بهتر است بدانید در تابلوسازی در رشت از تابلو های نئون بیشتر استقبال می‌شود. این کمتر از یک سوم طول عمری است که تابلوهای ال ای دی، قابل استفاده هستند.

به طور متوسط مصرف برق تابلو نئون در تابلوهای ال ای دی نئون از 100000 ساعت دوام می آورند که حدود 11 سال است.

حمل و نقل آنها نیز ایمن تر است، چرا که گرمای زیادی تولید نمی کنند، از سوی دیگر، تابلوهای نئونی معمولی می توانند در حالی که روشن هستند خیلی سریع داغ شوند و همچنین شانس بیشتری برای ایجاد شوک الکتریکی دارند و مصرف برق تابلو نئون بیشتری دارند.

مصرف برق تابلو نئون چقدر است ؟

مقایسه مصرف برق تابلو نئون و تابلو ال ای دی

در ادامه بیشتر به تفاوت برق مصرفی تابلو نئون و تابلو ال ای دی می پردازیم. امروزه با معلوم شدن ویژگی های تابلوهای ال ای دی و دیگر محصولات، اکثر تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر با استفاده از همین لامپ های ال ای دی ساخته شده است. اما خوب است که برای اینکه اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم، مقایسه ای بین مصرف برق تابلو نئون و ال ای دی نیز داشته باشیم.

از جمله مزایای تابلو ال ای دی می توان به این موارد اشاره کرد: دارای تنوع رنگی، طراحی بالا و انعطاف پذیری مناسب، تولید نور بیشتر، ماندگاری بالا، کم مصرف و نسبت به بسیاری از تابلوها مصرف انرژی برق پایین تری دارد، هزینه تعمیر و نگهداری زیادی ندارد، و عدم اتلاف حرارت زیاد.

از جمله مزایای تابلو نئون فکسی می توان به این موارد اشاره کرد:

• زیبایی و مدرن بودن: گفتیم که تابلو نئونی از جمله مدل های قدیمی تابلو و دارای نورپردازی چشمگیری است.

• نصب آسان: این تابلو ها از مزیت نصب آسان در مقایسه به دیگر مدل های تابلو برخوردار می باشد و این سبب می شود این تابلو به سرعت نصب شود.

• طول عمر بالا: از دیگر ویژگی های مثبت تابلو نئون طول عمر بالا است. طول عمر ال ای دی های به کار گرفته در نئون فلکسی ها عموما بین 50 تا 100 هزار ساعت است که در کنار ضد آب بودن این متریال تبلیغاتی مزیت خیلی خوبی به شمار می رود. تابلو های نئون شیشه ای نیز دارای طول عمر بالایی می باشند.

• مصرف برق پایین: مصرف برق در تابلوهای تبلیغاتی از موارد مهمی می باشد که می تواند نقطه قوت و یا نقطه ضعف یک مدل به شمار بیاید. مصرف برق تابلو نئون خیلی پایین است و از تابلوهایی است که سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه می شود و این مورد یکی دیگر از مزیت های این تابلو محصول می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *