حروف برجسته چلنیوم چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

امروزه تابلوهای حروف برجسته چلینوم به دلیل برجستگی حروف و روشنایی در شب محبوبیت بسیاری دارد و همچنین به دلیل تنوع بالا و جذاب بودن، خیلی پرطرفدار است. حروف برجسته چلینوم جدید در مدل ها و سبک های زیر قابل اجرا می باشد. این تابلو ضمن جذاب و زیبا بودن از مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما برخوردار است.

از آنجا که ویژگی اصلی این تابلوها، نورپردازی و برجستگی آن است، در بین همه مردم ایران با نام تابلو با  حروف برجسته چلینوم شناخته می شود.پس در این مقاله با تابلوساز پارسه همراه شوید تا اطلاعاتی کاملی از حروف برجسته چلینوم را در اختیارتان قرار دهیم.

حروف برجسته چلنیوم چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

حروف برجسته چلنیوم

تابلو حروف برجسته چلنیوم عموما با توجه به جنس آن و نوع نورپردازی دسته بندی می شود. این موارد می تواند با هم ترکیب شود که این بسته به موضوع کسب و کار و سلیقه مشتری دارد. البته مناسب است که در این باره نظر متخصصین را نیز جویا شوید. به طور کلی این تابلوها با این مدل ها در تابلوسازی تولید می شوند:

تابلو حروف برجسته چلنیوم ساده ، ساخت حروف برجسته چلنیوم دوبل ، تابلو با حروف برجسته چلنیوم لبه سوئدی ، ساخت حروف برجسته کریستالی ، تابلو حروف برجسته پلاستیکی ، تابلو با حروف برجسته چلنیومپلاستیکی دوبل

، تابلو استیل طلایی با حروف برجسته ، تابلو چلنیوم مغازه با نمای کامپوزیت ، ساخت حروف برجسته به همراه نمای چوب ، تابلو چلنیوم با حروف برجسته چلنیوم نقره ای ، تابلو برجسته با رنگ کوره ای ، تابلو حروف برجسته چلنیوم وکیوم

حروف برجسته چلنیوم چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

چلنیوم چیست

حال که در رابطه با حروف برجسته چلنیوم صحبت می کنیم لازم است که در رابطه با خود چلنیوم نیز اطلاعاتی را کسب کنید. چلنیوم در اصل کلمه بلغاری است که از ترکیب دو کلمه کانال و آلومینیوم تشکیل می شود.

ریشه این دو کلمه لاتین است و در واقع معنی کلمه “حروف برجسته چلنیوم” به معنای کانال آلومینیومی می باشد و به این دلیل که اولین تابلو هایی با  حروف برجسته چلنیوم از جنس آلومینیوم بودند، در ایران به این نام مرسوم شده اند.

امروزه تنوع جنس این تابلو چلنیوم خیلی بالا رفته است و این نامگذاری چندان مناسب به نظر نمی رسد. لازم است بدانید این تابلوها در خارج از ایران به نام های تابلوهای سه بعدی، بیلبورد با حروف برجسته و بیلبورد های ال ای دی هم شناخته می شود.

اکنون فلز هایی مانند برنز، برنج و استیل در رنگ های نقره ای و طلایی و حتی مشتقات پلاستیک در رنگ های مختلف به دسته این تابلوها اضافه شدند و دسته آن به این صورت است:
تابلو چلنیوم طلایی
تابلو چلنیوم نقره ای
تابلو چلنیوم سفید

حروف برجسته چلنیوم چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

تابلو حروف برجسته چلنیوم چیست

حروف چلنیوم برجسته از پلکسی گلاس، لبه آلومینیوم، پی وی سی و اس ام دی تشکیل شده است. طول عمر این حروف به کیفیت و اصالت متریال مصرفی بستگی دارد.

همانطور که امروزه در بازار انواع متنوع جنس ها با انواع قیمت ها موجود است در کار تابلوسازی هم همین رویه وجود دارد. یکی از نکات مهم در سفارش تابلو همین به این صورت است که به فرد یا مجموعه ای سفارش کار داده شود که از لحاظ استفاده مواد اولیه مورد اطمینان باشد.

به طور مثال لبه آلومینیومی که یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده این حروف است، به دلیل قرار گرفتن مقابل آب، گرد و غبار و آفتاب حتما باید از آلیاژ های آلومینیوم ساخته شده باشد، در غیر این صورت بعد از مدت کمی دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود. جنس لبه یا همان برجستگی دور کادر از آلومینیوم برم با ضخامت 3/0 میلیمتر و در رنگ های درون نقره ای و طلایی و مشکی استفاده می شود.

در بازار نمونه های بسیاری از این نوع لبه ها وجود دارد که درصد کمی از آلومینیوم درون آن استفاده شده و آلیاژهای دیگر مانند فلز استفاده شده که پس از مدت اندکی اکسید شده و زنگ میزند و شکل ظاهری تابلو دچار تغییر می شود.

یکی دیگر از مواردی که با کیفیت بودن آن تاثیر زیادی در زیبایی تابلو دارد، پلکسی گلاس است. به این دلیل که نمای روبرو اولین چیزی که مشاهده می شود پلکسی گلاس می باشد. دوم اینکه وظیفه پخش نور را دارد.

 

سوم اینکه به دلیل برخورد مستقیم نور خورشید سریع ترین جزیی هست که دچار رنگ پریدگی می شود و عملا پس از خراب شدن آن تمام تابلو ها استفاده می شود.

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از مشتریان به آن تاکید دارند، مبحث نور پردازی است. در حروف چلنیوم نورپردازی به وسیله تکنولوژی اس ام دی انجام می شود که از جمله جدیدترین تکنولوژی ها در نورپردازی می باشد.

این نوع تکنولوژی به دلیل گرما کمتر، و نور بیشتر و همچنین عمر بالاتر و ضد آب بودن آن جایگزین ال ای دی شده اند. رنگ بندی این نوع نور پردازی طیف بسیار وسیعی دارد.

حروف برجسته چلنیوم چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

طراحی در تابلو چلنیوم

قسمت طراحی تابلو چلنیوم خیلی مهم است. کار طراحی سه بعدی با استفاده از نرم افزارهایی انجام می شود. به همین دلیل می توان آن را قبل از ساخت مشاهده و تایید کرد.

جنس ورق ها در تابلو سازی

تابلو حروف برجسته استیل:

همچنان که گفته شد ورق ها توسط فرایند مخصوصی با ترکیب آهن و کروم و آلومینیوم ذوب شده، خنک و از بین دو نقاره به صورت صاف و صیقلی بیرون می شوند. اکنون رنگ های طلایی آن هم تولید می شود.

به دلیل وجود دستگاه هایی برش پیشرفته و انعطاف پذیر، تنوع بالایی در طراحی پیدا کرده و دست طراحان را برای خلق شکل های متنوع و جذاب باز گذاشته است. این جنس را می توان در لبه و همچنین در سطح کار استفاده کرد. رنگ طلایی پانچ شده آن در ایران خیلی مورد توجه قرار گرفته است و خیلی محبوب است.

تابلو حروف برجسته پلکسی:

حروف برجسته چلنیوم چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارد؟

این مدل از جنس پلاستیک شفاف است به گونه ای که نور از آن عبور می کند. امروزه این محصول در رنگ های متنوع تولید می شود که به دلیل منعطف نبودن، تنها در سطح رویی یا لبه حروف و لوگو قرار میگیرد و با نام تابلو حروف پلکسی در صنعت تابلو سازی معروف است.

تابلو حروف برجسته فلزی:

جنس این تابلو از برنج، آلومینیوم یا فلز های دیگر است. مات بوده و مانند استیل براق و حالت آینه ای ندارد. در تابلو سازی این جنس را با نام تابلو حروف فلزی می شناسند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *