تابلو پیکسلی، تابلویی مدرن برای تبلیغات در رشت

با توجه به پیشرفت روز افزونی که در انواع صنایع وجود دارد، بدیهی است که صنعت تابلوسازی نیز از این پیشرفت مستثنی نیست و همواره در حال پیشرفت است که این پیشرفت را می توانید در تابلوهای متنوعی که در بازار موجود است نیز ببینید. یکی از انواع این تابلوها که تواسته جای خود را در بین مدل های دیگر باز کند، تابلو پیکسلی است.

تابلو پیکسلی، تابلویی مدرن برای تبلیغات

تابلو پیکسلی

از مهم ترین خصوصیات تابلو پیکسلی این است که می تواند بر 16 میلیون پیکسل رنگی ایجاد کند. از آنجایی که تابلو پیکسلی دارای تکنولوژی پیشرفته ای می باشد، می توان افکت، متن، انیمیشن و خیلی از موارد را با رنگ های کامل و زیبایی ایجاد کرد و علاوه بر آن نیز سبب تغییر رنگ و نور شد که باعث پیشرفت در صنعت تابلوسازی نیز شد.

تابلو پیکسلی، تابلویی مدرن برای تبلیغات

همه چیز درباره پیکسل ها

منظور از پیکسل چیست؟

همچنان که می دایند سه رنگ اصلی، قرمز، آبی و زرد وجود دارد که با ترکیب آنها می توان دیگر رنگ ها را نیز ایجاد کرد در تابلو پیکسلی ایجاد کرد. هر رنگ و تصویری که شما می بینید از تجمع این سه رنگ که به آن پیکسل گفته می شود، ساخته شده است.

هر چند رنگ های قرمز، آبی و سبز کاربرد زیادتری در ساخت ال ای دی های پیکسل دارد. می توان در ساخت انواع تابلو چلنیوم، لایت باکس، ال ای دی ثابت و متحرک و خیلی از موارد دیگر از پیکسل استفاده کرد.

پیکسل ها به انواع مربعی، انگشتی، دایره ای و مدل های دیگر بسته بندی می شوند که با بررسی خصوصیت های و ویژگی های آنها می توانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

تابلو پیکسلی، تابلویی مدرن برای تبلیغات

پیکسل دایره ای

اصلی ترین خصوصیت این مدل این است که که شکل فول کالر ارائه می شود. بیشتر آنها با استفاده از کنترل کننده های دیجیتالی تنظیم می شوند. از جلمه ویژگی های قابل توجه پیکسل های دایره ای این است که ضد آب می باشد و قطر آنها حدود 12 میلی متر است.

برای تابلوسازی از این مدل برای سطوحی که از جنس ترموود، ام دی اف، پلکسی می باشند استفاده می شود. جهت مونتاژ این پیکسل ها بر روی تابلو پیکسلی، ابتدا به کمک دستگاه سی ان سی و لیزر سوراخ هایی متناسب با قطر آنها ایجاد می شود.

هر کدام از آنها دارای سیم های کنتاکتور می باشند که لازم است اتصال آنها با دقت کامل انجام شود تا انتشار نور و رنگ به شکل مناسب صورت گیرد. پیکسل های دایره ای در دسته های 50 تایی عرضه می شوند.

خصوصیات پیکسل های مربعی

از دیگر روش های نورپردازی در تابلوسازی، استفاده از پیکسل های مربعی است که این نمونه نیز تمام رنگ می باشد. برای ساخت تابلو ترموود، کامپوزیت، چلنیوم و تابلوهای فلزی به کار گیری پیکسل های مربعی بیشتر رواج دارد.

ماده اولیه در ساخت پیکسل های مربعی نوعی پلی کربنات است. این ماده سبب افزایش مقاومت در برابر نور خورشید و شرایط جوی مختلف را فراهم می کند، به همین خاطر استفاده پیکسل مربعی در تابلوسازی سبب تغییرات رنگ نخواهد شد.

خصوصیات پیکسل های انگشتی

تابلو پیکسلی، تابلویی مدرن برای تبلیغات

این مدل عموما شامل لامپ های ال ای دی با رنگ های قرمز، آبی و سبز است که به صورت تمام رنگ عرضه می شود. بیشتر پیکسل های انگشتی ضد آب و با کمک رزین محافظت می شوند. امکان حرکت، تغییر حروف و افکت های انیمیشنی به کمک این پیکسل ها امکان پذیر می باشد.

یکی از مشکلات بزرگ در این تابلوها این است که امکان تصویر سازی مناسب به خاطر کمبود تعداد پیکسل ها وجود ندارد. هر چند با توجه به مکان ساخت و زیرسازی آن مانند استفاده از کامپوزیت، می توان کیفیت نمایش را در آنها بیشتر کرد.

چیزی که خیلی مهم است این است که هنگام انتخاب این پیکسل ها برای تابلوی تبلیغاتی اطمینان حاصل شود که نصاب تابلو پیکسلی، از تخصص کافی در این باره برخوردار است، به این خاطر که جنس سیم آنها از مس نیست و لازم است که به صورتی نصب شود که هیچ یک از پیکسل ها دچار مشکلاتی از جمله افت ولتاژ نشود و نسوزد. از این رو توصیه می شود که برای هر 25 پیکسل یک سیم نصب شود.

پیکسل انگشتی در تابلوسازی چه کاربردی دارد؟

این نوع پیکسل ها در دو نوع روان و ثابت عرضه می شوند و کاربردهای آنها در ساخت تابلوی تبلیغاتی شامل این موارد می شود:

مدل روان

بدیهی است که با ظهور این تابلوها امکانات آن نسبت به مدل ثابت بیشتر است و تنها تصاویر و افکت ها به شکل متحرک و تمام رنگ نمایش داده می شود. هر چند که قیمت این تابلوها نیز بالاتر است، با این وجود برای استفاده از تمام قابلیت ها، پیکسل های انگشتی گزینه خوبی برای نمایش رنگ می باشد.

مدل ثابت

تابلوهایی که دارای ال ای دی ثابت هستند، تاریخچه بیشتر درمقایسه با مدل های دیگر دارند و استفاده از پیکسل های انگشتی به جای لامپ های ال ای دی ثابت، سبب می شود که فرایند نصب احتیاجی به لحیم کاری و سیم کشی نداشته باشد.

تابلو پیکسلی، تابلویی مدرن برای تبلیغات

استفاده از پیکسل در تلوزیون های شهری

با به وجود آمدن فناوری پیکسل، خیلی از کشورها برای تبلیغات محیطی، ارائه اخبار و نمایش فیلم از تلوزیون های شهری به کار گرفتند.

این فناوری سبب افزایش کیفیت تصویر سازی، ایجاد انیمیشن های متحرک به شکل تمام رنگ شد، به همین خاطر است که امروزه تابلوهای پیکسلی طرفداران فراوانی دارند و برخی از افراد جهت جلب توجه بیشتر از این تابلوها برای تبلیغات استفاده می کنند.

سخن پایانی

“تابلو پیکسلی” نیز مانند تابلو چلنیوم یک تابلو تبلیغاتی محسوب می شود که می توان گفت که از طرفداران خاص خود نیز برخوردار است. در این مقاله ما به شما انواع تابلو پیکسلی را معرفی کردیم که امیدواریم با مطالعه این مقاله به همه آنچه که در رابطه با آن نیاز داشتنید، اطلاعات کسب کرده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *