انواع تابلو دو طرفه

از جمله مواردی که نشان دهنده پیشرفت در صنعت تابلوسازی، ظهور تابلو دو طرفه است. این نوع از تابلوها از جمله تابلوهای محبوب و پرطرفدار می باشند. تابلوهای دو طرفه از زیباترین ابزارهای تبلیغاتی می باشند که در مکان های مختلفی قابلیت نصب را دارند. در ادامه بیشتر با تابلو دو طرفه صحبت خواهیم کرد.

انواع تابلو دو طرفه

تابلو دو طرفه

تابلو دو طرفه از جمله خلاقانه ترین طراحی ها در این صنعت می باشد. پیشینه اصلی تابلو چلنیوم و تابلوهای تبلیغاتی برمی گردد به چند سال قبل در کشور اسپانیا ، اما مدل های اول آن خیلی محدود و ساده به دو رنگ بودند.

پس از اینکه چند سال گذشت و رسیدن این تکنولوژی به  دیگر کشورها، نظاره گر افزایش خلاقیت و تنوع در آن و گسترده کردن آن بوده ایم. تلفیق هنر و علم در هر کسب و کاری سبب پیشرفت آن می شود.

صنعت تابلوسازی هم از این اصل کلی مستثنی نمی باشد و موجود بودن افراد مجرب در این عرصه سبب شده تا ما هر روز نظاره گر ایجاد طرح هایی خاص و زیبا باشیم.

از خصوصیات خاص تابلو دو طرفه این می باشد که این تابلو به صورت دو طرفه نصب می شود و امکان دید از هر دو طرف را دارا است. این خصوصیت در تابلوهای معمولی موجود نیست، چرا که آنها به شکل چسبیده به دیوار نصب می شوند و تنها از روبرو امکان دیدن را دارند.

تابلو دو طرفه را عموما در مکان های عمومی و شلوغ نصب می کنند اما در دیگر مکان ها نیز قابلیت نصب را دارند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. نصب تابلوهای دو طرفه سبب می شود که کسب و کار مورد نظر توسط افرادی زیادتری دیده شود. این تابلوها در طرح های دایره و مربع می شود.

انواع تابلو دو طرفه

انواع تابلو دو طرفه

شرکت های تابلوسازی متفاوتی در کشور به ساخت انواع تابلو تبلیغاتی مانند لایت باکس، تابلو چلنیوم و دو طرفه اقدام می کنند که هر یک از آنها این امکان را دارند که به شما در انتخاب صحیح یاری کنند.

این تابلوها احساس منحصر به فرد بودن و خاص بودن را منتقل می کند. اکنون تابلوی دو طرفه در دو مدل مختلف موجود دارد که جلوتر به آنها اشاره خواهیم کرد:

تابلو دوطرفه فلزی

در ساخت تابلوهای دوطرفه فلزی از انواع فلزات متفاوت مانند الومینیوم به کار گرفته می شود. آلومینیوم دارای قابلیت رنگ پذیری است و پس از ساخت این امکان وجود دارد که آن را به رنگ های مورد نظر در آورد. این مدل از تابلوهای تبلیغاتی در مقایسه به نوع دیگر آن کاربرد بیشتری دارند چرا که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه ­تر هستند.

 

انواع تابلو دو طرفه

تابلو دو طرفه استیل

حال که تا حدودی دانستید که تابلو یونولیت چیست و با روش ساخت آن نیز آَشنا شدید مناسب است که با انواع حروف برجسته یونولیتی نیز آشنا شوید.

مزایای تابلو دوطرفه

تابلو دو طرفه نیز دارای مزایای است که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد:

ضد آب بودن

تابوهای دو طرفه به خاطر نوع ساختاری که دارا هستند کاملا ضد آب می باشند و به اصلا قابلیت نفوذ آب در آنها موجود نیست. این خصوصیت به خاطر واشربندی مستحکم آن می باشد.

در قسمت هایی از کشورها که بارش باران و برف در آنها بسیار است می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از این محصول زیبای تبلیغاتی بهره ببرید. نفوذ نکردن آب به داخل تابلو می تواند کیفیت و عمر آنها را نیز بیشتر کند.

نصب عمود

همچنان که اشاره کردیم یکی از خصوصیت های تابلوی دو طرفه این است که به شکل عمود نصب می شود. این خصوصیت سبب شده تا آنها ظاهری خاص پیدا کنند، چرا که معمولا تابلوهای تبلیغاتی دارای ظاهری یکسان هستند که به صورت چسبان بر روی دیوار نصب می شوند.

نصب عمودی تابلوی دو طرفه زمینه مناسبی جهت جلب توجه مشتریان می باشد. این تابلو به خاطر ظاهر خاص و منحصر به فردی که دارد باید به گونه ای طراحی شود تا به خوبی معرف کسب و کار شما باشد.

انواع تابلو دو طرفه

ضد ضربه

متریالی که در تولید تابلوی دوطرفه به کار می رود عموما از نوع استیل و فلز است. این نوع از فلزات در برابر ضربه مقاومند و هیچ خط و خشی بر روی آن ها به ایجاد نمی شود.

مثالا در تابلوهای نسل گذشته عوامل طبیعی مانند وزش طوفان به تابلو ضرر وارد می کند سبب شکستگی آن می شد، اما تابلوهای دو طرفه کاملا ضد ضربه می باشند و دارای  کیفیت بالایی هستند.

تنوع رنگ و طرح

تنوع در محصول یکی از موارد جذابیت برای خریداران است. تابلوهای دو طرفه در طرح و رنگ متنوع می باشند که این سبب می شود تا بهترین انتخاب بر طبق نوع شغل انجام شود.

قابل حمل

تابلوهای دو طرفه، به خاطر داشتن قلاب به عنوان یک تابلوی قابل حمل نیز دانسته می شود. شما می توانید به آسانی مکان تابلو را عوض کنید و در محل پسند خود نصب نمایید. مثالا در اول صبح می توانید در زمان باز کردن فروشگاه تابلو را بیرون بگذارید و در آخر شب بعد از زمان کار آن را به داخل برگردانید.

دید مستقیم

تابلوهای دو طرفه بعد از نصب دید مستقیمی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این مساله سبب شده که تابلو دو طرفه از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر تابلوها برخوردار شوند.

وزن پایین

تابلو دو طرفه که از جمله خاص ترین محصولات تبلیغاتی است علاوه بر خصوصیات مثبتی که در بالا ذکر شد، دارای وزن بسیار پایینی است و جزو تابلوهای سبک به حساب می آید که این خود حمل و نقل آنها را خیلی راحت تر می کند.

انواع تابلو دو طرفه

ساخت تابلو دو طرفه

حال که تابلو دو طرفه را از جوانب مختلف برسی کردیم وقت آن می رسد که دستور ساخت آن را بگوییم. تابلوهای دو طرفه اکثرا به صورت گرد ساخته می شوند اما اصل این است که صنعت تابلوسازی و  تبلیغات ارتباط مستقیمی با هنر دارد و می توان به شکل دائم از  ایده گرایی و  خلاقیت  در آن استفاد کرد.

مراحل تولید تابلو دو طرفه

فریم این تابلوها از نوع آلومینیوم می باشد. آلومینیوم به جهت خواص و خصوصیت هایی که دارد در کسب و کارها و صنعت های مختلف از جمله تابلوسازی مورد کاربرد قرار می گیرد. آلومینیوم را به دستگاه خاص به صورت گرد و مورد نظر در می آورند.

بعد از آن باید لامپ های اس ام دی خاصی که برای این مدل از تابلوها در نظر گرفته شده است، درون لایت باکس تعبیه شود. متریال اصلی ساخت این تابلو، استیل، فلز و انواع مختلف ورق پلکسی­گلاس است. پیشنهاد می کنیم از ورق های پلکسی گلاس به کار ببرید چرا که به خاطر زیبایی و انعطاف پذیری و شفافیت کاربرد بیشتری دارد.

از این تابلوها می تواند در همه کسب و کارها به کار برد. اگر شما مالک یک مغازه اسباب بازی فروشی، قطعات خودرو ، لوازم آرایش و غیره هستید می توانید از این تابلوهای زیبا استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *