آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته در رشت

می توان گفت که امروزه رایج ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی، انواع تابلو حروف برجسته است که کاربرد بسیاری نیز دارد.

تابلو حروف برجسته به تابلویی گفته می شود که حروف آن دارای یک قسمت لبه و یک قسمت رویه بوده که دلیل لبه دار بودن حروف، این است که تابلو عمق پیدا کرده و اصطلاح برجسته به آن اطلاق می گردد. تفاوت تابلوهای حروف برجسته در جنس همین قسمت های لبه و رویه می باشد.

از مزایای استفاده از این گونه تابلوها می توان به تنوع طرح و رنگ و همچنین قیمت مناسب برای انواع کاربردها اشاره کرد. در ادامه به معرفی هر یک از انواع آنها می پردازیم.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته

انواع تابلو حروف برجسته

رایج ترین تابلو از انواع تابلو حروف برجسته، حروف برجسته پلاستیک است که از گذشته با نام حروف نئون پلاستیک مرسوم بوده، در هر دو بخش لبه و رویه، از طلق های پلکسی گلاس استفاده می شود.

مزیت استفاده از پلاستیک در لبه ها، تابلو و پخش نور علاوه بر روی کار می باشد که این امر در زیبایی این تابلوها تاثیر گذار است. در عین حال پلاستیکی بودن این تابلوها سبب می شود تا مقاومت آن نسبت به دیگر انواع حروف برجسته کمتر باشد.

با این وجود در صورت رعایت اصول اساسی و استاندارد در ساخت این تابلو می توان طول عمر آن را تا حد بسیاری افزایش داد. برای تامین نور این تابلوها از ماژول های اس ام دی استفاده می شود که از لحاظ مقاومت و شدت نور، نسبت به لامپ های نئون، که استفاده از آنها در تابلوهای حروف برجسته منسوخ شده است، کیفیت بیشتری دارد.

ضمن اینکه مصرف برق لامپ های اس ام دی، نسبت به لامپ های نئون، 60 تا 80 درصد کمتر بوده که سبب کاهش هزینه برق مصرفی می شود و مدت زمان کارایی تابلوها را درطول شبانه روز افزایش می دهد.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته

همه چیز در مورد انواع تابلو حروف برجسته

تابلوهای حروف برجسته پلاستیک لبه کنشکاف

برای ساخت این نوع تابلو از انواع حروف برجسته، بعد از برش ورق ها با استفاده از انواع ابزارهای مخصوص حروف ساز، نوعی شکاف یا عمقی مد نظر فرد تابلوسازی در همه حروف و از امتداد لبه تابلو ایجاد می وشد و لبه برش خورده در درون آن قرار خواهد گرفت.

به عبارتی با اعمال این روش بعد از طراحی و تولید حروف برجسته، نمای کلی تابلو به صورتی خواهد شد که حروف برجسته کمی به سمت داخل فیکس می شود.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته

حروف برجسته چلنیوم

می توان گفت که چلنیوم در حال حاضر یک از زیباترین و پرمصرف ترین انواع تابلو است که تنوع رنگ و اندازه آن سبب شده است که استفاده از آن در مقایسه با دیگر انواع تابلو حروف برجسته بیشتر باشد.

تابلو چلنیوم کاملا مشابه حروف برجسته پلاستیک می باشد، با این تفاوت که در بخش های لبه ی این محصولات به جای پلکسی گلس از آلومینیوم استفاده می شود که علاوه بر زیبایی، مقاومت بیشتری به این حروف برجسته می دهد.

از محاسن دیگر لبه چلنیوم، نوار اسفنجی گردگیر آن است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف می شود. علاوه بر این، لبه چلنیوم یک روکش محافظ نایلونی دارد که برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی چلنیوم تا پایان زمان ساخت و نصب حروف، بر روی بخش براق باقی می ماند و در پایان کار به راحتی توسط نصاب قابل جدا شدن است.

حروف برجسته لترمکس

لترمکس در واقع نوع خاصی از چلنیوم است که بر روی لبه محصول، حدود 1 سانتی متر، شکافی تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور ساطع می گردد و جلوه ی زیبایی به این حروف می دهد و زیبایی آن را دو برابر می کند.

حروف برجسته فلزی

در این گونه تابلوها که اکنون، به میزان کمتری استفاده می شود، لبه و رویه هر دو از جنس فلز است که به همین دلیل نوع نورپردازی آنها با دیگر حروف برجسته متفاوت است. در واقع این نوع تابلوها در مکان های کاربرد دارند که در آنها نورپردازی اهمیت زیادی ندارد.

مزیت استفاده از این تابلوها، استحکام و سختی و طول عمر بالای آن است. فلزاتی که در ساخت این تابلوها استفاده می شود شامل مس، گالوانیزه، برنج و استیل است. در انتخاب نوع فلز، مهم ترین موضوع رنگ آن است.

به جز فلز گالوانیزه که رنگ آمیزی آن به صورت دلخواه صورت می گیرد، از استیل به دلیل رنگ نقره ای آن و از مس و برنج به خاطر رنگ طلای آنها استفاده می شود. ناگفته معلوم است که رنگ طلایی مس، متمایل به قرمز است.

استفاده از رنگ های کوره ای برای حروف گالوانیزه، در مواردی که از لحاظ اقتصادی به صرفه است که مقدار حروف از حد خاصی کمتر نباشد. مزیت استفاده از رنگ کوره ای در ساخت حروف برجسته گالوانیزه، افزایش طول عمر تابلو است.

البته ناگفته نماند که برای زیبایی بیشتر گالوانیزه از استروک طلایی و یا نقره ای استفاده می شود. استروک، لایه ای اضافه ای است که بر روی بخش رویه نصب می شود.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته پیکسلی

تابلو حروف برجسته پیکسلی از دیگر انواع تابلو حروف برجسته است که دارای نمایش های افکت نوری هر حرف برجسته از حرف های نصب شده بر روی تابلوها، بوده و به سادگی می توان نوع نمایش این افکت های نوری، پیکسل های آن و همچنین نحوه قرار گیری آنها را تغییر داد.

به طور کلی این نوع پیکسل های موجود در تابلوها قادر به تولید 16 میلیون رنگ بوده و به حالت های مختلفی مانند تابلوهای پیکسلی دایره ای، تابلوهای پیکسلی مربعی، تابلوهای پیکسلی انگشتی و غیره قابل اجرا خواهد بود. تابلوهای حروف برجسته پیکسلی به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین تابلوهای برجسته حال حاضر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *