تابلو تبلیغاتی متحرک

در دنیای پیشرفته امروزی ، تبلیغات فقط وسیله ای برای جذب مشتری به سمت یک محصول خاص نیست بلکه هدف ، ایجاد پیوند طولانی مدت بین مشتری و یک محصول خاص است .

 

در دنیای پیشرفته امروزی ، تبلیغات فقط وسیله ای برای جذب مشتری به سمت یک محصول خاص نیست بلکه هدف ، ایجاد پیوند طولانی مدت بین مشتری و یک محصول خاص است .

تبلیغات فقط هزینه برای پخش تراکت یا ارسال پیام گروهی نیست . تبلیغات باید سرشار از خلاقیت باشد تا بتواند به کسب و کار رونق فوق العاده ای بدهد . تبلیغی که در آن خلاقیت خرج نشود ، توان ایجاد سود در محصولاتش را ندارد .

تابلو تبلیغاتی متحرک چیست؟

در سال های اخیر ، صنعت تابلو سازی در تبلیغ  یک محصول رواج زیادی پیدا کرده‌ که تابلو تبلیغاتی متحرک یکی از انواع این محصولات است که در جهت انجام تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد

و به همین دلیل صاحبان مشاغل مختلف خود از تابلوهای تبلیغاتی  متحرک به جهت گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند که این نوع تابلوها از جذابیت بصری بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در بازار پررقابت امروزی برای جذب مشتری نقش مهمی را ایفا کنند .

تابلو تبلیغاتی متحرک در واقع نوعی دستگاه نمایش استفاده شده در ایستگاه‌های  مترو و راه آهن، در ماشین ها ،ساعت ها و خیلی از دستگاه‌های دیگر است . این تابلو از یک سری شبکه های نورانی تشکیل شده که در یک صفحه قرار داده شده و به وسیله برنامه های کامپیوتری ، تصاویر و نوشته ها روی آن نمایش داده می‌شوند .

 

تابلو تبلیغاتی متحرک

اجزای تشکیل دهنده تابلوهای تبلیغاتی متحرک:

۱- ماژول 

ماژول تابلو روان بلوک های آماده برای ساخت نمایشگرهای ال ای دی می‌باشد . این ماژول ها در تابلوهای ال ای دی یا تلویزیون های شهری کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و نوشته های متحرک را به نمایش در می‌آورند .

در هسته مرکزی تابلوهای متحرک،  یک برد وجود دارد که یک سمتش را مدارهای ارتباطی و قطعات الکترونیکی تشکیل می‌دهند و سمت دیگرش را ال ای دی های نمایشگرماژول ، این ال ای دی ها نمایش اطلاعات مشتری را بر عهده دارند .

ماژول های ال ای دی در مدلهای مختلف  تک رنگ ، سه رنگ ، هفت رنگ ، هشت رنگ و تمام رنگ هستند . در حقیقت هرچه کیفیت مواد به کار رفته در قطعات تشکیل دهنده ماژول بهتر باشد ، ماژول عملکرد بهتری داشته و در نتیجه طول عمر بالاتری خواهد داشت .

ماژول های ال ای دی از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که می‌توان به IC ، برد آدرس دهی ، چیپ ست و قاب پلاستیکی اشاره کرد.

۲- برد کنترل 

برد کنترل همان مادربورد است که وظیفه ارسال اطلاعات در بازه های زمانی مشخصی را به عهده دارد . معمولاً کنترلرهای تابلوهای متحرک به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند.

در نوع آنلاین ،کنترلر از طریق کامپیوتر و یا ویدیو پروسسور به یک منبع پخش خارجی مثل تلویزیون متصل است که مانند یک تلویزیون بزرگ ، تصاویر بر روی تابلو روان نمایش داده‌ می‌شوند ولی در نوع آفلاین اطلاعات به برد کنترلر منتقل می‌شوند و برد کنترل اطلاعات را به صورت مرتب بر روی تابلو نمایش می‌دهد و پس از تمام شدن اطلاعات ، دوباره به حالت اول اطلاعات بر می‌گردد و این چرخه تکرار می‌شود.

۳- ویدیو پروسسور ( ویژه پخش آنلاین )

برای پخش آنلاین بر روی تابلو تبلیغاتی متحرک نیاز به ویدیو پروسسور داریم که وظیفه آن تطبیق ورودی های آنلاین است . ورودی های آنلاین مانند : دوربین ، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال تلویزیون و غیره که دارای ابعاد تصاویر مختلف می باشند . همچنین برخی از ویدیو پروسسورها قابلیت نمایش چندین ورودی تصویر به صورت همزمان یا تصویر در تصویر را نیز دارند .

۴- منبع تغذیه 

تبدیل ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت متناوب AC به ولتاژ مورد نیاز ماژول و کنترلر تابلو تبلیغاتی متحرک از وظایف منبع تغذیه است . معمولاً در تابلو روان از ولتاژ ۵ استفاده می‌شود که در جهت افزایش و دوام طول عمر تابلو بهتر است از ۴/۵ ولت استفاده شود . پس در واقع وظیفه منبع تغذیه این است که ولتاژ متناوب را به ولتاژ مستقیم تبدیل کند .

۵ – فریم

فریم ، کابینت یا قاب تابلو روان است که در واقع نوعی باکس از جنس آلومینیوم یا فلز است که ماژول، منبع تغذیه و برد کنترل جهت محافظت در آن قرار می‌گیرد . از ویژگی‌های فریم تابلو تبلیغاتی متحرک ، ضد آب بودن و همچنین درب مناسب و قفل مناسب و استفاده از ورق ضخیم و رنگ پودری استاتیک می باشد .

 

تابلو تبلیغاتی متحرک

مزایا و معایب تابلو تبلیغاتی متحرک 

* متحرک بودن تابلو باعث جذابیت بصری و در نتیجه جذب بیشتر مشتری می شود .

* رنگ در تبلیغات اهمیت بسیاری در نوع کسب و کار دارد و در ساخت تابلو تبلیغاتی روان بیشتر از رنگهای قرمز، سبز ، سفید و آبی استفاده می‌شود.

* در این نوع تابلو به دلیل استفاده از ماژول های ال ای دی نیاز به استفاده از ولتاژ بالا نیست .

تابلو تبلیغاتی متحرک معمولاً ضد آب بوده و قابل نصب در محیط های باز می‌باشد .
* قابلیت برنامه ریزی به شیوه دلخواه و ایجاد تصاویرگرافیکی و نمایش ویدیویی با رنگ های مورد پسند

* تأثیرگذاری عمیق بر روی بیننده و کمک زیادی به جلب توجه مشتری می‌کند.

ولی باید توجه داشت که واردات بی‌رویه تابلوهای چینی و ماژول های بی کیفیت و ارزان قیمت که دارای هیچ گارانتی و ضمانتی نمی باشند باعث ضعیف شدن این تولیدات می‌شوند و به دلیل نداشتن کیفیت پس از مدتی نورشان کمرنگ شده و رنگشان تیره می‌گردد.

کلام اخر 

از آنجایی که تابلوهای تبلیغاتی متحرک یکی از بهترین ابزار تبلیغات است ، امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی این تابلو ها مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد و در راستای شروع کسب و کار جدید خود از آن بهره مند شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *