تابلوسازی برای سوپرمارکت

همانطور که اطلاع دارید عوامل مختلفی در جذب مشتری و افزایش فروش دخیل هستند که یکی از آنها تابلو سوپرمارکت است که همانند کاربرد آن برای دیگر مشاغل نقش بسزایی دارد. نکته ی مهم این است که هر تابلو​مغازه برای کسب و کارها چنین ویژگی ندارد و هر تابلو مغازه ای نیز قابل استفاده برای مشاغل دیگر نیست به عنوان مثال تابلو سوپرمارکت را نمی توان به عنوان تابلو مغازه ی لباس فروشی استفاده کرد.
هر شغل و حرفه ای بسته به فعالیت و حوزه ی کاری نیازمند طراحی خاص خود از دکوراسیون خارجی گرفته تا دکوراسیون داخلی می باشد که تابلو سازی جزء دکوراسیون خارجی محسوب می گردد.

از جمله مواردی که اهمیت بیش از حد طراحی اصولی تابلو سوپرمارکت را نمایان می سازد می توان به نقش آن به عنوان اولین راه ارتباطی بین شما و مشتری اشاره کرد چرا که اولین موردی است که هر کس با آن مواجه می شود. با ما همراه باشید تا بتوانید طبق نکاتی که در ادامه بیان می کنیم تابلو مغازه ی خود را حرفه ای طراحی کنید.

 

تابلوسازی برای سوپرمارکت

 

نکات طراحی حرفه ای تابلو سوپرمارکت
در این قسمت قصد داریم تا به ارائه ی نکاتی پیرامون طراحی تابلوسازی سوپرمارکت بپردازیم که تمامی صاحبان این مشاغل برای موفقیت خود به آن نیازمندند.

1- متن مختصر و مفید:
متنی که برای تابلوسازی خود استفاده می کنید باید از لحاظ تعداد کلمات از 10 کلمه تجاوز نکند و سعی شود تا در همین تعداد کلمات، برند، فعالیت و مزیت رقابتی خود را توضیح داده باشید تا افراد را مجاب به خرید کند. به عنوان مثال در کنار نام فروشگاه می توانید از عبارت های تخفیف های ویژه و یا امتیازات خاص خرید از سوپرمارکت شما نیز استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطلب: ” تابلوسازی و کاربردهای تابلو مغازه ” و ” تابلو فروشگاه روشی برای جذب مشتری بیشتر ”

 

2- ابعاد:
معمولا سوپرمارکت، حرفه ای است که رفت و آمد و تقاضا همیشه برای آن زیاد است و خواهان زیادی برای آن وجود دارد و چون در غالب موارد از نزدیک نوع فعالیت قابل تشخیص است پس سعی کنید تابلو سوپرمارکت را در ارتفاع بالا و در ابعاد بزرگ قرار دهید تا از دور به خوبی نمایان باشد.

البته توجه داشته باشید که به هر میزان ابعاد تابلو مغازه شما بزرگ تر باشد به همان میزان نیز باید متراژ سوپرمارکت بزرگ باشد به عبارت دیگر، در اذهان عمومی و از لحاظ روانشناختی، رابطه ی مستقیمی بین ابعاد تابلو و متراژ سوپر مارکت شما وجود دارد.

3- رنگ آمیزی:
معمولا رنگ هایی که برای تابلو سوپرمارکت استفاده می شود به دلیل تنوع بالای اجناس متفاوت است اما همه ی آنها در یک المان مشترک هستند: رنگ روشن. تابلوسازی سوپرمارکت باید دارای رنگ روشن و البته خیره کننده باشد به نحوی که به خوبی هر نظری را به خود جلب کند مخصوصا در شب که اوج نمود و زیبایی خود را می تواند به رخ بکشد.

4- نورپردازی:
وقتی به سراغ طراحی تابلو سوپرمارکت می روید قطعا موارد زیادی هست که باید در نظر بگیرید تا به خوبی برند و تیپ کاری خود را مشخص و بولد کنید. پس از اینکه رنگ مناسب و ترکیب رنگ خیره کننده را برای تابلوسازی خود انتخاب کردید فراموش نکنید که نورپردازی حرفه ای می تواند تأثیر آن را چندین برابر سازد.

اگر دقت کرده باشید اکثر سوپرمارکت ها از این مؤلفه آگاهی ندارند و تنها از نور چراغ های خود خیابان استفاده می کنند، غافل از اینکه نورپردازی حرفه ای بر روی کلمات کلیدی موجود در تابلو سوپرمارکت و نمودی که پیدا می کند، محال است چشمان بیننده را مبهوت خود نکند و همین رخداد یعنی برقراری ارتباط اولیه با موفقیت انجام گردیده است.

تابلوسازی برای سوپرمارکت

 

پیشنهاد مطلب: ” تابلو سازی مقرون به صرفه برای تبلیغات موثر ” و ” تابلو کامپوزیت محبوب ترین تابلو تبلیغاتی ”

5- اسم مناسب:
از دیگر نکاتی که امروزه کمتر به چشم می خورد انتخاب اسم مناسب است. متأسفانه افراد از این نکته ی اساسی در تابلو سوپرمارکت خود ( البته دیگر مشاغل هم از این قاعده مستثنی نیستند) غافل هستند که اسم انتخابی باید معنادار باشد و در صورت برند شدن، زیبا نیز باشد.

همچنین انتخاب اسم باید به گونه ای باشد که با شنیدن نام آن، نوع فعالیت و حرفه مشخص گردد. از انتخاب اسم های قدیمی که معنای آن مشخص نیست و تنها به عنوان خاص بودن انتخاب کرده اید بپرهیزید، مشتری باید بتواند با نام سوپرمارکت نیز ارتباط برقرار کند.

6- فونت:
برای تابلو سوپرمارکت حتی نوع و تنوع فونت نوشتاری شما نیز اهمیت دارد. اگر در تابلوسازی خود از فونت های خمیده و پیچیده و یا با طراحی های فانتزی استفاده کنید شاید در نظر شما خاص و بدیع باشد اما نتیجه ای جز دفع مشتری و کاهش فروش نخواهد داشت.

از طرفی اگر مایل هستید تا از فونت های مختلف استفاده کنید سعی کنید بیشتر از دو نوع نباشد تا حوصله ی خواننده را سر نبرد. ضمنا علاوه بر اینکه می توانید ابعاد تابلو سوپرمارکت خود را بزرگ در نظر بگیرید تا از فاصله ی دور نیز خوانایی داشته باشد، می توانید جهت کسب اطمینان بیشتر، از فونت بولد نیز بهره ببرید که شاید کمک به کاهش ابعاد تابلو شما نیز کرده باشد.

7- تصاویر:
از جمله نکاتی که خوشبختانه اکثر صاحبان سوپرمارکت به آن عمل می کنند استفاده از تصاویر به همراه متن در تابلو سوپرمارکت است. اما موردی که می توانید شما برای آن در نظر بگیرید استفاده از عکس های با کیفیت با رنگ شاد است که بستگی زیاد به شرکت انتخابی شما جهت سفارش تابلو مغازه دارد. به هر میزان که کیفیت این عکس بالاتر رود، جذابیت بیشتری خواهد داشت و مشتریان بیشتری را به سمت خود خواهد کشاند ضمن اینکه تأثیرگذاری متن را نیز افزایش خواهد داد.

تابلوسازی برای سوپرمارکت

همانطور که مشاهده نمودید، تابلو سوپرمارکت نیز همانند سایر مشاغل، نیازمند طراحی حرفه ای و اصولی است تا بتواند در رونق کسب و کار به شما کمک کند. اگر می خواهید از سایر رقبای خود جلو افتاده و در این بازار رقابتی پیروز میدان شوید، از هیچ نکته ای غافل نمانید و به تمامی موارد اهمیت دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *