آشنایی با اصطلاحات و لوازم تابلوسازی

اگر شما هم سر و کارتان به تابلوسازی ها افتاده باشد، احتمالا نام اصطلاحات و لوازم تابلوسازی به گوشتان خورده است که معنی و مفهوم آن را نمی دانید. در اینجا با برخی از اصطلاحات و لوازم تابلوسازی آشنا می شوید.

پس با تابلوساز پارسه در این مقاله با موضوع  اصطلاحات و لوازم تابلوسازی همراه شوید تا در کنار یاد گرفتن اصطلاحات تخصصی در حوزه ی تابلو سازی ، بتوانید بهترین تابلو را برای کسب و کار خود پیدا کنید .

آشنایی با اصطلاحات و لوازم تابلوسازی

اصطلاحات و لوازم تابلوسازی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین اصطلاحات و لوازم تابلوسازی در تابلو سازی که مستقیما روی قیمت آن تاثیر دارد ، قطر قلم است. اما در رابطه با قطر قلم و تاثیر آن بر قیمت تابلو چلنیوم و حروف برجسته استیل، نئون پلاستیک و غیره بپردازیم.

قطر قلم عبارت است از فاصله داخلی یک حروف از چپ به راست، بالا و پایین و دیگر زاویه ها. به طور مثال یک الف با یک فونت ساده را در نظر داشته باشید که از سمت چپ به راست این کلمه 10 سانتی متر باشد.

قطر قلم این کلمه 10 سانتی متر است. همین طور یک کلمه با همان فونت اگر از بالا به پایین آن 10 سانتی متر باشد، قطر قلم آن کلمه نیز 10 سانتی متر است.

قطر قلم حروف روی قیمت آن موثر است. بدیهی است که هر چه قطر قلم چلنیوم یا دیگر حروف های برجسته بیشتر باشد، متریال مصرفی نیز افزایش میابد.

اگر برای ساخت یک حروف چلنیوم با قطر 10 سانتی متر، 50 سانت ورق پلکسی گلاس استفاده شود، برای ساخت همان حروف با قطر قلم 20 سانتی متر، ورق پلکسی مصرفی نیز دو برابر می شود. همین خود سبب افزایش قیمت می شود. در ادامه بیشتر با مفهوم قطر قلم آشنا خواهیم شد.

اصطلاح قطر قلم

در ادامه ی بحث اصطلاحات و لوازم تابلوسازی، قطر قلم می توان گفت که مصرف اس ام دی ها نیز برای قطر قلم های متفاوت نیز به همان اندازه افزایش یا کاهش پیدا می کند که همین مصرف اس ام دی ها نیز بر قیمت تابلو چلنیوم تاثیر می گذارد.

به طور مثال حروفی که قطر قلم 20 سانتی متر دارد، قطعا اس ام دی بیشتری مصرف می کند نسبت به حروفی که قطر قلم 10 سانتی متر دارد. و همین باعث استفاده از منبع تغذیه قویتری برای روشنایی حروف چلنیوم نیز می شود.

قطر قلم در مصرف پی وی سی نیز خیلی موثر است همچنان که می دانیم برای روشنایی حروف ساخته شده از اس ای دی استفاده می شود و اس ام دی ها نیاز دارند برای ثابت ماندن روی پی وی سی قرار بگیرند که پی وی سی بیشتری برای حروفی که قطر قلم بیشتری دارد مصرف می شود.

آشنایی با اصطلاحات و لوازم تابلوسازی
قطر قلم برای حروف های برجسته دیگری مانند حروف استیل و حروف فلز از لحاظ مصرف فلز یا مصرف استیل متفاوت است و همانطور که برای ساخت یک حروف چلنیوم با قطر قلم بالا مصرف پلکسی گلاس افزایش میابد، برای ساخت حروف استیل و فلز نیز مقدار مصرف استیل و فلز افزایش میابد .

همین “اصطلاحات و لوازم تابلوسازی” خود سبب افزایش قیمت حروف فلز و حروف استیل می شود. در ساخت یک حروف فلز و حروف استیل نیز می توان از اس ام دی جهت نور پردازی به کار برد.

که این خود برای قطر قلم بالای حروف نیاز به مصرف اس ام دی بیشتر است و هر چه قطر قلم بیشتر باشد تعداد اس ام دی ها نیز بیشتر می شود که نیاز به منبع تغذیه قوی تری می باشد.

به طور مثال برای یک زمینه تابلو با ابعاد بزرگ اگر از حروف چلنیوم ساخته شود مناسب است که برای دید بهتر، متن تابلو بزرگتر باشد، البته با در نظر گرفتن سفارش مشتریان، هر چقدر تابلو بزرگتر باشد قطر قلم جروف نیز افزایش پیدا می کند. همین کار سبب می شود قیمت تابلو افزایش پیدا کند.

احتمالا در هنگام سفارش تابلو به تابلو ساز از شما در رابطه با قطر قلم حروف برجسته سوال پرسیده شده، که منظور از قطر قلم پهنا و درشتی حروف برجسته است که قرار است در تابلو شما نصب شود. که این خود یکی از اصطلاحات و لوازم تابلوسازی به شما می رود.

اصطلاح تابلو سازی اپتیک چیست

یکی دیگر از اصطلاحات و لوازم تابلو سازی اپتیک است. عموما از نور به صورت مستقیم در تابلو تبلیغاتی استفاده نمی شود به عبارت دیگر حروف ساخته و به کار برده شده در تابلو فاقد اس ام دی و یا مهتابی و لامپ برای روشنایی درونی می باشد و عموما در این نوع تابلوسازی منبع روشنایی خارج از محیط و قاب تابلو تامین می شود، که به آن تابلوسازی اپتیک می گویند.

آشنایی با اصطلاحات و لوازم تابلوسازی

تابلو سازی حروف برجسته

تابلو سازی حروف برجسته انواع مختلفی دارد و برای ساخت تابلو تبلیغاتی ابتدا بنا به سلیقه مشتری نمای تابلو تبلیغاتی و سپس حروف برجسته از متریال مورد نظر مشتری ساخته می شود که هر کدام از اصطلاحات و لوازم تابلوسازی محسوب می شود. خب حالا با انواع نمای تابلو سازی و انواع حروف برجسته و اصطلاحات آنها آشنا می شویم:
• نمای کامپوزیت
• نمای ترموود
• نمای سنگ
• نمای پلکسی گلاس

انواع حروف برجسته
• چلنیوم
• آلومینیوم
• استیل
• چوب
• پلاستیک

آشنایی با اصطلاحات و لوازم تابلوسازی

روشهای تابلو سازی حروف های برجسته

حال که با برخی از اصطلاحات و لوازم تابلوسازی آشنا شدید، به روش های تابلو سازی می پردازیم.
تابلوسازی با روش کلاسیک: در این روش تمام فعالیت ها اکثر با دست و ابزارهای ساده انجام می شود عموما دقت و سرعت کار در این روش پایین بود ه و محصولات تولید شده در مقایسه با روش مکانیزه از زیبایی و کیفیت پایین تری برخوردار است.

تابلو سازی با روش مکانیزه: در این روش برای تابلوسازی و ساخت حروف برجسته در تمام مراحل از طراحی برش ایجاد شیار خمکاری حرارت و غیره از دستگاه های متفاوت از قبیل دستگاه cnc دستگاه لیزر برش ورق فلزات دستگاه لیزر برش ورق پلکسی و دستگاه های حروف ساز استفاده می شود. سرعت و دقت بالا در کیفیت و زیبایی محصولات تولید شده از خصوصیات دیگر این کار است.

تابلوسازی نور اندریک چیست

یکی از اصطلاحات و لوازم تابلوسازی ، تابلو سازی نور اندریک است. اگر علاوه بر روشنایی داخلی حروف برجسته روشنایی دیگری که با جاسازی لامپ های ال ای دی در پشت حروف یا همان جایی که قرار است به تابلو بچسبد و با ایجاد فاصله بین حروف برجسته و زمینه تابلو نور پشت کار به زمینه تابیده شده و اصطلاحا نور اندریک گفته می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *