عوامل موثر بر قیمت تابلو مغازه

 

عوامل موثر بر قیمت تابلو مغازه

 

نحوه محاسبه قیمت تابلو مغازه

ساخت و اجرای تابلو مغازه به عنوان تابلو سر درب مغازه و یا تابلو مغازه فروشگاه می تواند یکی از اولین مراحل و اقدامات جهت شروع هر نوع از کسب و کار و تجارتی باشد. اما در اینجا این موضوع مطرح خواهد شد که هزینه ی ساخت و اجرای تابلو مغازه توسط تابلوسازان چگونه تعیین می گردد و چگونه می توانید سفارش تابلو سازی ارزان خود را ثبت کنید.

ممکن است شما نیز از این موضوع مطلع باشید که شیوه ی محاسبه ی قیمت تابلو مغازه همراه با حروف برجسته بر اساس متر محیط حروف تعیین و محاسبه می شود اما جهت بدست آوردن متراژ مورد نظر نیز شیوه های متعددی موجود می باشد.

اجزای تشکیل دهنده حروف برجسته
1) نمای حروف : در انواع تابلوهای حروف برجسته چلنیوم، نمای حروف توسط متریال پلکسی اجرا می شود و این حروف به گونه ای می باشند که توانایی عبور نور از خود را دارند و قابلیت پیاده سازی در رنگ های متفاوتی را دارا می باشند.

اما در تابلو استیل برجسته، به علت عدم عبور نور از درون حروف، نورپردازی از قسمت پشت تابلو به آن انجام می شود تا بتوان یک تابلو نورانی زیبا را در معرض نمایش گذاشت. برای ساخت و اجرای تابلو چلنیوم الماسی نیز از دو لایه از متریال پلکسی با دو رنگ مختلف استفاده می شود.

2) لبه ی حروف : لبه های تشکیل دهنده ی حروف دارای نقش مهمی در تعیین میزان برجستگی حروف هستند، این نوع از لبه ها، دارای جنس چلنیوم یا پلکسی می باشند و به شیوه ی استاندارد و در اندازه های 7 ، 9 و 11 سانتی متر تولید و استفاده می شوند. لبه های حروف چلنیوم نیز از رول های چلنیوم بدست می آیند و قیمت هر رول چلنیوم می تواند با توجه به متراژ آن متغیر باشد.

3) پشت کار تابلو : پشت کار هر نوع تابلوی تبلیغاتی می تواند از متریال هایی از جنس چوب یا PVC تولید شود. روشنایی و نورپردازی این تابلو های مغازه به وسیله ی لامپ های LED و یا SMD انجام می شود. این لامپ ها به گونه ای می باشند که به شکل بلوکی در کنار هم قرار می گیرند و نور مورد نیاز را برای روشنایی و زیبایی بیشتر تابلو فراهم می کنند.

 

عوامل موثر بر قیمت تابلو مغازه

عوامل موثر در تعیین قیمت تابلو مغازه
عوامل متنوعی در شیوه ی قیمت گذاری هر تابلوی تبلیغاتی که به عنوان تابلو سر درب مغازه یا هر نوع تابلو تجاری اجرا می شوند، تاثیرگذار هستند .

جهت بررسی این فاکتورها ممکن است این سوال مطرح شود که چرا یک نوع تابلوی تبلیغاتی که به وسیله ی تابلوسازهای متعدد ساخته می شود با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود ؟پاسخ این سوال به بررسی عوامل متفاوتی نیاز دارد که می توانیم در ادامه در مورد آنها توضیحات لازم را ارائه دهیم.

1)قیمت تابلو مغازه با توجه به نوع حروف برجسته: یکی از شیوه های محاسبه ی قیمت تابلو مغازه می تواند با توجه به نوع حروف برجسته و دستی بودن آن باشد که این شیوه برای متن های طولانی و حروفی که دارای تعداد زیادی هستند و یا برای استفاده به عنوان حروف لاتین می تواند بسیار وقت گیر باشد.

پس در این نوع تابلوها بهترین گزینه جهت محاسبه قیمت می تواند توسط نرم افزارهای متنوع طراحی مانند کورل و بر اساس متر محیط باشد. این نرم افزار به گونه ای است که به آسانی ابعاد فضای نصب شده را بر حسب محیط اندازه می گیرد و قیمت تابلو مغازه را محاسبه و اعلام می کند.

2)قیمت تابلو مغازه با توجه به قطر قلم: یکی از نکات تاثیرگذار بر قیمت تابلو مغازه می تواند قطر قلم مورد نظر باشد. حروف برجسته ای که قابلیت عبور نور را از خود داشته باشد مانند تابلو چلنیوم باید دارای قطر قلم به اندازه ی حداقل 5 سانتی متر باشد تا بتوانیم به وسیله ی آن بخش های مرتبط با لامپ هایی که می توانند نورپردازی تابلو را فراهم کنند در آنها قرار دهیم.

اما در صورتی که قطر قلم مورد نظر از 5 سانتی متر کمتر باشد می توان به وسیله ی روشی مانند دور دادن حروف، اصالت و زیبایی فونت را حفظ کرد و قطر مورد نظر را نیز بدست آورد. قیمت تابلو مغازه چلنیوم و یا هر تابلوی مغازه دیگری در صورتی که قطری به اندازه ی 5 تا 12 سانتی متر داشته باشد، ثابت می باشد ولی اگر این میزان قطر قلم بیشتر از 12 سانتی متر شود، مطمئنا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

3)قیمت تابلو مغازه بر اساس نوع و برند لبه چلنیوم: یکی از ابزارهای مورد نیاز دیگر جهت ساخت تابلو حروف برجسته می تواند به کار بردن لبه چلنیوم باشد، این نوع از لبه از جنس آلومینیوم ساخته می شود و با رول هایی 30 متری و همچنین متراژ های 9،7 و 11 سانتی متر می تواند در رنگ های متفاوتی در بازار به فروش برسند. بهترین برند رول های چلنیوم به وسیله ی شرکت آلوراپید در کشور اسپانیا تولید و عرضه می شوند.

4)قیمت تابلو مغازه بر اساس کیفیت پلکسی گلاس: ابزار دیگری که در تابلو سازی استفاده می شود، پلکسی گلاس می باشد که از جنس پلاستیک و شبیه شیشه است و در رنگ های متنوع و با ضخامت هایی به اندازه ی 1 تا 20 میلی متر به بازار عرضه می شود.

کاربرد ورق پلکسی گلاس مرغوب و با کیفیت بالا دارای اهمیت بسیاری در تابلوسازی می باشد زیرا محصولی است که هم به عنوان نمای اصلی حروف برجسته در معرض نمایش است و هم می تواند تعیین کننده ی کیفیت و استحکام هر نوع از تابلوی تبلیغاتی باشد.

امروزه این گونه از ورق ها به وسیله ی شرکت های متفاوت و با نام های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند اما در حال حاضر، با کیفیت ترین نوع آن SUMIPEX و YEAR LONG می باشند که در کشور تایوان تولید می شوند . استفاده از نوع مرغوب ورق پلکسی در تولید حروف برجسته چلنیوم و همچنین قیمت تابلو مغازه چلنیوم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

5)قیمت تابلو مغازه بر اساس کیفیت نورپردازی: بلوک های SMD می توانند نوع دیگری از ابزارهای مهم و کاربردی جهت ساخت تابلوهای تبلیغاتی باشند.

بلوک های SMD در دو نوع تک رنگ و فول کالر در بازار عرضه می شوند که نوع معمولی آن به دلیل نداشتن قابلیت ضد آب در فضاهای بسته کاربرد دارد اما نوع ضد آب این بلوک ها می تواند در هر محیطی به کار رود. کاربرد لامپ هایی با کیفیت بالا و نوردهی مناسب در محاسبه قیمت تابلو مغازه تاثیرگذار است.

6)قیمت تابلو مغازه بر اساس منبع تغذیه: منبع تغذیه، جهت تبدیل کردن ولتاژ برق شهری به میزان ولت 12 همراه با جریان مصرفی SMD ها کاربرد دارد. منبع تغذیه نیز دارای انواع و برندهای مختلف و قیمت های متنوعی است که استفاده از نوع مرغوب و یا بی کیفیت آن می تواند در تعیین قیمت تابلو مغازه تاثیرگذار باشد.

7)قیمت تابلو مغازه با توجه به ضخامت ورق PVC: این نوع از ورق ها جهت زیر سازی انواع تابلوهای تبلیغاتی کاربرد دارد. این ورق ها به گونه ای است که دارای ضخامتی تقریبی 8 تا 10 میلی متر می باشند. کاربرد ورق PVC با ضخامت 8 میلی‌متر دارای قیمت کمتری در برابر ورق هایی به ضخامت 10 میلی متری می باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت تابلو مغازه

 

شرکت تابلوساز پارسه به عنوان شرکت تابلوسازی معتبر در کشور با دارا بودن نیروهای متخصص و حرفه ای خود در زمینه ی طراحی و اجرای تابلوهای تبلیغاتی می تواند سفارش های ثبت شده ی شما را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *