طراحی تابلو مغازه به سبکی نوین

طراحی تابلو مغازه 

هر چقدر که در طراحی تابلو مغازه دقت کنید و زمان و انرژی بیشتری بگذارید به نتیجه دلخواه خو نزدیک تر خواهید شد. مخاطب قبل از اینکه با کسب و کار ما آشنا شود و ما را ببیند ابتدا تابلوی مغازه و فروشگاه را خواهد دید.

پس اگر بتوانید با طراحی تابلو مغازه به سبکی نوین توجه و رضایت او را جلب کنید گام مثبتی در وفادار کردن آن برداشته اید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو های دیگر مانند تابلو چلنیوم و قیمت تابلو چلنیوم همچنین انواع تابلو مغازه دیگر هم با کارشناسان ما در تابلوپارسه تماس بگیرید.

طراحی تابلو مغازه به سبکی نوین

طراحی تابلو مغازه چگونه است ؟

در این مطلب در خصوص طراحی تابلو مغازه و معرفی چند سبک نوین صحبت خواهیم کرد. در سال های اخیر شاهد تنوع زیادی در صنعت تابلوسازی بوده ایم و تابلوسازانی که دارای خلاقیت و ایده های فراوانی بوده اند دست به تولید مدل های جدیدی از تابلو زده اند. سبک های مختلفی در این زمینه وجود دارد که متناسب با سلایق و کسب و کارهای مختلف است.

طراحی تابلو مغازه و همچنین تابلوهای تبلیغاتی دو بخش مجزا دارد که می توان به حروف و زمینه کار اشاره کرد. حروفی که در ساخت تابلو از آن ها یاد می شود معمولا به صورت حروف برجسته می باشند که در سال های اخیر حروف برجسته چلنیوم رواج زیادی در صنعت تابلوسازی پیدا کرده اند.

این حروف که با چلنیوم , استیل و …. ساخته می شوند دارای زیبایی و جذابیت بالایی هستند و دوام زیادی نیز دارند. نورپردازی حروف برجسته به وسیله لامگ های اس ام دی انجام می شود که جلوه آن را دو صد چندان می کند. دومین بخش از طراحی تابلو مربوط به زمینه کار است. زمینه کار می تواند از متریال مختلفی ساخته شود.

انواع متریالی که برای ساختن زمینه تابلو از آن استفاده می شود کامپوزیت , پی وی سی , چوب ترموود و … است. انتخاب هر کدام از این متریال می تواند جلوه نهایی کار را دگرگون کند و ظاهری متفاوت به آن ببخشد. اگر صاحب یک مغازه لوکس و لاکچری هستید می توانید از چوب ترموود به عنوان زمینه تابلو استفاده کنید.

 

سبک های نوین در طراحی تابلو مغازه 

مینیمال  

مینیمال به معنی سادگی است. تابلوهایی که با این سبک ساخته می شوند به سادگی تمام و محض هستند و توجه به جزئیات می تواند جلوه ای زیباتر به آن بدهد. فونت هایی که برای ساخت حروف برجسته در این سبک استفاده می شود جزو ساده ترین فونت ها محسوب می شوند.

حروف انگلیسی که در سبک مینیمال بکار می روند دارای فاصله ای معقول و در حروف فارسی دارای لبه صاف هستند. نه تنها در طراحی تابلو مغازه بلکه در انواع رسانه ها مانند روزنامه نیز شاهد بکارگیری این سبک در تیتر نویسی و عنوان نویسی هستیم .

در طراحی به سبک مینیمال ویژگی هایی وجود دارد که می توان به زمینه تابلوی ساده اشاره کرد. تابلوهایی که به این سبک ساخته می شوند معمولا از پس زمینه های ساده مانند کامپوزیت استفاده می کنند.

زیرا هنگامی که زمینه کار ساده و بدون آلایش باشد جنبه مینیمال بودن طرح بیشتر به جشم خواهد آمد. کادر بندی ها در این سبک زیاد واضح نیستند و بدون هیچ گونه برجستگی نمایش داده می شوند. رنگ هایی که در این طرح ها استفاده می شوند نیز بسیار ملایم و در طیف سفید تا خاکستری می باشند.

اغلب تابلوهای مینیمال به صورت تک رنگ طراحی می شوند زیرا قصد دارند تا ذهن مخاطب را از هر گونه شلوغی به دور کنند و توجه او را تنها به حروف و پیام تبلیغاتی تابلو جلب کنند. به همین دلیل اغلب آن ها با رنگ طوسی یا سفید طراحی می شوند.

طراحی تابلو مغازه به سبکی نوین

لاس وگاسی 

به جرات می توان تابلوهای لاس وگاسی را نقطه مقابل تابلوهای مینیمال قرار داد. هر چقدر که تابلوی مینیمال دارای سادگی از نظر حروف و زمینه کار است تابلو لاس وگاسی نقطه مقابل آن و دارای رنگ های شاد و نورپردازی تند و تیز است.

نام این تابلو از شهر لاس وگاس آمریکا آمده است. شهری که هیجانات در آن بیداد می کند و در هر نقطه شهر که پا می گذارید با تابلوهایی رنگارنگ و پر از نور و سرزندگی مواجه می شوید.

یکی از اهداف طراحی تابلو مغازه به سبک لاس وگاسی جلب توجه مشتری است زیرا مشتریان عاشق رنگ و نور هستند و به توجه آن ها به سرعت جلب می شود.

اماکنی مانند اسباب بازی فروشی ها , شهر بازی ها و مشاغلی که با طیف سنی کودک و جوان سر و کار دارند گزینه مناسبی برای استفاده از این طرح تابلو هستند.

در حروف تابلوهای لاس وگاس لامپ هایی رشته ای و پر نور قرار داده می شود به همین دلیل در حین طراحی آن ها باید توجه داشته باشیم که قطر حروف باید زیاد باشند تا فضای لازم برای قرار گیری لامپ های بزرگ را داشته باشند.

در حالت عادی و در تابلوهای تبلیغاتی دیگر از لامپ های ال ای دی استفاده می شوند که نیاز به فضای زیادی نخواهند داشت. بکار گیری المان هایی مانند ستاره , فلش  و …. می تواند موجب افزایش جذابیت تابلوهای لاس وگاسی شود.

فانتزی 

در طراحی تابلو مغازه به سبک فانتزی از نورپردازی ها و رنگ های شاد استفاده می شود اغلب تابلوهای فانتزی از نوع حجیم هستند که تماشای آن ها می تواند شور و هیجان در دل مخاطب به وجود بیاورد.

تابلوهای فانتزی معمولا به وسیله قالب های مخصوص طراحی می شوند که شما می توانید از حروف فارسی و انگلیسی به طور همزمان بر روی آن ها استفاده کنید.

استفاده از تابلوهای فانتزی برای بسیاری از کسب و کارها مناسب هستند و می توانند تمام رده های سنی را به خود جذب کنند. این سبک از تابلو سازی که چند سال است در صنعت تابلوسازی به جایگاه خوبی رسیده است می تواند به عنوان یک ابزار رقابتی نیز در نظر گرفته شود

فروشگاه ها و مغازه هایی که از تابلوهای فانتزی برای معرفی خود به مشتریان استفاده می کنند به سرعت نسبت به رقبا متمایز می شوند و توجهات زیادی را به خود جلب می کنند.

طراحی تابلو مغازه به سبکی نوین

سنتی  

طراحی تابلو مغازه به سبک سنتی برای مشاغلی مناسب هستند که با این حال و هوا سر وکار دارند. به طور مثال تصور کنید که صاحب یک رستوران سنتی هستید . بهترین طرح برای تابلوی آن می تواند یک طرح سنتی با استفاده از حروف و فونت های زیبای نستعلیق و شکسته باشد.

اغلب رستوران های سنتی از متریالی به نام چوب ترموود و یا آجر به عنوان زمینه کار تابلو استفاده می کنند. برخی دیگر از آن ها نیز حروف تابلو را به طور مستقیم بر روی دیوار آجری رستوران نصب می کنند.  ترکیب آجر و کاشی های سنتی در طراحی این نوع از تابلوها نیز می تواند جلوه ای زیبا و چشم نواز را به وجود آورد.

برخی از افراد تصور می کنند که با پیشرفت تکنولوژی تمام آثار سنتی در سطح شهر از بین می رود و دیگر نمی توانند از طرح های مدرن و سنتی استفاده کنند.

در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است زیرا طرح های سنتی حس نوستالژیک مردم را بیدار می کند و احساس بسیار نابی را به آن ها منتقل خواهد کرد. طراحی تابلو مغازه به سبک سنتی حس صمیمیت و خاطره سازی را بین شما و مشتریان تان به وجود خواهد آورد که نتیجه آن می تواند رونق کسب و کار شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *