تابلو در رشت

رقابت تنگاتنگ باعث شده است صاحبین مشاغل برای بیشتر و بهتر دیده شدن دست به تبلیغات گسترده ای نسبت به گذشته بزنند . راه های تبلیغاتی زیادی برای معرفی برند یا نوع کسب وکار و نحوه خدمات دهی وجود دارد ، اما اینکه کدام راه تبلیغاتی را برگزینیم همه به شناسایی رفتار بازار و به خصوص مشتریان بستگی دارد .

به طور کل برای فروش بیشتر و خدمات دهی برتر مشتری حرف اول و آخر است و همه صاحبین مشاغل سعی بر این دارند که مشتریان قدیمی را حفظ کرده و بتوانند مشتریان جدیدتری بیابند . با وجود تورم ، برای اینکه بتوانید مشتریان قدیمی خودتان را از دست ندهید و مشتریان جدیدی کسب کنید نیاز به رصد دائم رفتار بازار و مشتریان دارید تا بتوانید از روش های تبلیغاتی موثرتری بهره ببرید . روش های تبلیغاتی زیادی برای معرفی برند و محصولات وجود دارد که یکی از این روش ها ساخت تابلو تبلیغاتی است .

تابلوسازی به شیوه های مختلفی صورت می گیرد و تابلوها  به صورت تابلو سر درب مغازه و یا تابلو فروشگاه به عنوان تابلو سر درب در بالای مغازه یا فروشگاه نصب می شود و همچون شناسنامه ای به کسب و کار شما هویت می بخشد .

داشتن تابلو تبلیغاتی به قدری حائز اهمیت است که هر مغازه یا فروشگاه بدون تابلو همانند خانه بدون پلاک و مشخصات می ماند و این تابلو است که به رهگذران می گوید شما در داخل مغازه خود چه کالاهایی را می فروشید یا چه خدماتی ارائه می دهید.

تابلو در رشت
تابلو در رشت

انواع تابلو تبلیغاتی

انواعی از تابلو تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر می باشد:

1) تابلو چنلیوم

این تابلو به عنوان تبلیغات مدرن در سر درب مغازه به نمایش در می آید و زیبایی خارق العاده و خیره کننده ای دارد و محال است رهگذارن به آن توجهی نداشته باشند . در حال حاضر تابلو چنلیوم یکی از پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی می باشد که بر اساس حروف برجسته ساخته می شود و نوردهی زیبا و فوق العاده ای از خود ساطع می نماید.

نحوه اصابت نور تابلو چنلیوم با چشم به دلیل ایجاد برش های بر روی پلکسی هنگام ساخت این تابلو سبب شده است که تابلو چنلیوم با نام های متفاوتی همچون تابلو چنلیوم ساده ، تابلو چنلیوم دوبل ، تابلو چنلیوم طلایی ، تابلو چنلیوم الماسی ، تابلو چنلیوم ستاره ای و تابلو چنلیوم کریستالی نامگذاری شود که قیمت تابلو چنلیوم براساس نوع و نحوه نورپردازی متغیر است .

تابلو در رشت
تابلو در رشت

2) تابلو استیل

تابلو استیل نیز یکی از زیباترین و براق ترین تابلوهای تبلیغاتی است که بر اساس حروف استیل و توسط ورق پلکسی گلاس ساخته می شود . استیل به دلیل داشتن مقاومت بالا مورد توجه عموم است اما استیل نمی تواند نور را از خود عبور دهد و هنگام تابلو سازی به روش استیل برای نوردهی حروف برجسته از قسمت پشت حروف به آن نور می تابانند که پس از نصب حروف بر روی ورق پلکسی گلاس نور به صورت سایه و از زیر حروف برجسته به چشم برخورد می نماید .

تابلو استیل هم با به صورت ترکیبی و با استفاده از ورق های متفاوتی ساخته می شود برای همین هم با نام هایی همچون تابلو استیل طلایی یا نقره ای براق ، تابلو استیل طلایی یا نقره ای خش دار ، تابلو استیل با حروف برجسته دودی ، تابلو استیل با حروف برجسته مسی ، تابلو استیل نوراندریک ، تابلو استیل با پلکسی مات ، تابلو پلاستیل که ترکیبی از استیل و پلاستیک است  را می توان نام برد .

تابلو در رشت
تابلو در رشت

3) تابلو نئون پلاستیک یا لبه پلاستیک

این تابلو های تبلیغاتی نیز بر مبنای حروف برجسته طرح ریزی می شود با این تفاوت  که برای ساخت حروف برجسته از لبه چنلیوم استفاده نمی شود بلکه حروف توسط پلاستیک ساخته می شود و می توان از هر متریالی برای زیرسازی حروف استفاده کرد . این تابلو برای مکانی مناسب است که نوردهی حروف برایتان زیاد حائز اهمیت نباشد . قیمت تابلو نئون پلاستیک نسبت به قیمت تابلو چنلیوم مقرون به صرفه تر است.

تابلو در رشت
تابلو در رشت

4) تابلو فلزی

فلز نمی تواند نور را از خود عبور دهد بنابراین از تابلو فلزی زمانی استفاده می شود که نوردهی حائز اهمیت نباشد البته برای نصب تابلو فلزی بر روی سطح از پایه هایی استفاده می شود که این پایه ها به سطح پیچ می شوند و برای قرار دادن لامپ های ال ای دی بر روی پایه ، ها فاصله ای در نظر گرفته می شود که می توانید در آن قسمت لامپ هایی تعبیه نموده و برای تابلو نور فراهم کنید اما اگر قصد بهره بردن از نور را ندارید می توانید از حروف فلزی نر و ماده استفاده نمایید تا حروف به طور کامل بر روی سطح قرار بگیرد .

5) تابلوهای رینگی

در تابلوسازی به راحتی می توان از حروف ترکیبی استفاده نمود که تابلوهای رینگی نمونه ای از ترکیب حروف پلاستیک و فلز هستند . در ساخت این تابلوی تبلیغاتی از حروف فلز استفاده  می شود اما یک لایه پلاستیک نیز در زیر حروف به کار برده می شود که با ایجاد این لایه یک فضا برای عبور نور فراهم می شود علاوه بر آن می توانید از زیر حروف هم نوردهی داشته باشید و یا از حالت نرو مادگی بهره ببرید تا فاصله زیر حروف هم پوشش داده شده و نور از قسمت زیرین حروف هم تابیده شود .

6) تابلوهای ال ای دی یا تابلو روان

این تابلو های تبلیغاتی مدرن نمایشگرهای دیجیتالی هستند که قطعات تشکیل دهنده آنها ماژول ها ، برد کنترل ، منبع تغذیه و قاب می باشد که تابلو ال ای دی به دو صورت تابلو ال ای دی روان و تابلو ال ای دی ثابت به صورت تک رنگ ، سه رنگ ، هفت رنگ و فول کالر قابل پیاده سازی است .

تابلو در رشت
تابلو در رشت

7) تابلو فلکسی

تابلو فلکس یا تابلو فلکسی فیس به چند شکل مکعبی ، ریلی ، سپری و اسکلت فلزی قابل اجراست . این تابلو ها صفحه های انعطاف پذیر دارند و دارای روکش ابریشمی با پوشش کوتینگ هستند و همین امر سبب مقاوم بودن آن در برابر شرایط محیطی می باشد . قیمت تابلو فلکسی بسیار مقرون به صرفه است و برای روشنایی آن از لامپ های فلورسنت و یا مهتابی استفاده می شود .

تابلو در رشت
تابلو در رشت

تابلو فلکسی به دو روش قابل پیاده سازی است که عبارتند از :

1- تابلو فلکسی بدون نور : این تابلو از نظر چاپ ، جنس و رنگ دارای کیفیت بالایی است و بر روی شاسی آهنی و قاب ورق گالوانیزه سوار می شود و برای نوردهی تابلو در بالای آن  محل هایی جهت نصب پرژکتور وجود دارد که می توان از این طریق نور تابلو را تامین کرد

2- تابلو فلکس با نوردهی از قسمت پشت تابلو : دراین روش از ساخت تابلو تبلیغاتی از پوشش فلکس استفاده می شود اما قاب آن دارای عمق بیشتری است که می توان لامپ های مهتابی یا ال ای دی را در آن قسمت تعبیه نمود .

8) تابلو لایت باکس

تابلوهای لایت باکس که به عنوان تابلوهای فضای بسته نیز یاد می شوند ، جعبه های نورانی هستند که معمولا از جنس پلاستیک ، چوب یا آلومینیوم می باشد و عکس و پوستری که به عنوان تبلیغات در داخل این جعبه گنجانده می شود براحتی قابل تغییر است و برای نورپردازی آن معمولا از پشت تابلو استفاده می شود . گاهی می توان با حذف قاب و استفاده از روکش آلومینیوم و شیشه به جای طلق یک تابلوی بک لایت بسیار زیبا و خاص تولید نمود .

تابلو در رشت
تابلو در رشت

9)  بنر

بنر یک تابلوی تبلیغاتی بسیار ساده و فارغ از دغدغه های نورپردازی و حروف برجسته است که به طور کلی شامل سه بخش اسکلت فلزی ، بنر و پرژکتورمی باشد . امروزه چاپ بنر توسط دستگاه ها در طرح ها ،  رنگ ها ، اشکال و کیفیت های متفاوتی انجام می شود .

10) تابلوهای کوچک و راهنمای حکی

این تابلوها نیز هم در فضاهای بسته و هم در فضای شهری کاربرد دارد و برای راهنمایی عموم مردم استفاده می شود . این تابلوها بر روی دیوار نصب می شوند و مخاطبان را راهنمایی می کنند . این تابلوها حاوی یک شیشه و یک زمینه و قاب از جنس پلکسی گلاس است که برای قرار دهی متون در آن استفاده می شود . به این تابلوها از چهار وجه هم نور تابیده می شود و زیبایی خارق العاده ای را به آن می بخشد .

11) تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت این روزها مورد توجه بیشتری قرار گرفته است . استفاده از ورق کامپوزیت به عنوان زمینه ساز برای تمام حروف برجسته بسیار مرسوم شده است و علاوه بر آن افراد نمای کامپوزیت تابلوی تبلیغاتی مغازه خود را با دیواره های بیرونی و سایر قسمت های دکوراسیون بیرونی فروشگاه و مغازه مزین می نمایند و براق بودن ورق کامپوزیت و عدم غبارگیری و آلودگی آن از ویژگی های بارز این متریال برای ساخت انواع تابلو حروف برجسته با زیرساز ورق کامپوزیت می باشد .

برای سفارش انواع تابلو تبلیغاتی با تابلوسازی پارسه در ارتباط باشید. ما با سالها تحربه و استفاده از مرغوبترین متریال همراه شما خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *