تابلو حروف برجسته پلاستیک در رشت

تابلو حروف پلاستیک

تابلو حروف پلاستیک که یکی از انواع تابلو های حروف برجسته است گاها با تابلو چنلیوم اشتباه گرفته می شود شاید در ظاهر تفاوت بسیاری بین این دو تابلو وجود نداشته باشد اما تابلو حروف برجسته پلاستیک تفاوت های عمده ای در ساختار با تابلو چنلیوم دارد . ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا ساختار تابلو حروف پلاستیک را شرح دهیم.

تابلو حروف برجسته پلاستیک در رشت
تابلو حروف برجسته پلاستیک در رشت

تفاوت عمده تابلو چنلیوم و حروف پلاستیک در چیست؟

تفاوت تابلو چنلیوم و حروف برجسته پلاستیک به صورت کلی در قاب آنها می باشد. قاب تابلو چنلیوم از پلکسی تخت برش خورده است و نوار چنلیوم که اصطلاحا لبه چنلیوم به آن می گویند دور آن پیچیده می شود. اما در ساخت تابلو های حروف پلاستیک ، لبه نیز از جنس پلکسی است.

پلکسی به صورت نوار های ۷ تا ۹ سانتی برش می خورد. سپس پلکسی بوسیله حرارتی که با شعله (سرپیکی )گاز به آن داده می شود نرم میشود . پس از نرم شدن به دور پلکسی برش خورده حروف چرخانده و با چسب فوری (۱-۲-۳)  چسبانده می شود.

ساخت چنلیوم سخت تر است یا حروف پلاستیک؟

مراحل ساخت تابلو حروف پلاستیک کمی سخت تر از چنلیوم است. چرا که جنس نوار چنلیوم نرم و انعطاف پذیر است اما لبه های جنس پلکسی خشک و سخت است. نرم کردن پلکسی کمی سخت تر است.

سیستم روشنایی تابلو برجسته حروف پلاستیک چگونه است؟

صفحه نورانی از جنس  PVC که روی آن SMD  بلوکی چسبانده می شود تابلو حروف پلاستیک را هم به مانند اغلب تابلو های حروف برجسته روی کامپوزیت (ورقی با روکش آلومینیوم) ترمووود و … نصب می کنند . این تابلو ها امروزه جای خود را به خوبی باز کرده و می توان گفت بطور کلی جای تابلو فلکس های چاپی را گرفته اند.

تابلو حرف برجسته پلاستیک در رشت
تابلو حرف برجسته پلاستیک در رشت

تفاوت ظاهری تابلو پلاستیک با تابلو چنلیوم در چیست؟

تفاوت این تابلو ها در لبه ی آن هاست. لبه تابلو پلاستیک می تواند نور را از خود بیرون دهد و می تواند به رنگ پلکسی حروف برش خورده آن باشد و یا هر رنگ دیگری که پلکسی اش موجود باشد. اما تابلو چنلیوم به دلیل اینکه کلا جنس لبه اش از آلومینیوم است رنگش بطور کلی با پلکسی حروفش متفاوت است .

در چنلیوم های معمولی نور از لبه بیرون نمیزند. از تابلو پلاستیک برای اجرای لوگو و حروف اسم مغازه ها جهت تابلو سر درب مغازه ها  ، تابلو های غرفه های نمایشگاهی حتی در طراحی دکوراسیون داخلی شرکت ها استفاده می شود.

تابلو حرف برجسته پلاستیک در رشت
تابلو حرف برجسته پلاستیک در رشت

سیستم نور دهی تابلو پلاستیک

برای روشنایی تابلو مانند اغلب تابلو های حروف برجسته از SMD  و LED  استفاده می شود که روی یک صفحه از جنس PVC چسبانده می شود بعد از ساخت قاب رویی تابلو پلاستیک نوبت به ساخت صفحه نورانی زیر قاب می شود.

این صفحه  از جنس PVC است که درست مطابق حروف ساخته شده برش می خورد . بعد از برش SMD های بلوکی را روی سطح آن طوری کنار هم میچینند و میچسبانند که ازکلماتی که حروفشان به هم پیوسته هستند یک سیم و از نقطه ها و حروف منفصل هم ، هر کدام یک سیم از پشت صفحه PVC  بیرون می آید .

این سیم ها باید همه با هم سری شوند این کار بدلیل زیبایی بیشتر تابلو  و دیده نشدن سیم ها معمولا پشت کامپوزیت انجام میشود تا سیم ها از روبرو دیده نشوند. بعد از سری شدن سیم های SMD بلوکی دو رشته سیم مثبت و منفی وارد ترانس می شود. بهتر است  قبل از تهیه ترانس برای تابلو مقدار آمپر مورد نیاز تابلو را در نظر گرفته شود.

طریقه نصب تابلو پلاستیک:

این تابلو را معمولا روی کامپوزیت و یا ترمووود نصب می کنند. برای اینکار ابتدا PVC های پشت تابلو را باز کرده سپس هر کدام را کنار حروف و کلماتی که لازم است, روی سطح کامپوزیت نصب می کنند. بعد از آن سیم های SMD را از پشت PVC خارج کرده و همان محل را روی کامپوزیت با دریل سوراخ می کنند تا سیم طوری به پشت کامپوزیت هدایت شود که از روبرو دیده نشود.

بعد از نصب تمام صفحات نورانی (PVC) تابلو و سری کردن سیم های SMD در پشت کامپوزیت نوبت به نصب قاب ساخته شده از پلکسی و نوار چنلیوم (لبه چنلیوم) روی صفحه نورانی (PVC) می رسد . این قاب های حروف منتاژ شده وزن بسیار کمی دارند و میتوان آن ها را بوسیله چند پیچ خودکار یک سانتی روی صفحه نورانی نصب نمود.

تابلو حرف برجسته پلاستیک در رشت
تابلو حرف برجسته پلاستیک در رشت

تابلو پلاستیک مناسب چه مشاغلی است؟

تابلو حروف پلاستیک در سالن های زیبایی، مزون های مختلف، فروشگاه های گوناگون. مغازه های کودک و سیسمونی. پاساژ ها. آکادمی ها. سالن ماساژ و اسپا. خدمات درمانی. باشگاه های ورزشی. موسسه های مالی. املاک. شهر بازی ها و … مورد استفاده قرار میکیرد.

ویژگی های تابلو حروف پلاستیک

از میان انواع حروف برجسته مورد استفاده در تابلوهای تبلیغاتی، تا‌بلو‌ پلاستیک حروف دو ویژگی منحصر به فرد و متفاوت دارد:

  • تابلوی حروف پلاستیکی از سه طرف تابلو قابلیت روشن شدن و نورپردازی دارد. در حالی که در سایر حروف یا جلو تابلو دارای روشنایی است و یا پشت حروف.
  • تا‌بلو‌ پلاستیک در ابعاد بزرگ مقاومت و استحکام زیادی نسبت به حروف چنلیوم یا لبه سوئدی دارد.
تابلو حروف برجسته پلاستیک در رشت
تابلو حروف برجسته پلاستیک در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *