تابلو وکیوم چیست و چگونه ساخته می شود؟

اگر شما هم فقط نام تابلو وکیوم را شنیده اید و با آن آشنایی ندارید، خوب است که بدانید که تابلو وکیوم چیست . در واقع تابلو وکیوم به به حروف برجسته سه بعدی گفته می شود و از جمله جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی است و تابلو وکیوم در بین تابلوهای تبلیغاتی دیگر مانند تابلو چلنیوم، کامپوزیت، ترموود، فلکسی، روان و تابلو لایت باکس به دلیل سه بعدی بودن دارای زیبایی بیشتری می باشد و با این تابلو ها رقابت می کند. پس با تابلو ساز تهران تا آخر این مقاله با موضوع تابلو وکیوم چیست همراه شوید.

تابلو وکیوم چیست

تابلو وکیوم چیست و چگونه ساخته می شود؟
تابلو وکیوم چیست و چگونه ساخته می شود؟

در پاسخ به سوال تابلو وکیوم چیست می توان گفت که این تابلوها به تازگی وارد بازار شده اند و خیلی مدرن هستند و برای ساخت آن از حروف های برجسته استفاده می کنند.

حال که تا حدودی متوجه شدید که تابلو وکیوم چیست، مناسب است که در ادامه با روش ساخت آن آشنا شوید.

بعد از اینکه متوجه شدید که تابلو وکیوم چیست، در رابطه با طریقه ساخت این تابلو، باید گفت که تابلو سه بعدی وکیوم به وسیله دستگاه تمام اتوماتیک و از راه حرارت دادن پلکسی گلس ساخته می شود، به گونه ای که بعد از طراحی حروف، به وسیله دستگاه برش لیزری، الگوی کار برش داده می شود و بر روی دستگاه وکیوم قرار می گیرد.

در مرحله بعد در ورق های پلکسی گلس قرار می گیرند و حرارت داده می شوند و در نهایت ورق های حرارت دیده ساکشن می شود و شکل قالب را به خود می گیرد.

تابلوسازی با تابلوهای وکیوم در مقایسه با دیگر تابلوها متفاوت است و امکان دارد که از شما وقت زیادی را بگیرد.

حال که دانستید که “تابلو وکیوم چیست” و چگونه ساخته می شود، مناسب است که با انواع تابلو چلنیوم وکیومی نیز آشنا شوید، زیرا تابلوهای وکیوم نیز انواع متفاوتی دارند که درا دامه برای شما شرح می دهیم:

تابلو وکیوم ساده

همچنان که جلوتر هم گفته شد حروف ساخته شده در تابلو وکیوم از ورق های پلکسی گلاس هستند و فرم دهی آنها با حرارت انجام می شود، در مرحله آخر حروف در اشکال سه بعدی تکمیل می شوند. این روش به عنوان وکیوم ساده شناخته می شود. قابلیت نور پردازی و استفاده در همه مشاغل از ویژگی های این تابلو محسوب می شود.

تابلو وکیوم استیل

تابلوهای وکیوم از جمله آن دسته از تابلو هایی به شمار می رود که می توانند به صورت ترکیبی با دیگر متریال تولید شوند، به همین دلیل زیبایی آنها خیلی بیشتر از تابلوهای وکیوم ساده است. یکی از این متریال ها، استیل است. استیل نه تنها در صنایعی مانند تابلوسازی بلکه در اغلب صنایع مانند ساختمان سازی، خودرو سازی و غیره نیز به کار می رود و به دلیل دوام و استحکام بالایی که دارد خیلی محبوب است. تابلوهای وکیوم استیل در مدل های خیلی متنوعی تولید می شوند و جلوه ای مدرن و چشم نواز دارند. عموما در تابلو سازی به تابلوهای وکیوم استیل، تابلو استیل رینگی گفته می شود.

تابلو وکیوم فلزی

روش تولید تابلوهای وکیوم فلزی دقیقا مانند تابلو استیل است. اما با این تفاوت که به جای استیل از فلز استفاده می شود. به طور کلی تابلوهای فلزی از تنوع زیادی برخوردار است. زیرا فلز قابلیت رنگ پذیری دارد و می توان انها را توسط رنگ هایی مانند رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی کرد. توصیه می شود از رنگ های متضاد با زمینه تابلو استفاده شود تا به خوبی برجستگی آن را نشان دهد.

تابلو وکیوم نئون پلاستیک

باید گفت که تابلو وکیوم از نوع نئون پلاستیک قابلیت لبه دادن را دارند. به این معنی که بعد از نورپردازی شاهد ساطع شدن نور از لبه های آن نیز هستیم. مواد اولیه در تولید تابلوهای نئون، نوعی پلاستیک است که در صنعت تابلوسازی از کاربرد زیادی برخوردار است.

تابلو وکیوم فانتاکروم

تابلوهای فانتاکروم نوعی تابلو جذاب و لوکس محسوب می شود. در این روش بعد از ساخت حروف برجسته از لایه ای براق بر روی آن و توسط دستگاه آبکاری استفاده می شود که جلوه ای مانند آینه به وجود می آورد. تولید این تابلو در رنگ های متفاوت ممکن است. اگر به دنبال یک تابلو مدرن هستید پیشنهاد می کنیم تابلو وکیوم فانتاکروم را به عنوان یک انتخاب ایده آل در نظر بگیرید.

تنوع در تابلو سازی وکیوم

قطعا بعد از آشنایی با مدل های مختلف تابلوهای وکیوم به تنوع آنها پی برده اید و به خوبی دانستید که می توان این تابلو ها را در اشکال متفاوت استفاده کرد. به طور کلی تابلوهای حروف برجسته مانند چلنیوم، وکیوم و غیره می توانند پاسخگوی نیاز شما در هر شغلی باشند. در دنیای امروزی که تبلیغات در جذب مشتری و فروش حرف اول را می زند باید اهمیت زیادی به زیبایی و نور پردازی تابلو داد.

در همه مدل های تابلوهای وکیوم می توان نور پردازی را انجام داد و از انواع لامپ های اس ام دی و ال ای دی به این منظور بهره برد. این لامپ ها به صورت بلوکی در تابلو تعبیه می شوند و برق خیلی کمی نیز مصرف می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *